וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע למונדיאל: התאגיד מרסק את רשת 13

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 8:50

המונדיאל מביא את כאן 11 לשליטה בפריים, ונתוני מהדורות החדשות שלו עוברות את רשת כל יום. גם מול חדשות קשת כאן מצמצם פערים באופן דרמטי. בנוסף, בתוך פחות משבוע: כאן BOX במקום ראשון בהורדות. וואלה! ברנז'ה עם המספרים שמאחורי המשחקים

ליאונל מסי, נבחרת ארגנטינה. Giphy
ליאונל מסי, נבחרת ארגנטינה/Giphy
הראשונה לשלם את המחיר היא רשת 13, שמתחילת האירוע נראה כאילו נכנסה לבונקר וויתרה על המסך ללא קרב, אבל גם ערוץ 14 מאבד מדי יום צופים, דווקא כשהתחיל לצבור תאוצה ולהמריא

בליכוד אולי רוצים (שוב) לסגור את התאגיד, אבל לפחות בגזרת הצפייה, בכאן 11 רואים בימים אלו לא מעט נחת. זה היה צפוי, אבל היכה גם את התחזיות: לפי השבוע הראשון לטורניר, מונדיאל 2022 מסתמן כאחד הנצפים בהיסטוריה, לפחות בישראל. תחרות גביע העולם בכדורגל, שמרביתה משודר בארץ על ידי כאן 11, משיגה עד כה נתוני רייטינג מצוינים, אגב לאורך כל שעות היום (המשחקים משודרים החל מ-11:00 בבוקר), ובתאגיד השידור עושים כל מה שנתן כדי למנף את האירוע החד פעמי (עד למונדיאל הבא), כדי להרגיל את קהל הצופים ללחוץ על 11 בשלט גם ביום שאחרי. ממול, בערוצים המסחריים, יש מי שנערך יותר ומי שפחות לתחרות האגרסיבית - ומשלם כעת את המחירים בהתאם.

הראשונה לשלם את המחיר היא רשת 13, שמתחילת האירוע נראה כאילו נכנסה לבונקר וויתרה על המסך ללא קרב, אבל גם ערוץ 14 מאבד מדי יום צופים, דווקא כשהתחיל לצבור תאוצה ולהמריא. גם קשת החזקה ירדה בשבוע האחרון בהיקף הצפייה, אולם שילוב של פרוגרמינג המכוון לקהל נשי ו"שומנים" מאפשרים לה להישאר עם הראש מעל המים.

נתוני הרייטינג במונדיאל. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
עוקפת את רשת. חדשות הערב/מערכת וואלה!, מערכת וואלה
היקף הצפייה לא מסתיים רק בניתוחי ועדת המדרוג, אלא מתרכז גם ובעיקר בגזרת הדיגיטל: בתוך פחות משבוע, האפליקציה החדשה של התאגיד - כאן BOX עומדת במקום ראשון בסך ההורדות בגוגל פליי ובאנדרואיד TV

כאמור, בשבוע שחלף מאז החל המונדיאל, כאן 11 שולט בפריים טיים כמעט בכל משחק ומשחק, תוך שמהדורת "חדשות הערב" שלו, עוברת את רשת 13 מדי יום. עם זאת, יצוין כי בניגוד לפריים הנמוך (בשבוע שעבר "המקור" הגיעה לתחתית צפייה של 3.1%), חדשות 13 עדיין מצליחה לשמור על בסיס צופים מינמלי.

ההערכות הן כי מאחר ומדובר במונדיאל המשודר לראשונה בחורף, אחוזי הצפייה יעלו עוד יותר ככל שיתקדם הטורניר, גם באופן יחסי לקודמו. לשם השוואה, במונדיאל 2018 הרייטינג הגבוה ביותר היה במשחק הגמר בין צרפת לקרואטיה (שעת שידור ב 18:00) עם 37.2% (1.3 מיליון צופים) ו-1.42 בפיק (נקודת השיא). ב-2022, כבר בשלב הבתים, המשחק של ארגנטינה-מקסיקו במוצאי השיג 24.1% צפייה, הוביל את ערב השידורים בפער, ובדקה הנצפית אף הגיע לפער של אלפי צופים בודדים ממהדורת חדשות 12 של קשת.

היקף הצפייה לא מסתיים רק בניתוחי ועדת המדרוג, אלא מתרכז גם ובעיקר בגזרת הדיגיטל: בתוך פחות משבוע, האפליקציה החדשה של התאגיד - כאן BOX עומדת במקום ראשון בסך ההורדות בגוגל פליי ובאנדרואיד TV.

אפליקציית כאן BOX. צילום מסך, צילום מסך
מקום ראשון בהורדות. כאן BOX/צילום מסך, צילום מסך

למרות האולפן המיוחד - ההפקה זולה מ-2018

למי מחברי הקואליציה שחרד מגורל כספי הציבור, נספר שההכנסות הצפויות השנה מפרסום במהלך שידורי המונדיאל בתאגיד - מוערכות לפחות בכ-17 מיליון שקל וצפויות לכסות את עלויות ההפקה

זכויות שידור לשני המונדיאלים האחרונים (רוסיה וקטאר) מקורן בהסכמים שחתמה רשות השידור.

משלחת תאגיד השידור למשחקי המונדיאל בקטאר, לצורך תפעול חודש השידורים בכאן 11, כאן רשת ב, מכאן 33 בערבית, כאן דיגיטל (כל מערך הדיגיטל) וכאן חדשות, מונה 67 איש ואישה, שיגיעו למדינה בכמה משמרות (לא בו זמנית). מספר זה כולל גם צוות אבטחה מורחב יחסית שנדרש בשל השידור מקטאר.

הצוות מפעיל - לראשונה בהיסטוריה של שירות השידור הציבורי הישראלי - אולפן שידור במדינה עצמה שבה נערכים המשחקים, וממנו יועברו כל השידורים.

למרות כל אלו, עלות כלל היערכות-התאגיד, האופרציה וההפקה זולה בכשני מיליון שקלים ביחס למונדיאל הקודם ברוסיה, ומוערכת בכ-15 מיליון שקל לעומת 17 מיליון במונדיאל הקודם (על אף שבמונדיאל הקודם, כאמור, לא הוקם אולפן ברוסיה).

למי מחברי הקואליציה שחרד מגורל כספי הציבור, נספר שההכנסות הצפויות השנה מפרסום במהלך שידורי המונדיאל בתאגיד - מוערכות לפחות בכ-17 מיליון שקל וצפויות לכסות את עלויות ההפקה.

נתוני הרייטינג במונדיאל. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
שולט בפריים טיים. כאן 11/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

נתון מעניין נוסף שממחיש את אופי הצפייה הדינאמי במונדיאל, הוא למעשה לידתו של פריים טיים חדש - לאורך כל היום - בהתאמה למשחקים. כך לדוגמה, בגרף הבא ניתן לראות כיצד ארבעת המשחקים המשודרים ביום מסוים מייצרים "פיקים" המעידים על צריכת תוכן מוגברת גם ממקומות העבודה.

פריים אחרי פריים, נתוני הצפייה לאורך היום. צילום מסך, עיבוד תמונה
פריים אחרי פריים, נתוני הצפייה לאורך היום/עיבוד תמונה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully