וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בממלכה הבריטית: רגולציה על נטפליקס, דיסני+ ואמזון פריים

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 10:31

רשמית: הממשלה הבריטית מעדכנת כי ענקיות הסטרימינג הבינ"ל יהיו כפופות לרגולטור השידורים הבריטי אופקום, בדומה לערוצי הברודקאסט המקומיים. בישראל? שר התקשורת נפגש עם נציגי דיסני+ לקראת כניסתם לארץ

ערוצי הברודקאסט הבריטים הם שהציפו מול הממשלה בשנים האחרונות את הצורך ברגולציית הענקיות

מדינה נוספת נכנסת למעגל המיסוי של ענקיות הטק הבינ"ל: הממשלה הבריטית מעדכנת כי ענקיות הסטרימינג יאוסדרו, בדומה לערוצי הברודקאסט המקומיים. רגולטור השידורים הבריטי אופקום יהיה אחראי על יישום ואכיפת הכללים החדשים על הענקיות, שכיום אין התייחסות אליהן בחוק המקומי.

הכללים החדשים יבטיחו שהקהל הבריטי יהיה מוגן מפני חומר מזיק או פוגעני מצד הענקיות וכי עקרונות הפרטיות, הדיוק וההגינות ייושמו. ענקית שתפר את הקוד החדש תצטרך לשלם 250K ליש"ט או עד 5% מהכנסותיה במדינה. ערוצי הברודקאסט הבריטים הם שהציפו מול הממשלה בשנים האחרונות את הצורך ברגולציית הענקיות.

ובינתיים, לקראת כניסתם לשידורים בישראל, שר התקשורת יועז הנדל נפגש אתמול (רביעי) עם נציגי דיסני+. בפגישה שנערכה במשרד התקשורת נכחו וסיליס ליופולוס, מנהל הפעילות העולמית של החברה וגיא קרני מנהל הפעילות בישראל. הנדל אמר כי שוק השידורים כולו עובר שינויים ובכללם רגולציה עדכנית שעליה עובדים בימים אלו במשרד. בהודעת משרד התקשורת נמסר כי "השר הדגיש את חשיבות ההשקעה ביצירה המקומית שהוא מתכנן לחייב דרך החקיקה החדשה על ספקיות הסטרימינג הבינלאומיות וברך על התחרות הנוספת בתוכן ובמחירים על לב הצרכן הישראלי".

ומה באשר למיסוי או חקיקה של הענקיות בישראל? זה כנראה לא יקרה בקרוב. בראיון חג מיוחד לוואלה! ברנז'ה לפני מספר שבועות התייחס השר לסוגיה, ואמר כי "האויב של הטוב מאד הוא המצוין. אני מאמין בלקדם את מה שאני יכול להעביר. ולכן אני הולך להעביר לראשונה את המחויבויות של ענקיות הסטרימינג להפקת מקור - דבר שלא היה פה מעולם". יצוין כי ועדת פולקמן שהקים חמקה מהסוגיה זאת בניגוד למגמה בעולם.

יועז הנדל ונציגי דיסני פלוס. יח"צ,
יועז הנדל ונציגי דיסני פלוס/יח"צ

אוסטרליה וקנדה דורשות תשלום

"מגזר החדשות בקנדה נמצא במשבר", אמר פבלו רודריגז, שר המורשת הקנדית, במסיבת עיתונאים. "זה תורם לחוסר האמון הגובר של הציבור ולעלייה של דיסאינפורמציה מזיקה בחברה שלנו"

כזכור, לפני כחודש בדיוק, לאחר שבאוסטרליה קיבלו החלטה דומה, גם קנדה החלה לקדם חקיקה שתחייב את גוגל ופייסבוק לשלם לכלי תקשורת קנדים תמורת שימוש בתכני החדשות שלהם.

החקיקה הצפויה היא תוצר מאבק של הפאבלישרים המקומיים נגד הענקיות; מעבר תקציבי הפרסום מאתרי וערוצי החדשות לגוגל ופייסבוק פוגע ביכולת הקיום שלהם. 450 כלי תקשורת קנדיים נסגרו בין 2008 לשנה שעברה.

הלחץ מצד הפאבלישרים על הממשלה הקנדית גבר לאחר שאוסטרליה העבירה חוק דומה ואירופה שינתה את חוקי זכויות היוצרים שלה כדי לפצות את הפאבלישרים.

"מגזר החדשות בקנדה נמצא במשבר", אמר פבלו רודריגז, שר המורשת הקנדית, במסיבת עיתונאים. "זה תורם לחוסר האמון הגובר של הציבור ולעלייה של דיסאינפורמציה מזיקה בחברה שלנו".

איגוד הפאבלישרים הקנדי בירך על הצעת החוק: "חדשות אמיתיות שמדווחות על ידי עיתונאים אמיתיים עולות כסף אמיתי", אמר ג'יימי אירווינג, יו"ר האיגוד, "החקיקה תיישר את מגרש המשחקים, תיתן לכלי התקשורת בקנדה סיכוי הוגן ולא תדרוש כספים נוספים של משלמי המסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully