וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת להט"ביסטאן: כותבת המאמר לא מתנצלת

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 11:39

בשיחה שקיימה ברשת 13 העיתונאית בעלת שם העט הבדוי גלי בן חורין שכתבה את המאמר אשר הוביל להתנערות מפרסמים מהערוץ, הסבירה למה לדבריה לא מדובר ב"פרוטוקולים של זקני ציון, גרסת ההומואים". אמנון לוי לא השתכנע. צפו בשיחה בטעונה

אמנון לוי וגלי בן חורין/באדיבות רשת 13

כותבת מאמר השער ההומופובי במגזין "עכשיו 14" של ערוץ 14, גלי בן חורין, מנסה להסביר למה לא מדובר בהומופוביה, אלא בכלל בבעיה פוליטית בה הקהילה הגאה "מנוצלת על ידי ארגוני שמאל רדיקלי". בשיחה שקיימה עם אמנון לוי ברשת 13, היא לא מתנצלת או חוזרת בה מדבריה. צפו בשיחה.

בהקשר זה, בקבוצות הגאות נכתב כי "מדובר בספין שקוף. זו רטוריקה מפחידה ומבריקה שבעצם מבדילה בינינו לבין המאבק הפוליטי שלנו, כך שהם תמיד יכולים לומר שאין להם כלום נגד להט"ב, אלא רק נגד מי שמנצל אותנו. זה מרכך את הלהטבופוביה שלהם בעיני רבים ומייצר לגיטימציה למאבק (רדיפה) שלהם".

כזכור, למרות מיעוט קוראיו, שער של מגזין הפרינט של ערוץ 14 תחת הכיתוב "להט"ביסטאן" הצליח לעורר השבוע מחאה נרחבת ברשתות החברתיות נגד הערוץ - וגם נגד המפרסמים בו, אשר הופכים בעל כורחם למזוהים עם תכנים שלא ממש מתכנסים עם ערכי המותגים שלהם.

בעקבות השער, בו מופנים הקוראים לכתבה תחת כותרת המשנה "כך משליטים ארגוני השמאל הרדיקלי את דת הלהט"ב על מדינת ישראל", עיתונאים המזוהים עם הקהילה הגאה הצהירו כי יפסיקו להתראיין לערוץ. הכתב הפרלמנטרי של ידיעות אחרונות יובל קרני כתב לדוגמה כי "יש לי חברים עיתונאים בערוץ 14, אני מתראיין שם מידי פעם כשמזמינים אותי ואין לי בעיה עם אג'נדה פוליטית. אבל אחרי הדבר הזה לא אתראיין אצלם יותר?".

במקביל, החלו דמויות בולטות בקהילה לקרוא לציבור שלא לרכוש מוצרים מחברות המפרסמות בערוץ. ההקשר היה ברור: בימים אלו נמצא ערוץ 14 בקמפיין אינטנסיבי נגד מפרסמים גדולים אשר לא מפרסמים בערוץ, בניסיון ללחוץ עליהם על ידי צביעת החלטתם כפוליטית (בפועל, חשוב להבין, החברות עצמן כלל לא מחליטות על גבי אלו פלטפורמות לפרסם, ומי שעושה זאת אלו חברות רכש המדיה השייכות למשרדי הפרסום). מנגד, אחרים בקהילה סברו כי יש להתעלם מפרסומים בנוסח זה כנגד הערוץ. לדבריהם, "צריך להתמקד בכך שהתפוצה תשאר מגוחכת כמו התוכן".

עוד בוואלה!

מחאה נרחבת נגד ערוץ 14. מפרסמים: הופתענו לגלות שהערוץ טוען שאנחנו מפרסמים בו

לכתבה המלאה

המפרסמים מתנערים מהערוץ

אלא שבדיקה עצמאית של וואלה! ברנז'ה מול חלק מהחברות המופיעות ב"עמוד התודות" למפרסמים של הערוץ העלה כי חלקן כלל לא ידעו כי הן מפרסמות בו. כך לדוגמה, מרשת שופרסל נמסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה כי היא "לא פרסמה ולא מפרסמת במגזין המדובר. שופרסל דוגלת בערכי השוויון באופן מלא ואנו גאים בהיותנו חברה ערכית, המכבדת את כלל האוכלוסיות והמגזרים בישראל".

מחברת סלקום נמסר כי "סלקום מבהירה כי לא לקחה חלק במימון או פרסום במגזין המדובר וכי השימוש בסמלה בהקשר זה אינו על דעתה. סלקום מכבדת את כלל לקוחותיה, בכל המגזרים והקהילות בישראל".

בקבוצת הרכב קרסו - אחת הגדולות והעשירות בישראל - התנערו מהצבת שמם בין המפרסמים וטוענים שלא פרסמו בערוץ 14 ואפילו היו הראשונים בישראל ששילבו משפחות גאות בפרסומות בהפקה ישראלית. בקבוצה אף שלחו לאחר הפרסום מכתב לערוץ בו הם אוסרים על ערוץ 14 להשתמש בלוגו שלהם בפרסומים. וכך בחברות רבות נוספות.

מעכשיו 14 נמסר בתגובה: "חופש היצירה והביטוי, הם נשמת אפה של חברה דמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully