וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשפט" - הגרסה החלופית של תיק 4000 נפתחת מול המצלמות

מערכת וואלה

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 22:30

וואלה מציג סרט חדש, שעורר סערה עוד טרם שידורו. "המשפט" מציג את הפינות האפלות של תיק 4000, ולא מתרגש מהמילים פוזיציה, תעמולה או ביביזם

סרט על יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו/מערכת וואלה!

משפט נתניהו הוא ללא ספק אחד האירועים המטלטלים בתולדות מדינת ישראל. אירוע שחוצה את החברה הישראלית. גם היום, שנים אחרי פתיחת החקירות נגד ראש הממשלה לשעבר, העם נחלק בשאלה מדוע ואיך הוחלט, באופן תקדימי, להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן, באשמת קבלת שוחד בדמות סיקור תקשורתי, ואלו שיקולים הנחו את מקבלי ההחלטות.

זו הסיבה שוואלה מביאה לשידור את הסרט התיעודי החדש - "המשפט". הסרט בוחר להציג טענות מרכזיות בתיק 4000 ומנסה להאיר מקרוב את המערכות שעובדות לרוב בחשיכה.

הסרט הוא תוצר תחקיר של יוצרי הסרט ששוחחו עם שופטים, בכירים לשעבר בפרקליטות עורכי דין, משפטנים ואנשי תקשורת מהשורה הראשונה שבקיאים ברזי התיק ובנעשה מאחורי הקלעים.
יוצרי הסרט הם הבמאי גלעד (גילי) גולדשמידט, בעל וותק של 25 שנים בתחום ויועד בן יוסף, מפיק ותסריטאי, שפועל בתחום הקולנוע והטלוויזיה למעלה מ-30 שנה. מאחוריהם עומד גם אופיר פלק ואבי גרוס, בעלי ליצ'י הפקות. פלק, איש ליכוד, הוא מרצה למדע המדינה והתמחה בפרקליטות לפני שנים רבות.

חשוב להדגיש: יוצרי הסרט אינם מסתירים את עמדתם הפוליטית. אגב, בדיוק כפי שעיתונאים בכירים אחרים, משמאל, אינם מסתירים. ברור שגם עובדות נכונות תלויות תמיד בקונטקסט, מינון ומסגור. יוצרי הסרט מביאים את "גרסתם שלהם" לדברים. אנו נותנים אמון ביוצרים ובעיקר בצופים שישכילו לצפות בו באופן ביקורתי תוך הישענות על העובדות שפורסמו עד כה בנושא.

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו במהלך הצהרתו לתקשורת 24 במאי 2020. -, צילום מסך
בנימין נתניהו בביהמ"ש/צילום מסך, -

אחת המרואיינות בסרט היא דמות בכירה לשעבר שעמדה בראש אחת המחלקות בפרקליטות ואשר תוקפת באופן חסר תקדים את הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה ביחס להתנהלותם בתיקי נתניהו. היא מתייחסת לבקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום שהוגש ללא רשימת עדים מסודרת, כשלדבריה הסיבה לכך היתה הרצון להגיש את כתב האישום שכראש הממשלה נתניהו נמצא בארה"ב לרגל חשיפת "תכנית המאה" יחד עם הנשיא טראמפ - "לא ייתכן שכתב אישום שהוגש כנגד ראש ממשלה יתוקן וישופץ לאחר שהוגש, והוא תוקן והוא שופץ מכיוון שהוא נעשה כלאחר יד בצורה רשלנית. מכיוון שהמטרה היתה להגיש את זה בעיתוי שבו בנימין נתניהו נמצא בארה"ב, ואז היה צריך להטיל פה את הפצצה".

בכירה נוספת לשעבר בפרקליטות רחל ווזנר מציבה סימן שאלה גדול על 3 התיקים המתנהלים ועל ההחלטה להגיש כתב אישום נגד נתניהו- "אוסף של שלוש התיקים האלה מדליק לנו איזו שהיא נורה אדומה, כי אנחנו לא רואים פה משהו פלילי, אנחנו לא רואים פה משהו שמצדיק את העשייה העצומה סביב התיקים האלה. כמו שאני אומרת, זה לא יאמן ולא ימומן. זאת אומרת, אנחנו יודעים מה הסכומים שהוצאו, אנחנו יודעים מה המעשים שנעשו".

מנגד, עו"ד ג'ואי אש, שעמד בראש המחלקה הפלילית בפרקליטות שהמליצה להגיש את כתב האישום נגד נתניהו רואה את הדברים אחרת לגמרי- "נתניהו לדעתי הוא אדם שעשה הרבה מאוד דברים מאוד משמעותיים למדינת ישראל. הוא עבר עבירות לדעתי."

אש מתייחס גם לתרגיל החקירה שנעשה לעד המדינה ניר חפץ - "אני לא יודע מה היה. בא נניח, שהיה מה שטוענים שקרה מה שטוענים שקרה. זה אירוע חמור ביותר, אין דברים כאלה. להפעיל כזה לחץ על נחקר, זה מזעזע, לא פחות מכך".

דיקן הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו מגיע למסקנה ברורה מאוד - "בתי המשפט, אם הם יצליחו להתנתק מהמשחק הפוליטי העליון - אני לא רואה בדל של סיכוי להרשעה".

עוד בוואלה!

"האווירה במסדרונות איומה. עובדים מסתובבים שפופים ולא מבינים לאן המקום הזה הולך"

לכתבה המלאה

תגובת הפרקליטות

מטעם הפרקליטות נמסר בתגובה: "כתב האישום בתיקי האלפים הוגש נגד נתניהו ואחרים על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, על בסיס חוות דעת של צוות גדול של פרקליטים ופרקליטות ועל סמך הראיות שנאספו על ידי משטרת ישראל ומשפטו של נתניהו מתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי בירושלים.

"כל טענה כי הפרקליטות או גורמים בה "רדפו" את נתניהו או "עשו יד אחת" "כדי לבנות נגדו תיק פלילי" היא טענה שקרית מופרכת וחסרת בסיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully