וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירים כבר בחרו ראש ממשלה, והוא מובהק

אלכס סקליאר, טור אורח

30.6.2022 / 13:12

אם נציץ בטיקטוק, שהיא הברומטר של המחאות החברתיות, הקול של הצעירים, הצעירות והנוער - נראה שאם הבחירות היו מתקיימות היום, הסבב הנוכחי כבר הוכרע. וגם, מיהו הפוליטיקאי שהפך לכוכב העולה של הרשת | טור אורח

בשבוע שעבר, הודיע ראש הממשלה על פיזור הכנסת ולפני שהכנסת התפזרה באופן רשמי והוכרז על התאריך לבחירות, התחלנו לראות את הסקרים מתפרסמים בערוצי החדשות. לפי הסקרים, כרגע, אין הכרעה בין הגושים. אם נציץ בטיקטוק, שהיא הברומטר של המחאות החברתיות, הקול של הצעירים, הצעירות והנוער - נראה שאם הבחירות היו מתקיימות היום, הסבב הנוכחי כבר הוכרע.

הסרטון שפתח את מערכת הבחירות בטקיטוק, שייך לגלגול, אחד מיוצרי הטיקטוק הצומחים בישראל, בסרטון פשוט הציג את הלכי הרוח בטיקטוק. במקום להסביר מה אתם רואים בסרטון פשוט כדאי שתצפו:

המלך אמר

תחת ההאשטאגים #ביבי #ביביהמלך #ביבינתניהו יש מאות מיליוני צפיות, יותר מכל פוליטיקאי אחר. אבל זו מגמה ידועה, הנתון שביבי אהוד בקרב צעירים אינו מפתיע

מה שיותר מעניין ומה שאנחנו בודקים בדרך כלל הוא את אופי התגובות. על הסרטון של גלגול, הגיבו מאות צעירים ובני נוער "היידה ביבי", ביבי המלך". זה לא סוד שראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, הוא הפוליטקאי שמבין הכי טוב בעבודה ברשתות החברתיות ולא פלא שתחת ההאשטאגים #ביבי #ביביהמלך #ביבינתניהו יש מאות מיליוני צפיות, יותר מכל פוליטיקאי אחר. אבל זו מגמה ידועה, הנתון שביבי אהוד בקרב צעירים אינו מפתיע.

המגמה שאמורה להדאיג את גוש המרכז-שמאל, שמובחנת בבירור בטיקטוק, היא עלייתו של כוכב הטיקטוק #בןגביר. תחת ההאשטאג של #בןגביר יש עשרות מיליוני צפיות, כמעט כמו אצל יאיר לפיד עצמו שמתמודד לראשות הממשלה. האותנטיות של בן גביר אהודה מאוד בטיקטוק ואם אצל הקהל הבוגר הוא נחשב פוליטיקאי שנוי במחלוקת, אצל הצעירים והנוער הוא מקבל לגיטימציה. תחת ההאשטאג #בןגבירמלךישראל ניתן לראות מאות סרטונים שמגיעים למעל מיליון צפיות.

אם אתם שואלים את עצמכם לאן נעלם הקול של הנוער, למה הצעירים היום ימיניים יותר, התשובה פשוטה. כדאי לכם לצפות בסרטון טיקטוק הבא, שהגיע לעשרות אלפי צפיות, מתוך הפודקאסט להניע נוער:

עוד בוואלה!

כך מקבלות סלבריטאיות חילוניות תשלום על קידום שמירת נידה ברשתות

לכתבה המלאה
@teenk_podcast פוליטיקה בבתי הספר - האם יש הסברה מספיקה לבני הנוער כדי להתמצא בזירה הפוליטית? נטעאל מנוער "הליכוד" ויהונתן מנוער "יש עתיד", באו לדבר על זה. מה דעתכם? @נטעאל ברק #להניענוער ♬ original sound - teenk_podcast

30% לא יצביעו

והתשובה הזו מתקבלת מבני נוער שהפוליטקיה מעניינת אותם, כי חלק ניכר מהם כנראה לא מעוניין להצביע בבחירות הבאות. בסקר שערכנו ב-teenk לפני פחות מחודש, בו השתתפו אלף בני נוער, 30% הצהירו כי הם לא מתכוונים להצביע בבחירות הבאות.

ולצד הנתונים הללו, ניתן לראות מגמות רעננות בטיקטוק, צעירים שהשאלות המהותיות מעניינות אותם, שחשוב להם לפעול. אם לא הכרתם או הכרתן את הפוליטקאית שצומחת מהטיקטוק, הכירו את הדר מוכתר, יושבת ראש של מפלגת צעירים בוערים, עם 19 אלף מתפקדים, ארבעים אלף עוקבים בטיקטוק, סרטונים שמגיעים למאות אלפי צפיות ומעל למיליון לייקים לתוכן שהיא מייצרת בטיקטוק. מה על סדר היום? בעיקר יוקר המחייה.

לא רק את הדר מעצבנת העלות של הבחירות הנוספות, צעירים רבים העלו סרטונים עם השאלה כמה יעלו לנו הבחירות הבאות.

מדי מערכת בחירות, מתקיימות בחירות דמה בתיכון בליך, שם התלמידים מצליחים לחזות את תוצאות הבחירות. בבחירות הקרובות הייתי מציע לעמית סגל וקמיל פוקס לעקוב אחרי המגמות בטיקטוק, אבל לא רק להם. בבחירות הקרובות כל גוש ינסה לגייס 3-4 מנדטים מהגוש השני, כדי להכריע, ואילו בדיוק הקולות הצפים, שלא בהכרח עוקבים אחרי המדיה המסורתית, שחלקם אדישים, אבל ככל הנראה הם נמצאים בטיקטוק ושם המגמה כרגע היא מאוד ברורה.


* אלכס סקליאר הוא לשעבר עיתונאי וכיום סמנכ"ל תוכן ב-teenk ומומחה לטיקטוק צעירים ובני נוער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully