וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"העצלנים" ועד "הכיסא הריק של בנט": מצעד הפייקים העיתונאיים שעשו לנו את הבחירות

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 15:22

במהלך מערכת הבחירות, ב"בודקים" סקרו את הופעות העיתונאים בכלל אמצעי התקשורת, וגילו לא מעט פייקיונרים שלא היה מביישים פוליטיקאים מנוסים, חלקם יותר מפעם אחת. וואלה! ברנז'ה עם העשירייה הפותחת של ה"אייטמים"

במהלך מערכת הבחירות, ב"בודקים" סקרו את הופעות העיתונאים בכלל אמצעי התקשורת, וגילו לא מעט פייקיונרים שלא היה מביישים פוליטיקאים מנוסים. וואלה! ברנז'ה עם העשירייה הפותחת, זו שזכתה במרב החשיפות לאורך שלושת החודשים האחרונים, לרוב בצדק.

חבל להשחית זמן על הסברים נוספים. לרשימה:

מהצד השלישי

בתכנית "מהצד השני" בכאן11 (שמרביתה מוקדש לביקורת תקשורת ובדיקת עובדות) טען עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון שבממשלת בנט-לפיד היו יותר שרים מאשר בממשלת נתניהו-גנץ. לא נכון. ממשלת נתניהו-גנץ הגיעה בשיאה ל-34 שרים ואילו ממשלת בנט-לפיד הגיעה בשיאה ל-28 שרים.

כשל מודיעיני

עמית סגל כתב בטורו ב"ידיעות אחרונות" בתאריך ה-21 באוקטובר שאחוז ההצבעה במודיעין גבוה, על פי רוב, מזה של מודיעין עילית. "בבודקים" בדקו את 6 מערכות הבחירות האחרונות והטענה הסתברה כלא נכונה, בכל 6 מערכות הבחירות האחרונות שיעור ההצבעה במודיעין עילית היה גבוה משמעותית מאשר במודיעין, למשל בבחירות האחרונות במודיעין היו 74.92% הצבעה ומודיעין עילית: 81.02%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שישי (1)

עורכת גלובס וחברת פאנל "שישי" עם אילה חסון, נעמה סיקולר טענה שהיה כיסא ריק במסיבת העיתונאים המשותפת לרה"מ לפיד ולשרים גנץ ואלהרר לקראת החתימה על ההסכם עם לבנון. סיקולר טענה שהיה זה כסא שיועד לרה"מ החליפי, נפתלי בנט, שלא הגיע.

מדובר בפייק ניוז. לא היה כסא ריק במסיבת העיתונאים, כל הכסאות היו מאוישים. באופן טבעי בזמן נאומו של לפיד הכסא של לפיד שהיה ממוקם בין אלהרר לגנץ היה ריק, וכשאלהרר נאמה לא היה אף כסא ריק (נאמה בישיבה). למעשה, בנט עצמו הודיע מספר שעות לפני קיום מסיבת העיתונאים על כוונתו שלא להשתתף.

שישי (2)

עיתונאי "מקור ראשון" וחבר פאנל "שישי" עם אילה חסון, ארי שביט, טען בפאנל "שישי" כי הליכוד מונע את הפסילה של מפלגת בל"ד בוועדת הבחירות.

בפועל: הליכוד לא מנעו את הפסילה של בל"ד, נציגי הליכוד אמנם לא הצביעו בעד פסילת בל"ד, אך בל"ד נפסלה בכל מקרה על ידי ועדת הבחירות מאחר והיה רוב לפסילתה גם ללא אצבעות נציגי הליכוד בוועדה. לאחר דיון בבית המשפט, בית המשפט הפך את ההחלטה.

שישי (3)

נעמה סיקולר טענה שלא שמעה מספיק את רה"מ לפיד מדבר בנאומו באו"ם על העניין האיראני. ב"בודקים" קיבצו לסרטון אחד לא פחות מאשר 11 קטעים בהם הוזכר הנושא האיראני במהלך הנאום.

בנאום "העצלנים" של שמעון ריקלין בערוץ 14 הוא טען שבעיירות הפיתוח מצביעים בכמעט 10% פחות מאשר בתל אביב.

בפועל: בבחירות האחרונות ברוב עיירות הפיתוח אחוז ההצבעה היה גבוה מזה של תל-אביב (13 מתוך 25).

האמת של כאן 11

ב-12 באוקטובר 2022, בזמן שלפיד הוא ראש ממשלת ישראל, טענה שלי טפיירו, כתבת בדסק התחקירים וכתבת משפט בתאגיד השידור כאן 11, שיאיר לפיד הוא ראש ממשלה חליפי ולכן אין לו סמכות לחתום על הסכם הגז, כמובן שמדובר בפייק ניוז, מרגע שלפיד נכנס ללשכת ראש הממשלה הוא איננו ראש הממשלה החלופי אלא ראש ממשלת ישראל, ונפתלי בנט הוא ראש הממשלה החלופי.

נתניהו על זמני

מגיש ערוץ 14 ו-103 ינון מגל כינה את נתניהו "ראש הממשלה" פעמיים באותו משפט. באותו המשפט הוא גם כינה את ראש הממשלה לפיד "הזמני" על אף שלא קיים תואר כזה "ראש הממשלה הזמני".

גם בציוץ של ערוץ 14 שהוסר לאחר מכן, נתניהו זכה לכינוי "ראש הממשלה".

למה הושעה העיתונאי ישראל פריי? הגרסאות הסותרות של"'דמוקרטיוי"

"דמוקרטיוי" פרסמה הודעה בפייסבוק כי בעקבות "התבטאות קיצונית ולא ראויה" שפרסם העיתונאי ישראל פריי בחשבון הטוויטר שלו, הוא הושעה מעבודתו. אלא שבראיון לרדיו אמר יו"ר תנועת "דרכנו", המפעילה את ערוץ התקשורת', השר לשעבר יזהר שי, שפריי הושעה בכלל בעקבות התנהגות לא הולמת. אגב, זה מה שפרסמה וואלה! ברנז'ה בנושא.

תעתוע מדסק התחקירים

גלעד צוויג מדסק התחקירים של ערוץ 14 פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי מפקד הכוחות של צבא אוקראינה עונד צמיד שעליו חרוט צלב קרס. בפועל: מדובר בפייק. בסך הכל מדובר בתעתוע אופטי שנובע מרזולוציה נמוכה. צוויק מחק את הציוץ שלו.

"בודקים" הוא מיזם אזרחי שהוקם במטרה לשמור על השיח הציבורי מפני שקרים ולנקות אותו ממניפולציות ופייק ניוז. אנשי המיזם בודקים ומאמתים אמירות ומסרים של גורמים מכל הקשת הפוליטית וגופי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully