וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה סופי: רינה מצליח פורשת מחדשות 12

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 19:09

מצליח פורשת אחרי קרוב ל-30 שנה בחברת החדשות, ולאחר שהועברה מהגשת "פגוש את העיתונות"; "פורשת בלב שלם, בעצב גדול וגם בדאגה". מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס: "לרינה זכויות רבות מספור"

רינה מצליח נפרדת בתוכנית האחרונה של "פגוש את העיתונות"/חדשות 12
"לפני שנתיים בערך עברתי מתקפה אישית קשה מאוד. חשבתי שהתגברתי עליה. לא נבהלתי ממכתבי האיום על חיי, וניקיתי את הפלאפון מאלפי הודעות השטנה שהופנו גם להוריי האהובים ז"ל. עם הזמן הבנתי שבכל זאת נותרה בי צלקת קשה. התוקפים הופעלו על ידי כוחות פוליטיים"

כ-30 שנה לאחר שהצטרפה לחברת החדשות הנבנית של ערוץ 2, העיתונאית רינה מצליח פורשת. מצליח עוזבת חודשים ספורים לאחר עזיבתה את "פגוש את העיתונות", אותה הגישה במשך כ-9 שנים, זאת בצל ירידה בנתוני הצפייה.

"אני פורשת בלב שלם, בעצב גדול וגם בדאגה", כתבה לעובדי חדשות 12. "אני כבר כמעט 40 שנה עיתונאית, צמודה לביפר ואחר כך לסמסים לווטסאפ ולטוויטר. בכל חיי הבוגרים לא עשיתי שום דבר חוץ מלהיות עיתונאית. במשך שנים המקצוע הזה הגדיר אותי ונהניתי מכל רגע. שידרתי מפריז וגם מרומא, מחברון ומרמאללה, מרבת עמון, מקהיר וגם מטוניס. הייתי בג'נין ובשכם, הייתי העיתונאית הישראלית
הראשונה שהגיעה לפטרה, וכן שידרתי גם ממגרשים, כמו ימק"א ווסרמיל.

"הגשמתי חלומות שלא העזתי לחלום. שברתי גם כמה תקרות זכוכית. אבל זהו, הגיע הזמן להיפרד. אני מרגישה שאני צריכה מנוחה. עייפתי גם, ואולי בעיקר, מתחום הסיקור שלי: הפוליטיקה. אני כבר לא
מתרגשת להגיע לכנסת ולא ממש מתרגשת לראיין עוד שר ועוד חבר כנסת. לפני שנתיים בערך עברתי מתקפה אישית קשה מאוד. חשבתי שהתגברתי עליה. לא נבהלתי ממכתבי האיום על חיי, וניקיתי את הפלאפון מאלפי הודעות השטנה שהופנו גם להוריי האהובים ז"ל. אבל עם הזמן הבנתי שבכל זאת נותרה בי צלקת קשה. התוקפים, שהיו מאורגנים והופעלו על ידי כוחות פוליטיים, לא הפחידו אותי. המשכתי לומר את דעתי, אבל משהו בי נשבר. המקצוע שהיה אהבת חיי נצבע בצבעים של כאב. התשוקה שלי נדדה למקומות אחרים". כתבה.

פאנל התוכנית האחרונה של "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח. קשת 12, צילום מסך
פאנל התוכנית האחרונה של "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח/צילום מסך, קשת 12

"אני עצובה. מאוד עצובה"

"למדתי בשנים האחרונות שיש בארץ שני מחנות פוליטיים. אחד שרוצה באופן אקטיבי לפגוע בעיתונות החופשית והעצמאית, והשני במקרה הטוב ״לא עוסק בזה״ ובמקרה הפחות טוב מנסה לסתום את הפה לעיתונאים מהמחנה הנגדי"

מצליח רמזה כי המצב הפוליטי הוא זה שהוביל בין היתר להחלטתה. "אבל אני עצובה. מאוד עצובה.
קשה לי לעזוב את חברת החדשות, שהייתי בין מקימיה. רבים ודאי לא זוכרים שלפני 30 שנה רוב
הציבור, כולל בתעשייה המקומית, לא האמינו שיש היתכנות לערוץ מסחרי בישראל. חברים הזהירו
אותי שתוך זמן קצר אהיה מובטלת, שאני עושה את טעות חיי כשאני עוזבת את קול ישראל, שם כבר
היתה לי משרה טובה ובטוחה.

"ואכן, בשנה הראשונה שלי בחברת החדשות, כשהייתי מתקשרת למקור כלשהו הצגתי את עצמי
כ'רינה מקול ישראל' כדי שיתייחסו אליי. אני יכולה לספר לחבר'ה הצעירים אצלנו שבמקרים רבים,
כשהיינו מגיעים למסיבת עיתונאים, חיכינו שעות כי כלום לא התחיל עד שהגיע הצוות של ערוץ 1. הרוב המכריע של העובדים לא היו אנשי טלוויזיה ולמדנו את העבודה תוך כדי ריצה ממש. מאז, הפכנו
לגוף החדשות הגדול והחשוב במדינה ואני מרגישה על כך גאווה גדולה. אז למה אני מודאגת? למדתי בשנים האחרונות שיש בארץ שני מחנות פוליטיים. אחד שרוצה באופן אקטיבי לפגוע בעיתונות החופשית והעצמאית, והשני במקרה הטוב "לא עוסק בזה" ובמקרה הפחות טוב מנסה לסתום את הפה לעיתונאים מהמחנה הנגדי. אז המקצוע שלכם, חבריי היקרים, הוא עיתונות - אבל השליחות שלכם היא לשמור על חופש העיתונות וחופש הביטוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"סיפרתי לכם על המתקפה הנוראית שעברתי. לא שקלתי לרגע לתבוע מי מהתוקפים שהוציאו את
דיבתי רעה. חשבתי, ואני חושבת כך גם היום, שאנחנו העיתונאים צריכים לאחוז במשמעות הכי
מרחיבה של חופש הביטוי, כי זו הנגזרת המתחייבת מהעבודה שלנו וזו המחויבות שלנו לדמוקרטיה
אמיתית ולא סיסמת בחירות. אני בטוחה שכמה מכם שואלים את עצמם עכשיו על מה היא מדברת? מי
מפריע לנו לומר את דעתנו?
הפגיעה בחופש העיתונות לא ישירה, אבל העצמת התחרות גורמת לא פעם לעגל פינות, להגמיש עקרונות מקצועיים, לא לדייק בכללי האתיקה, לפחד משיימינג ברשתות, לפחד מפגיעה במקורות כל זה מחלישים את עצמאות העיתונאי. אני מאמינה שכל עיתונאי צריך להצמיח לעצמו עמוד שדרה, כי רק זה יבטיח לו הצלחה לאורך זמן....".

אבי וייס בהלווית רוני דניאל, בית העלמין קריית שאול. ראובן קסטרו
אבי וייס בהלווית רוני דניאל, בית העלמין קריית שאול/ראובן קסטרו

"מדור המייסדים ומחלוצות חברת החדשות"

מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס מסר: "רינה היא מדור המייסדים ומחלוצות חברת החדשות, עובדת מספר 4 בחברה. במרץ, בהתמדה ובכישרון רב היא הפכה לאחד מעמודי התווך של חדשות ערוץ 2 שלימים הפכה לחדשות 12. רינה היא עיתונאית מעולה בכל רמ"ח איבריה והסמל המסחרי שלה הוא היושרה המקצועית. רינה מעולם לא נתפסה במתק שפתיים או בחנופה לאיש או לאישה. הצופים ידעו ויודעים שאפשר לסמוך עליה שתנקוט באותה מידת תקיפות כלפי כל מרואיין, ובאותה מידת אמפתיה וחמלה כלפי כל אדם שנעשה לו עוול. הפרשנויות שלה והשאלות הנוקבות שלה הדהדו בכל בית ובכל סלון.

"שורת התפקידים שמילאה ארוכה - היא החלה ככתבת בריאות, דרך כתבת שטחים, כתבת כנסת, כתבת ופרשנית פוליטית והובילה את "פגוש את העיתונות" במשך קרוב לעשור וכמובן הייתה פרשנית קבועה בפאנל אולפן שישי.

"רינה הובילה את המאבק לחשיפת האמת בפרשת ילדי תימן וזכתה על כך לפרסים ולהוקרה ציבורית. לאחר שהאזינה לעדויות המשפחות, היא ניערה את האבק ודרשה תשובות, הטילה את כל כוחה העיתונאי כדי שמדינת ישראל תפעל לחשיפת האמת בפרשה. רינה,עשרות שנים עבדת בשביל הצופות והצופים ואין לי ספק שהם מודים לך על כך. יש לך זכויות רבות מספור בחברת החדשות. אנחנו גאים בעשייה שלך רינה, ומאחלים לך בהצלחה רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully