וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האווירה במסדרונות איומה. עובדים מסתובבים שפופים ולא מבינים לאן המקום הזה הולך"

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 19:04

רשת 13 שינתה תוך פחות משנה את פניה, והיד עוד נטויה. בין פרידה מעובדים לגיוס טאלנטים יקרים, וכשברקע שת"פ אסטרטגי עם קבוצת ידיעות אחרונות - נחשפת תרבות ארגונית בעייתית וחשש של עובדים ותיקים מגל פיטורים. רשת 13: "לא צפויות פרידות משמעותיות נוספות"

לוואלה! ברנז'ה נודע כי מתוכננות עזיבות נוספות יזומות של עובדים נוספים מכל מחלקות הבניין, זאת על רקע מה שמכונה "האווירה במסדרונות"

דיווח של וואלה! ברנז'ה השבוע על כך שמגישי תוכנית הבוקר של רשת 13 למדו על הכוונה להחליפם בגאולה אבן סער רק מהפרסומים בתקשורת, יכול אולי להיתפס כאנקדוטה שולית. אבל הוא גם שופך אור על יחסי העבודה ומצב הרוח הירוד גם ככה בשבועות האחרונים ברשת 13.

בשקט יחסי, ומתחת לרדאר, עזבו בחודשים האחרונים עשרות עובדים את רשת 13. חלקם כחלק מהחלטות ניהוליות של החברה, וחלקם - בעיקר משדרת ההנהלה - מיוזמתם.

רשימה חלקית: מאז חילופי המנכ"לים יורם אלטמן את אבי בן טל, עזבו סמנכ"ל התוכניות עמי גלאם, סמנכ"ל הפרוגרמינג עודד טל, סמנכ"ל פיתוח התוכן יובל כהן, סמנכ"ל המסחר מוטי בר זיו (וסגניתו, המנהלת המסחרית מירב סיביליה) וסמנכ"ל התקשורת רועי ברגר - שנה בלבד לאחר שהגיע לארגון.

אבל הם לא לבד. אליהם מצטרפים כ-30 עובדי מחלקת הפרומו של החברה - שתחת מיתוג מכובס של "ייעול" למעשה פוטרו והועברו לאכסנייה חדשה - חברת הפרומואים "פרומותאוס", תוך הצהרה שישמרו על מקום עבודתם. בפועל, כך נודע לוואלה! ברנז'ה, רק כמחציתם נקלטו לעבודה.

במילים פשוטות: ברשת 13 עובדים כיום כ-350 אנשים, ועוד 300 בחברת החדשות, כך שגם אם מקזזים גיוסים שהיו, מדובר על נתון יחסי גבוה, והוא לא נעצר כאן. לוואלה! ברנז'ה נודע כי מתוכננות עזיבות נוספות יזומות של עובדים נוספים מכל מחלקות הבניין, זאת על רקע מה שמכונה "האווירה במסדרונות".

בניין רשת 13, מרץ 2022. ראובן קסטרו
"תהליך איוש ההנהלה החדשה עומד בפני סיום". רשת 13/ראובן קסטרו

"כולם מרגישים שהם על זמן שאול"

עובד אחר, אשר נמצא בחברה שנים ארוכות, מספר: "הרבה מאד אנשים מחפשים עבודה במקומות חדשים ומנצלים את עזיבת הבכירים כדי לחשב מסלול. כרגע אין להם שום תחושת שייכות למקום"

כאמור, שינוי פניה של רשת 13 - לרבות גיבוש מחודש של אסטרטגיה וזהות טלוויזיונית - היה מהלך מתבקש נוכח התוצאות המאכזבות על מסך הערוץ (זאת למרות שמבחינה כלכלית הערוץ דווקא מאוזן, בין היתר הודות לשורת מהלכים שביצע המנכ"ל הקודם בן טל). ושינוי כולל לרוב גם פרידות מעובדים, זהו בטח לא מצב ייחודי לרשת 13. אך בהיעדר אופק ברור ושקוף לעובדים הקיימים, נראה כי השינוי גובה קורבנות, גם מהם.

לא מעט עובדים בחברה מתארים אווירה מלנכולית וחששות. אחת מהעובדות מספרת לוואלה ברנז'ה על התחושות. "האווירה במסדרונות היא איומה. אנשים מסתובבים שפופים ולא מבינים לאן המקום הזה הולך. מבקשים מהמנהלים שלהם איזושהי הבנה מה יהיה ואיזה שינויים הם הולכים לעשות וגם להם אין מושג. כולם מרגישים שהם על זמן שאול".

עובד אחר, אשר נמצא בחברה שנים ארוכות, מספר: "הרבה מאד אנשים מחפשים עבודה במקומות חדשים ומנצלים את עזיבת הבכירים כדי לחשב מסלול. כרגע אין להם שום תחושת שייכות למקום".

לדבריו, "הבעיה האמיתית היא שההנהלה לא משתפת אותנו בכיוון אליו צועדת החברה ואנחנו ניזונים רק משמועות. את מחלקת הפרומו כבר הוציאו מאיתנו - ולמדנו על זה מהתקשורת. גם על המעבר האפשרי של האתר ל-ynet קראנו רק מפרסומים". (העובד מתייחס למשא ומתן המתקדם של רשת 13 עם אתר ynet עליו פורסם בוואלה ברנז'ה - מהלך שאם יבשיל עלול להוביל להיפרדות מעובדים גם ממחלקת הדיגיטל של החברה).

העולם הבוקר עם צביקה הדר, רותם ישראל ומירי מיכאלי. יח"צ,
שנה בלבד הספיקה. מגישי תוכנית הבוקר/יח"צ

מחיר הנאמנות

עובד שלישי מציין את הפרסום בוואלה! ברנז'ה אודות המו"מ של ליאור שליין על חזרה למסך הערוץ, שהתחדש. שליין היה אחד המיוצגים הבולטים של סמנכ"ל התוכן והמשנה למנכ"ל רשת 13 מאיר קוטלר, ונחשב למקורבו. כזכור, כבר עם מינויו של קוטלר הורמו לא מעט גבות - לא רק בחברה, אלא גם בענף - על ההחלטה של מנכ"ל רשת 13 יורם אלטמן לגייס את מקורבו לתפקיד הקובע מי יקבל את כרטיס הכניסה לפריים. החשש אז הציב סימן שאלה ברור: למי יהיה נאמן יותר, ללקוחותיו או לחברה.

ברשת אמרו אז בתגובה כי "אין ניגוד עניינים. קוטלר מעביר את חלקו בסוכנות לבעלות מלאה של השותפה שלו, עו"ד אביטל כרמון, וכל התהליך מפוקח ומלווה על ידי המחלקה המשפטית של רשת". ואולם, משיחות שקיימה וואלה! ברנז'ה מאז עם לא מעט גורמים בתעשייה, נראה כי הופתעו משמה של כרמון, שכלל לא הכירו - ואלו שהכירו אותה כלל לא ידעו שמדובר בשותפה וחשבו שהיא עובדת מן המניין אצלו במשרד.

כזכור, במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים, רשת 13 שילמה לשליין 9 מיליון שקל עקב ביטול "גב האומה", זאת לאחר שתבע ממנה 30 מיליון. בכתב התביעה שהגיש טען שליין כי מנהל התוכניות אמר למנהלו כי הוא מעדיף תכנית "פחות ביקורתית ויותר מחבקת".

מנגד, גורם ברשת מציג תמונה מעט שונה: "לצד העזיבות הטבעיות שהיו בחודשים האחרונים, גויסו מספר בכירים לרשת דוגמת אופיר רבינוביץ שהגיע מחברת יס ומונה לסמנכ''ל תכניות, אסא רם שמונה לסמנכ''ל תפעול ופיתוח עסקי וזאת לצד קידומם של מספר אנשי מפתח ברשת במטרה לייצר המשכיות". גם לגבי חוסר הבהירות של האסטרטגיה, יש לגורם גרסה מעט שונה, כאשר לדבריו "בחודשים האחרונים נערכות פגישות עם מגוון רחב של גופים עסקיים, בתי הפקה ועוד במטרה לגבש אסטרטגיה לשנים הבאות".

רשת 13: "לא צפויות פרידות משמעותיות נוספות"

ברשת 13 מאשרים לראשונה את הפרסום בוואלה! ברנז'ה אודות השת"פ עם קבוצת ידיעות אחרונות ומוסרים כי "רשת ו-ynet בוחנות אפשרויות של שת"פ, אך אין סיכומים בעניין וגם אם המהלך יבשיל, לא צפויות להיות לו השלכות על כוח האדם במחלקת הדיגיטל של רשת"

מרשת 13 נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים רשת 13 עוברת שינוי משמעותי באופן התנהלותה מתוך כוונה לבנות אסטרטגיית תוכן ארוכת טווח ולייצר לערוץ עוגני פעילות חדשים. השינוי בא לידי ביטוי בין היתר גם בכוח האדם - לרבות בהנהלה הבכירה. בשלב זה נראה כי לא צפויות פרידות משמעותיות נוספות, ותהליך איוש ההנהלה החדשה עומד בפני סיום".

ברשת 13 גם מאשרים לראשונה את הפרסום בוואלה! ברנז'ה אודות השת"פ עם קבוצת ידיעות אחרונות ומוסרים כי "רשת ו-ynet בוחנות אפשרויות של שת"פ, אך אין סיכומים בעניין וגם אם המהלך יבשיל, לא צפויות להיות לו השלכות על כוח האדם במחלקת הדיגיטל של רשת".

עוד נמסר כי "ברשת אכן שוקלים את האפשרות להחזיר למסך את ליאור שליין ונערכות עימו שיחות בנושא, אך טרם התקבלה על כך החלטה סופית. לחזרתו המחודשת של שליין, אם תתרחש, אין שום קשר לעובדה שמאיר קוטלר שימש בעבר בתפקיד הסוכן שלו. קוטלר פרש מניהול הסוכנות שהקים, מכהן כיום כמשנה למנכ"ל הערוץ ומחויב לחלוטין לטובת רשת והצלחתה, ולכן כל ההחלטות שמתקבלות על ידו בענייני תוכן בשותפות עם המנכ"ל יורם אלטמן והמחלקה המשפטית מכוונות למטרה אחת: להציע לצופים תוכן איכותי ומגוון. שליין הוביל בעבר משבצות שידור ברשת ובערוץ עשר ומכאן נובעת הבחינה המחודשת של האפשרות לשתף אתו פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully