וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכירים מתחממים על הקווים: מי יהיה מנכ"ל התאגיד הבא?

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 13:25

היום שאחרי קובלנץ: כבר השבוע תוקם ועדת האיתור שיקים יו"ר התאגיד גיל עומר, ושצפויה להגיש תוך 3 חודשים את המלצותיה. לידי וואלה! ברנז'ה הגיעו מספר שמות שמעוניינים להגיע לגמר. למי מהם הסיכויים הטובים ביותר?

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי- הטיפול בנטרדות מיניות בתאגיד השידור הישראלי כאן/יח"צ
תפקיד מנכ"ל התאגיד הוא מהנחשקים שקיימים בענף. לתאגיד תקציב עתק על כ-800 מיליון שקל להפקות ותוכן, והוא חולש על למעלה מאלף עובדים

יומיים אחרי דחיית בית הדין לעבודה את בקשתו של מנכ"ל תאגיד השידור המודח אלדד קובלנץ לצו מניעה שיעכב את פיטוריו, ויממה אחרי הודעת מועצת התאגיד על סיום תפקידו - ובורסת השמות למחליפו גועשת. משיחות שקיימה וואלה! ברנז'ה עולים מספר שמות שצפויים להגיש מועמדות, לגבי חלקם - לא מן הנמנע שגם אם לא יגישו, יקבלו מהוועדה טלפון עם בקשה להתמודד.

ראשית לפרוצדורה: לשון החוק קובעת כי על יו"ר מועצת התאגיד, במקרה זה גיל עומר, מוטל להקים ועדת איתור ייעודית שהוא עומד בראשה. לפי ההערכה, הוועדה צפויה להיות מוקמת כבר השבוע. הוועדה, שתורכב משלושה חברי מועצה מכהנים, "תסנן" עבור המועצה את 2-3 המועמדים המובילים, שיעלו להצבעה בפורום של כלל המועצה.

כך או כך, המועצה אמורה להכריע בנושא תוך 3 חודשים, אולם גם אם לא תספיק לעשות זאת, תוכל לבקש הארכה של עוד 3 חודשים.

חשוב לציין, תפקיד מנכ"ל התאגיד הוא מהנחשקים שקיימים בענף. לתאגיד תקציב עתק על כ-800 מיליון שקל להפקות ותוכן, והוא חולש על למעלה מאלף עובדים. בנוסף, ביכולתו של המנכ"ל להציע חזון לשידור הציבורי בישראל - שליחות שאין לגמד את משמעותה.

המובילות והמובילים

שם נוסף שמוזכר כבעל סיכויים טובים לתפקיד הוא כאמור יוכפז, אליו פנתה הוועדה בסיבוב הקודם - חודש לפני שהודח מחדשות 13

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בין המובילים במירוץ לתפקיד נמצאים כעת בעלי תפקידים בעבר ובהווה, חלקם בעלי רקורד מוערך. בין השמות המככבים, כשבשלב זה לא ברור עדיין אם יגישו את מועמדותם, נמצאים חבר מועצת התאגיד יונה ויזנטל ומנכ"ל חדשות 13 לשעבר גולן יוכפז.

ויזנטל, לשעבר סמנכ"ל התוכן של yes, נחשב ל"אויבו" של קובלנץ ולפי פרסומים האחרון גם סיכל את מינויו בעבר לתפקיד סמנכ"ל הטלוויזיה בתאגיד. עם חילופי האישים במועצה בחרה בו ועדת האיתור ברשות השופט אילן שיף לתפקיד חבר המועצה האחראי על משבצת שידורי הטלוויזיה, זאת במקום דורית ענבר, שמועמדותה ירדה בשל ניגוד עניינים אפשרי עם הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה אותה היא מנהלת. עם זאת, במידה ויחליט ויזנטל להתמודד על התפקיד, הוא צפוי להיתקל בהתנגדות על בסיס דומה לזה בו נתקלה ענבר - זאת בשל חברותו במועצה.

שם נוסף שמוזכר כבעל סיכויים טובים לתפקיד הוא כאמור יוכפז, אליו פנתה הוועדה בסיבוב הקודם - חודש לפני שהודח מחדשות 13. יוכפז משמש כיום כמגיש תוכנית הבוקר של רדיו 103 וכמנכ"ל המכון הישראלי לעיתונות, ולאחרונה נבחר כמפיק רצועת המקור של מיזם הסטרימינג FREETV של קשת ו-RGE. בעברו שימש יוכפז גם כעורך "אולפן שישי" של ערוץ 2 וכעורך ומגיש "בוקר טוב ישראל" בגל"צ - בה הוזכר לא אחת כמועמד לתפקיד מפקד התחנה. יוכפז הודח מרשת 13 לאחר מיזוג ערוץ 10 והזכיינית רשת בינואר 2019. בסוף מאי 2019 עזב סופית את תפקידו, זאת על רקע חילוקי דעות מקצועיים כבדים בינו לבין נציג בעלי השליטה בחברה נדב טופולסקי.

יונה ויזנטל. רפי דלויה
חבר מועצה, ומתלבט. יונה ויזנטל/רפי דלויה

שם נוסף שעולה הוא של יו"ר הרשות למעמד האישה לשעבר אוה מדז'יבוז, שמביאה עמה את כל "סל היתרונות" לתפקיד עם רקע בתוכן, ניהול, רגולציה וכספים. כזכור, לפני תפקידה האחרון שימשה מדז'יבוז כיו"ר הרשות השנייה, מנכ"לית מעריב, מנכ"לית רדיו תל אביב וכסמנכ"ל פיתוח כלכלי בקשת, שם הייתה אחראית על כל מקורות ההכנסה החוץ מסכיים והייתה הראשונה שמכרה פורמטים לשוק האמריקאי (nbc). בנוסף, מדז'יבוז שימשה גם כדירקטורית בחדשות 12. יתרון נוסף שמביאה עמה מדז'יבוז הוא האפשרות שלראשונה תיכנס אישה לתפקיד מנכ"ל גוף שידור ישראלי. מדובר יהיה בתקדים בעל מסר חשוב מאין כמותו.

שתי נשים נוספות שמוזכרות כמתמודדות הן לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלווין וכיום נציגת ציבור בדירקטוריון רשת 13 ד"ר יפעת בן חי שגב. כזכור, בן חי שגב סיימה כהונה סוערת במיוחד לאחר ששר התקשורת איוב קרא "הראה לה את הדלת". לפני כן שימשה גם כמנכ"לית הוועדה למדרוג. שמה של בן חי שגב הוזכר גם כמתמודדת בשנת 2019 לתפקיד, כאשר לבסוף החליטה מועצת התאגיד להאריך לקובלנץ את הכהונה.

אוה מדז'יבוז'. ענבל מרמרי,
לראשונה, אישה בתפקיד? אוה מדז'יבוז/ענבל מרמרי

שם נוסף הוא זה של דורית ענבר. משנת 2008, ענבר משמשת כמנכ"לית הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ושמה הוזכר גם כאחת המועמדות לתפקיד מנכ"ל תאגיד השידור לצד קובלנץ. היא שימשה בעבר כיו"ר מועצת הכבלים והלוויין וכן מנכ"לית מנהלת הסדרת השידורים לציבור. לפני כן שימשה מנכ"לית טלעד, זכיינית ערוץ 2 לשעבר, ובין השנים 2009-2007 הייתה סגן יו"ר וחברה בוועד הפועל של רשות השידור.

שם נוסף הוא של ממלאת המקום הזמנית שמונתה לתפקיד המנכ"לית, סמנכ"לית הטלוויזיה טל פרייפלד. ואולם, פרייפלד, אשת מקצוע מוערכת, נחשבת מקורבת ביותר למי שמינה אותה - המנכ"ל המודח קובלנץ - וההערכות הן כי המועצה, הנחשבת ללעומתית ביותר לקובלנץ, תתקשה לבחור בה בשל כך.

שמות נוספים שעולים ביתר שאת בימים האחרונים הם של מנכ"ל ערוץ עשר לשעבר יוסי ורשבסקי, המשמש כיום כמפיק תוכנית חדשות הבוקר של קשת עם ניב רסקין. אחרי המיזוג עם רשת 13, ורשבסקי שימש קרוב לשנה כמנכ"ל הגוף המאוחד, עד שהודח לטובת אבי בן טל בעקבות שינוי תמהיל השליטה של הבעלים בלווטניק במניות החברה. לפני כן עבד ורשבסקי בקבוצת "הארץ", שם מילא כמה תפקידים, בהם מנכ"ל עיתון "חדשות", מנכ"ל רשת מקומוני שוקן ולבסוף מנכ"ל "הארץ". בנוסף, בין שתי הקדנציות בערוץ עשר שימש גם כיו"ר זרוע המדיה של קבוצת הפרסום פובליסיס.

שמות נוספים שעלו, הנחשבים לבעלי סיכויים פחותים הם של הפורש הטרי מהנהלת רשת 13 עמי גלאם לפני כחודש. גלאם, סמנכ"ל התוכניות של רשת 13, נחשב לאחת הדמויות המנוסות בעולם הטלוויזיה הישראלי, הן בהיבט ההפקתי והן בהיבט התוכני; ושל יורם מוקדי - כיום מנכ"ל הנציגות הישראלית של קבוצת יוניברסל מיוזיק ולשעבר סמנכ"ל התוכן של חברת HOT.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully