וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן תרבות (של קידום עצמי)

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 16:33

ברדיו "כאן תרבות" הפקיעו זמן שידור ארוך לקידום ספרו החדש של גואל פינטו, עובד בתחנה ובעל תוכנית משלו - וזאת, תחת אישור מנהליו. התאגיד בתגובה: "פינטו קיבל פחות זמן אוויר ממאיר ויזילטיר"

מעבר לכך, התוכנית אף פרסמה את ספרו של פינטו ככותרת הפודקאסט של השידור. וזאת, בעוד שבאותו היום הוכרזו המועמדים לפרס ספיר, האירוע הספרותי המרכזי של השנה, שלא זכה לכותרת וגם קיבל התייחסות מועטה בתוכנית

תוכנית הספרות של תחנת "כאן תרבות" הפקיעה יותר משליש מזמנה לקידום ספרו החדש של גואל פינטו. אלא שפינטו עצמו הוא עובד תאגיד השידור הציבורי ואף מגיש תוכנית אישית באותה תחנה (בצמוד לתוכנית הספרות).

מעבר לכך, התוכנית אף פרסמה את ספרו של פינטו ככותרת הפודקאסט של השידור. וזאת, בעוד שבאותו היום הוכרזו המועמדים לפרס ספיר, האירוע הספרותי המרכזי של השנה, שלא זכה לכותרת וגם קיבל התייחסות מועטה בתוכנית.

לפי חוקי התקשי"ר (תקנון שירות המדינה) ותקנון התאגיד עצמו, על עובד ציבור אסור לקדם תוכן, אשר עשוי לפעול במישרין או בעקיפין, לטובת הנאה אישית, הן בפועל והן במראית העין.

"צריך להבין שזהו קידום מסחרי פסול של מוצר מאת עובד ציבור שמקבל תשלום מהמדינה, עם ניגוד עניינים חמור, כנגד כל כללי האתיקה של תאגיד 'כאן'", מוסיף גורם ב"כאן תרבות" ששוחח עם וואלה! ברנז'ה. לדבריו, "כשהוקמה התחנה, מנהלה לי-אור אברבך שלח מייל שבו התריע לא לבצע קידום מסחרי של עבודות מאת אנשי התחנה. הוא אפילו השתתף בעצמו בכתיבת תקנון התאגיד. וכעת כל הקידום הזה היה על דעתו, אישורו ועידודו. ממש כמו בימי רשות השידור האפלים".

גואל פינטו. אביב חופי
גואל פינטו/אביב חופי

פורש נוסף מהתחנה

אירוע זה מצטרף לסדרת משברים שהתרחשו ב"כאן תרבות" בשנה החולפת, שראשיתם בתחקיר מקיף שפרסמה תמר קפלינסקי ב"הארץ" על התרבות הארגונית בתאגיד, ועל טענות להתעמרות והטרדות מיניות במספר מחלקות. בין היתר התלוננו אנשי התחנה על התנהלות אברבך וצוטטו כאומרים: "הוא ידוע בזה שכל העובדים שלו מבואסים. הוא נכנס באנשים על דברים שהוא לא הגדיר אף פעם, ממדר עובדים כעונש".

בנוסף, כפי שפורסם לפני כשנה בוואלה! ברנז'ה, עובדים בתחנה מתארים אווירה קשה ותחושת מיאוס. במהלך שלוש השנים האחרונות עזבו רבים את "כאן תרבות" - העורך הראשי נדב נוימן, מנהל ההסכתים רום אטיק, המגיש הבכיר דודו ארז, המגישה גילי מרקוביץ', המגישה שירי לב-ארי, העורכת אסתי רימון ימיני, המפיק עומר שליט ועוד עובדים נוספים.

בתוך כך, הודיע היום (חמישי) המפיק והעורך הבכיר רז חסון על עזיבת "כאן תרבות" גם כן. חסון היה בצוות המקים של התחנה והיה אמון על הצלחת תוכניתו של דודו ארז, אשר כאמור פרש גם הוא. כל אלו - במחלקה שכל מצבת כוח האדם שלה מונה כ-15 עובדים בלבד.

שם הספר הפך לכותרת התוכנית. כאן תרבות. צילום מסך, צילום מסך
שם הספר הפך לכותרת התוכנית. כאן תרבות/צילום מסך, צילום מסך

כאן: "בתוכניתו האישית הונחה פינטו שלא לעסוק בנושא"

מתאגיד השידור הציבורי נמסר בתגובה: "תוכנית הספרות 'מה שכרוך' של מיה סלע ויובל אביבי היא תוכנית ספרות שמהותה הוא אירוח יומי מעמיק של סופרים ועיסוק בספריהם. תחת גילוי נאות ובכפוף לנהלים, התארח בתוכנית גואל פינטו שהוציא את ספרו השני 'מיומנה של אישה מתה' לריאיון מקצועי, קצר מאירוחים דומים של סופרים אחרים שהתארחו בתוכנית -יונתן שגיב, שהרה בלאו, מאיה קסלר, מרית בן ישראל, אהרון שבתאי, מאיר ויזלטיר ואחרים. בתוכניתו האישית הונחה פינטו שלא לעסוק בנושא.

"באשר לעיסוק בפרס ספיר - כבכל שנה חמישיית המועמדים הסופית לפרס ספיר הגיעה לאולפנו של גואל לריאיון המסורתי המשותף ב-23.11. נקווה שבעיה אתית אמיתית תתעורר בשנה הבאה אם גואל עצמו יהיה מועמד לפרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully