וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת עותרת לבג"ץ: להורות לרשות השנייה לקבל החלטה בנושא FREETV

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 19:52

קשת ממתינה לקבלת החלטת הרשות השנייה למעלה משנה, כאשר רשות התחרות אישרה את הפעילות כבר בספט' 21; "פעם אחר פעם 'מתגלה' מכשול חדש ומוזר, וההליך נמשך כאירוע מתגלגל שאין לו סוף". הרשות השנייה: תמהים על העתירה ועל עיתויה"

בבקשה שהגישה קשת להורות לרשות השנייה והמועצה להשיב מדוע, מזה כ-15 חודשים, הן אינן מקבלות החלטה בבקשת קשת, שהוגשה ב- 18.3.21, לאישור פעילות נוספת בנוגע להקמת מיזם ה-OTT שלה

כאשר ברקע הדחייה החוזרת ונשנית של אישור המיזם של קשת ו-RGE והמאבק על סמכויות הרשות השנייה בנושא, ובאופק ההצבעה על חוק התקשורת ועתיד הממשלה הרעוע, היום (ראשון) הגישה קשת עתירה לבג"ץ בדרישה להורות לרשות השנייה לקבל החלטה על אישור הקמת מיזם FREETV.

בעתירה שבה קשת וחוזרת על טענותיה העיקריות כפי שהובעו בחוות הדעת שהגישה לרשות השנייה ולמועצת הכבלים והלווין, וכפי שעלו בדיון בוועדת הכלכלה שהתקיים בשבוע שעבר בנושא. כזכור, במשרד התקשורת מעוניינים לכרוך את אישור המיזם עם חקיקת חוק התקשורת שיאמץ את מסקנות ועדת פולקמן לאסדרה כוללת של שוק הטלוויזיה על גבי סטרימינג.

בבקשה שהגישה קשת להורות לרשות השנייה והמועצה להשיב מדוע, מזה כ-15 חודשים, הן אינן מקבלות החלטה בבקשת קשת, שהוגשה ב- 18.3.21, לאישור פעילות נוספת בנוגע להקמת מיזם ה-OTT שלה.

בעתירה, מפורטות בהרחבה טענות קשת על העיכוב הממושך לאישור המיזם ועל מה שהיא מגדירה כ"היעדר סמכות בדין לאי קבלת החלטה בעניין הקמת המיזם FREETV". כזכור, לאחר חתימת ההסכם בין קשת ל-RGE, פנו השתיים לקבלת אישור הממונה על התחרות לשיתוף הפעולה ביניהן. לאחר בדיקה מקצועית ומעמיקה של כל היבטי המיזם וההתקשרות בין השתיים, ב-2.9.21, אישרה הממונה על התחרות את שיתוף הפעולה, בין היתר לאור השפעתו החיובית על התחרות ועל יכולתו להגביר את התחרות בענף אשר נשלט שנים רבות על ידי דואופול הוט ויס, לתקופה מוגבלת של ארבע שנים, לאחריה הוא ייבחן מחדש בהתאם לשינויים בתנאי השוק: "על אף השינויים שחלו בענף הטלוויזיה הרב ערוצית, ובכללם כניסתם של מתחרים חדשים, הענף עודנו נשלט ברובו על ידי שני השחקנים הוותיקים - הוט ויס. ההסדר הנדון יאפשר כניסה של מתחרה נוסף לענף וכתוצאה מכך היצע המוצרים הזמין לצרכן יגדל ורמת התחרות צפויה להשתפר". על החלטת הממונה לא הוגש כל ערר לבית הדין לתחרות, גם לא על ידי הוט ויס.

יעקב נדבורני, מנכ"ל FREETV. יח"צ,
יעקב נדבורני, מנכ"ל FREETV/יח"צ

הרשות השנייה התכנסה כבר פעמיים על מנת לדון באישור ההחלטה, אך פעמיים נדחה הדיון בשל התערבות ממשלתית: בתחילת חודש אפריל התכנסה המועצה על מנת לקבל החלטה בנושא המיזם, אך ערב קבלת ההחלטה, פנה שר התקשורת למנכ"ל FREETV במכתב המבהיר כי משרדו בוחן את הסדרת תחום השידורים על גבי האינטרנט - זאת למרות שככל שתהיה רגולציה עתידית, היא אינה רלוונטית למיזם שקם כעת - ובכל זאת, בעקבות הפנייה, החליטה הרשות לדחות את ההחלטה בעניין קשת למועד אחר.

בפעם השנייה, בסופו של חודש אפריל האחרון, התכנסה מועצת הרשות השנייה, שוב, על מנת לדון באישור הבקשה של קשת. אך בערב הדיון של המועצה, הגיעה פנייה מטעם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שדרש מהרשות השנייה לשקול שיקולים נוספים והרשות, מצידה, בחרה לדחות שוב את הדיון בהחלטה. בהמשך פנתה הרשות השנייה להתייחסות של מועצת הכבלים והלוויין. האחרונה הוציאה את הנושא לשימוע ציבורי. כל זאת - אומרים בקשת - על אף שקשת אינה כפופה לרשות הזו וכן על אף שהתקיים כבר שימוע לכל בעלי העניין הן ברשות התחרות והן ברשות השנייה. וכך, מה שהיה נראה כהפרעה ממשלתית מפתיעה, הפך לדפוס, כאמצעי לדחייה בקבלת ההחלטה.

לשון העתירה: "פעם אחר פעם 'מתגלה' מכשול חדש ומוזר, וההליך נמשך כאירוע מתגלגל שאין לו סוף. המועצה ממאנת לקבל החלטה בהישענה על גורמים חיצוניים בעלי שיקולים זרים שאינם ממין העניין; דיונים שנקבעים מסתיימים ללא החלטה לאחר התערבויות של הרגע האחרון; המועצה אינה קובעת לוח זמנים לקבלת החלטה כאמור, וכך גורמת לשיהוי בלתי סביר ולנזקים כבדים לקשת, לשותפיה העסקיים ולציבור בכללותו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"הסיבה האמיתית לעתירה שמורה אצל העותרת"

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הרשות השנייה תמהה על העתירה ועל עיתויה. זאת לאחר שנשוא העתירה - מועד הדיון במועצה - הועלה בשבוע שעבר בוועדת הכלכלה של הכנסת. שם הובהר שהדיון בהחלטה צפוי להתקיים בתקופה הקרובה. מכאן, הסיבה האמיתית לעתירה שמורה אצל העותרת. מדובר בהחלטה אשר עשויה להשפיע על כלל השחקנים בשוק התוכן בישראל, ועל כלל ציבור הצופים, ולרשות החובה לקבל ההחלטה הטובה ביותר לציבור בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully