וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל נתוני הצפייה, בחדשות 12 הוחלט: רינה מצליח תעזוב את פגוש את העיתונות

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 12:34

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, מצליח תסיים את תפקידה כעבור תשע שנים. בחברה לא שוללים גם שינויים נוספים בתוכנית, עד כדי "מתיחת פנים" מלאה לפורמט. נכון לעכשיו, מצליח תישאר בחברת החדשות

ההחלטה על סיום תפקידה לא עמדה בחלל ריק. במשך חודשים נצמדת חסון ברצועה הזו למצליח, והנתון המרכזי שעמד לפני ראשי חדשות 12 הוא שיותר משחסון מתחזקת - מצליח מאבדת קהלים מדי שבוע

בחדשות 12 הוחלט לסיים את תפקידה של רינה מצליח בפגוש את העיתונות, זאת כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה. הנושא עמד על הפרק מזה כמה חודשים, אך ההחלטה הסופית התקבלה אחרי שלפני כשבועיים המתחרה הישירה אילה חסון עקפה עם "המטה" את התוכנית בנתוני הצפייה. בחברה לא שוללים גם שינויים נוספים בתוכנית, עד כדי "מתיחת פנים" מלאה לפורמט.

לא מדובר בסיטואציה פשוטה עבור הנהלת חדשות 12. מצליח היא העובדת הוותיקה ביותר בחברת החדשות ובעלת זכויות רבות. בניגוד למרבית גופי התקשורת, חדשות 12 נוטה שלא לפטר עובדים כלל, תוך הקפדה על מסר לעובדים הצעירים כי מדובר בחברה עם אופק שניתן "להזדקן בה". נכון לעכשיו, מצליח תישאר לעבוד בחדשות 12 בתפקידים אחרים. בין אם כפאנליסטית, מגישה מחליפה או אפילו ככתבת מגזין.

כאמור, ההחלטה על סיום תפקידה לא עמדה בחלל ריק. במשך חודשים נצמדת חסון ברצועה הזו למצליח, והנתון המרכזי שעמד לפני ראשי חדשות 12 הוא שיותר משחסון מתחזקת - מצליח מאבדת קהלים מדי שבוע. אם כי ברור שההפסד - לראשונה מזה שנים למתחרה ברצועה כלשהי - הוא מצב בו חברת חדשות עם DNA כמו זה של 12 פשוט אינה יכולה להרשות לעצמה.

רינה מצליח פגוש את העיתונות 16.7.2022. מתוך "פגוש את העיתונות" קשת 12, צילום מסך
רינה מצליח פגוש את העיתונות 16.7.2022/צילום מסך, מתוך "פגוש את העיתונות" קשת 12

בהקשר זה, ייאמר שגם השערוריות האחרונות סביב התוכנית, בין היתר אמירות כמו "סתום את הפה" למרואיינים ולא מעט דיונים שיצאו משליטה והגיעו למצב של כמעט ניתוק אוזניות לא תרמו.

עם זאת, יש לציין שבמשך תשע השנים בהן הגישה את התוכנית, רוב הזמן השיגה נתונים כפולים משל רשת 13, ולתקופות מסוימות הייתה גם התוכנית עם הפער הגדול ביותר מ-13 באופן יחסי לרצועות האחרות.

כך או כך, יש לזכור שכל רצועות החדשות בטלוויזיה סובלות בשנים האחרונות מירידה, הן בשל התפשטות הסטרימינג והן בשל ריבוי אמצעי התקשורת. אולם, הקושי לייצר סדר יום בסוף השבוע בעולם בו הסייקל הופך לדינמי יותר ויותר, הפך ככל הנראה לגורם מכריע.

בנוסף, התוכנית תחת הגשתה נהנתה מאיזון יחסי, ולא זכתה לחרמות מצד גורמים פוליטיים בדומה לתוכניות אקטואליה אחרות.

מחדשות 12 נמסר בתגובה: "רינה מצליח היא מהעיתונאיות הבכירות והמוערכות הטובות בישראל ותמשיך להופיע כפרשנית בפאנל "אולפן שישי" ובתכניות חברת החדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully