וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליקמן: "אנו עוברים בחודשים האחרונים הסתה מטורפת"

גולן יוכפז וענת דוידוב

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 10:46

העיתונאי גידי וייץ במאמר חריף נגד ההסתה המתמשכת כלפי העיתונאים שמסקרים את משפט נתניהו ובראשם אביעד גליקמן; וייץ מפנה אצבע מאשימה כלפי העיתונאי אלי ציפורי ("גליקמן, עוד לא קברו אותך? חבר שואל"). גליקמן הגיב בשידור ב-103fm. האזינו

"זה לא רק אביעד גליקמן, זה גם גידי וייץ ורביב דרוקר וברוך קרא, וזה עוד כל כך הרבה עיתונאים שלא ציינתי עכשיו את שמם"

העיתונאי גידי וייץ, שתחקיר שלו בהארץ הוביל לחקירה שהולידה את תיק 4,000, פרסם הבוקר (שני) מאמר חריף נגד ההסתה המתמשכת נגד העיתונאים שמסקרים את משפט נתניהו ובראשם כתב המשפט של חדשות 13 אביעד גליקמן. וייץ מפנה אצבע מאשימה בעיקר כלפי העיתונאי אלי ציפורי. בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103, הגיב גליקמן על הדברים.

גידי וייץ בעצם כותב, "יש סכנת חיים על אביעד גליקמן".

"נכון, תרשו לי בהזדמנות הזו להודות לגידי על מאמר חשוב, לא בגלל אביעד גליקמן. הוא כותב שם שאני הנמסיס, מעין סמל שמייצג. זה לא רק אביעד גליקמן, זה גם גידי וייץ ורביב דרוקר וברוך קרא, וזה עוד כל כך הרבה עיתונאים שלא ציינתי עכשיו את שמם, שבאמת מה שאנחנו עוברים בחודשים האחרונים, זה פשוט, אין לי מילה אחרת להגיד, חוץ מהסתה מטורפת".

יש כאן יד שמפעילה את כל הסיפור הזה?

"אני משער שכן. אני לא רוצה להטיל האשמות סתם, ואני באמת לא יודע, אבל אתה רואה את הרשתות החברתיות. אין דבר יותר קדוש בשבילי מחופש הביטוי ואני לא מדבר על ביקורת. גם ביקורת שפוגעת זה בסדר גמור, וגם כשקוראים לי 'דובר הפרקליטות', וקוראים לי הרבה, זו ביקורת לגיטימית, אבל איומים כמו באמת מה שגידי ציטט במאמר שלו...".

אביעד גליקמן, אלי ציפורי. ראובן קסטרו
אביעד גליקמן, אלי ציפורי/ראובן קסטרו

אתה יכול לשתף אותנו?

"כן, כשמקבלים הודעה בפייסבוק ש'אנחנו יודעים שאתה מסתובב בפארקים במודיעין עם הילדים''. תמשיך להסתובב עם הילדים שלך בגני שעשועים במודיעין, אבל תיזהר, למה יש לך הרבה שונאים בתקופה האחרונה. זה לא איום, זו פרשנות'.

"כשמקבלים את מה שהקראת עכשיו, זה לא נעים בכלל וזה כבר מעבר לקללות. כשאשתי מקבלת הודעות בפייסבוק ש'בעלך ואתם והילדים ימותו בייסורים קשים מאוד, ואנחנו יודעים איפה אתם גרים', זה כבר איומים".

עוד בוואלה!

צוללים קדימה: במהלך שלוש שנות המיזוג - חדשות 13 נחתכה בקרוב לחמישית

לכתבה המלאה

"מעבר לביקורת לגיטימית"

"יושבים באולם ביהמ"ש אנשי תקשורת שמטרתם היא לא לסקר את המשפט, וגידי כתב את זה בצורה יפה"

איך זה גורם לך ולרעייתך להתנהג?

"זה לא שאני מתנהג בצורה שונה, אבל צריכים לזכור - אני עיתונאי. מה אנחנו עושים העיתונאים? אנחנו מדווחים את הסיפורים שמגיעים אלינו. יושבים באולם ביהמ"ש אנשי תקשורת שמטרתם היא לא לסקר את המשפט, וגידי כתב את זה בצורה יפה".

כלומר מה שגידי כותב ומה שאתה מאשר זה שיש עיתונאים שמגיעים לביהמ"ש, לא בניסיון לסקר את המשפט, אלא כדי להלך אימים על יתר העיתונאים ועל העדים?

"כן, בפירוש כן ואני לא יודע אם לקרוא לזה עיתונאים או אנשי תקשורת".

השאלה אם יש לזה השפעה בכלל?

"אין עליי השפעה, אבל תחשבו שאנשים - וכן, זה כולל גם עדים וגם תובעים - ואני יודע מה גם התובעים במשפט נתניהו עוברים. שוב אני אומר, ביקורת היא לגיטימית לגמרי, גם ביקורת חריפה, אבל שכותבים וכל הזמן מדברים על הפיכה שלטונית ו'לעצור את הקושרים' ו'לשים אותם בכלא', זה כבר מעבר לביקורת לגיטימית".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully