וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעילות פוליטית מובהקת": ראש הממשלה לפיד נגד ערוץ 14

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 19:54

מפלגת יש עתיד עתרה נגד ערוץ 14 לוועדת הבחירות המרכזית, בטענה כי "הערוץ פועל בצורה אגרסיבית החורגת מכל קנה מידה מקובל של עיתונות". בעתירה נשענו ביש עתיד גם על חשיפות וואלה! ברנז'ה. ערוץ 14: "יום שחור לדמוקרטיה הישראלית"

שבועיים אחרי שאיימה כי תעתור לוועדת הבחירות נגד ערוץ 14, הבוקר (רביעי) מפלגת "יש עתיד" עברה למעשים, והגישה לוועדת הבחירות המרכזית עתירה כנגד ערוץ 14, והבעלים יצחק מירילשוילי, בשל "פעילות פוליטית מובהקת של הערוץ בתקופת בחירות".

בעתירה טוענים עורכי הדין של המפלגה, כי "משך תקופה ארוכה, פועל ערוץ 14 בצורה אגרסיבית, החורגת מכל קנה מידה מקובל של עיתונות, לתקוף את יש עתיד, ואת העומד בראשה, ראש הממשלה יאיר לפיד, כמו גם מפלגות נוספות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית, ולרומם את מפלגת הליכוד, והעומד בראשה, ח"כ נתניהו. הגם שבעקבות זאת, מתעוררת שאלה כבדת משקל בנוגע לעמידת ערוץ 14 בתנאי הרישיון שהוענק לו, וכן בהוראות חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו".

אולפן הפטריוטים, ערוץ 14. צילום מסך, צילום מסך
אולפן הפטריוטים, ערוץ 14/צילום מסך, צילום מסך

על פי ההתראה שהוגשה לפני כשבועיים, "בשבועות האחרונים המשיך ערוץ 14 לפנות לציבור צופיו, הנמנה על בעלי זכות הבחירה בישראל, במטרה להשפיע עליהם לתמוך במפלגת הליכוד, ובפרט בעומד בראשה, ולמנוע תמיכה במפלגת יש עתיד. על רקע זה, בהתאם לסעיף 10ג' לחוק מימון המפלגות, מוטלת על ערוץ 14 החובה לקיים את הוראות החוק, לפעול כ"גוף פעיל בבחירות", ובכלל זאת להירשם אצל מבקר המדינה, להקפיד על מגבלות ההוצאות בחוק, וכן להקפיד אל הוראות חוק הבחירות".במכתב ההתראה נכתב בנוסף כי "בכירי הערוץ נוטלים חלק בפעילות פוליטית, בין אם בהשתתפות במו"מ הקואליציוני, או באמצעות תמיכה מובהקת ופומבית, ובכלל זאת 'גיוס המונים' לטובת חבר הכנסת נתניהו".

בעתירה נשענו ביש עתיד גם על חשיפות וואלה! ברנז'ה, בהן הסיבות לפיטורי הכתב הפוליטי של הערוץ ש"העז' לא לקיים את הקו המערכתי המוצהר בעניין איילת שקד.

"עוד נחשף כי ערוץ 14 מחזיק ב'דף מסרים', בדיוק כמו גופים פוליטים, שתוכנו מובן מאליו לאור המונוליטיות של שידורי הערוץ. בשידורי הערוץ מוצגת עמדה חד צדדית באופן מובהק ובמהלך תכניות הערוץ, כתביו ושדרניו מנסים להשפיע על הבוחרים" - נכתב בהתראה.

יאיר לפיד. מייקל סטיף, באדיבות ארגון FIDF,
יאיר לפיד/מייקל סטיף, באדיבות ארגון FIDF

בעתירה נכתב גם על סרטון התמיכה ביו"ר האופוזיציה נתניהו שמקדם הערוץ ברשתות החברתיות ונטען כי בכירי ערוץ 14 השתתפו בתעמולה של הליכוד וכי פרשן הערוץ יעקב ברדוגו נטל חלק במו"מ מטעם הליכוד, כי אנשים המופיעים בערוץ עברו לעבוד בליכוד או להיות מועמדים מטעמו, וכן קריאות מפורשות של שדרי הערוץ בנוגע להצבעה בבחירות. לטענת יש עתיד, כל אלה מחייבים כי שידורי הערוץ בתקופת הבחירות יסווגו כתעמולה מטעם הליכוד".לעתירה צירפו במפלגה דוגמאות מהפרסומים השונים בערוץ וברשתות החברתיות שלו אשר לטענתה משמשות את הערוץ ומפעילו.

מערוץ 14 נמסר בתגובה: "בחודש האחרון הועבר מסר מגורם בכיר להנהלת הערוץ כי, אם לא יהיה שינוי בלוח השידורים שיכלול צמצום הופעות של מגישים ופרשנים שונים - ינקטו הליכים משפטיים שיובילו לסגירת הערוץ. ביש עתיד, יודעים היטב שהכרזה על ערוץ 14 כגוף פוליטי - תגרום לשלילת הרשיון וסגירת הערוץ עוד לפני הבחירות. יום שבו ראש ממשלת מעבר משתמש בשופט עליון, כדי לסגור כלי תקשורת שמבקר אותו - הוא יום שחור לדמוקרטיה הישראלית. אנחנו מזמינים את רה" מ לפיד להפסיק את החרם שלו ולבא להתראיין בערוץ, במקום לנסות לסגור אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully