וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק שמחייב את גוגל ופייסבוק לשלם לכלי תקשורת מקומיים: בדרך לארה"ב

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 9:28

ההצעה מגיעה חרף מאמצי לובינג אגרסיבים מצד גוגל ופייסבוק ואחרי שאוסטרליה הצליחה להעביר חוק דומה בשנה שעברה, שהניב עד כה הכנסות של כ-140 מיליון דולר לכלי התקשורת האוסטרלים

החוק האוסטרלי שמחייב את גוגל ופייסבוק לשלם לכלי תקשורת מקומיים עושה את דרכו לארה"ב. השבוע (שני) נחשפה בארה"ב הצעת חוק, שאם תתקבל, תחייב את ענקיות הטכנולוגיה, בדגש על גוגל ופייסבוק, לשלם לפאבלישרים וחברות חדשות עבור השימוש בתוכן שלהם.

ההצעה מגיעה חרף מאמצי לובינג אגרסיבים מצד גוגל ופייסבוק ואחרי שאוסטרליה הצליחה להעביר חוק דומה בשנה שעברה, שהניב עד כה הכנסות של כ-140 מיליון דולר לכלי התקשורת האוסטרלים.

הדיווח אודות ההצעה הדרמטית מגיע חודש אחד בלבד לאחר הודעת מטא (פייסבוק) לפאבלישרים שתחדל לשלם על פרסום תכנים חדשותיים ב-News Tab. בין הפאבלישרים שהיו לה איתם הסכמי תשלום: ניו יורק טיימס עם הסכם של 20 מיליון דולר, וול סטריט ג'ורנל עם הסכם של 10 מיליון דולר, CNN עם הסכם של 3 מיליון דולר.

אפליקציות. GettyImages
אפליקציות/GettyImages

כזכור, לפני מספר חודשים גם קנדה החלה לקדם חקיקה שתחייב את גוגל ופייסבוק לשלם לכלי תקשורת קנדים תמורת שימוש בתכני החדשות שלהם.

החקיקה הקנדית היא תוצר מאבק של הפאבלישרים המקומיים נגד הענקיות; מעבר תקציבי הפרסום מאתרי וערוצי החדשות לגוגל ופייסבוק פוגע ביכולת הקיום שלהם. 450 כלי תקשורת קנדיים נסגרו בין 2008 לשנה שעברה.

"מגזר החדשות בקנדה נמצא במשבר", אמר פבלו רודריגז, שר המורשת הקנדית, במסיבת עיתונאים. "זה תורם לחוסר האמון הגובר של הציבור ולעלייה של דיסאינפורמציה מזיקה בחברה שלנו".

איגוד הפאבלישרים הקנדי בירך על הצעת החוק: "חדשות אמיתיות שמדווחות על ידי עיתונאים אמיתיים עולות כסף אמיתי", אמר ג'יימי אירווינג, יו"ר האיגוד, "החקיקה תיישר את מגרש המשחקים, תיתן לכלי התקשורת בקנדה סיכוי הוגן ולא תדרוש כספים נוספים של משלמי המסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully