וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי הכריז מלחמה על ענקיות הטק

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 15:53

הודיע על שורת צעדי חקיקה פורצי דרך שירסנו את כוחן של גוגל, פייסבוק ודומיהן במטרה לפתוח את התחרות בזירת הטק. נציבת התחרות באיחוד: החוק יעבור עד אוקטובר

האיחוד האירופי הודיע על שורת צעדי חקיקה פורצי דרך שירסנו את כוחן של גוגל, פייסבוק ודומיהן במטרה לפתוח את התחרות בזירת הטק ביבשת.

לפי טיוטת חוק ה-Digital Markets Act, שפורסמה בסופ"ש, אפליקציות הודעות יהיו מחויבות לאפשר למשתמשים להתכתב זה עם זה ומודעות מטורגטות ידרשו הסכמה מפורשת.

עוד נקבע כי החברות שיצטרכו לעמוד בחקיקה יהיו חברות עם שווי מוערך של לפחות 75 מיליארד יורו (82 מיליארד דולר), לפחות 45 מיליון משתמשים פעילים חודשיים ופלטפורמה כמו אפליקציה או רשת חברתית. גם גוגל וגם פייסבוק, וכן אינסטגרם נכללות תחת הגדרת האיחוד בחקיקה. עם זאת, הרשת החברתית טוויטר, אשר שוויה מוערך בכ-10 מיליארד דולר - בחוץ.

בנוסף, באיחוד הוחלט להשית על חברות שיפרו את הכללים החדשים קנסות של עד 10% מההכנסות השנתיות של החברה המפרה, ועד 20% מההכנסות לחברות שיפרו יותר מפעם אחת.

לאחר אישור הטיוטה על ידי האיחוד, היא תועבר לאישור סופי של המועצה האירופית והפרלמנט האירופי. לדברי מרגרט וסטאגר, נציבת התחרות באיחוד האירופי, "החוק יעבור עד אוקטובר".

פייסבוק, גוגל וטוויטר. רויטרס
פייסבוק, גוגל וטוויטר/רויטרס

אירופה צועדת בכיוון זה בעקבות ארה"ב, שם מדיניות הממשל החדש ממשיכה את זה של טראמפ, בריסון כוחן של הענקיות.

בתחילת ינואר השנה ביהמ"ש הפדראלי בארה"ב החליט להתקדם עם תביעת ה-Antitrust נגד מטא (פייסבוק) שעוסקת במונופול שלה בשוק האמריקאי. ההחלטה התקבלה על ידי אותו שופט שדחה גרסה קודמת של התביעה, שהוגשה תחת ממשל טראמפ. לדבריו, הפעם התיק של הממשלה - כפי שנכתב מחדש על ידי ה-FTC בראשות היו"ר לינה חאן - מספיק טוב כדי להתמודד בבית המשפט. לפי פורבס, התפתחות זו עלולה להוביל את מטא למכור את אינסטגרם ו-וואצאפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully