וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ייעשה לאיש: ישראל פריי צולם לסרט שישודר בקרוב - וברגע האחרון התקבלה הוראה להעלימו

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 12:51

הממשלה טרם הושבעה, אבל האקלים התקשורתי כבר ברור: בערוץ הכנסת נתנו הוראה לצנזר מסרט שעתיד לעלות חלקים שלמים בהם מופיע העיתונאי שפוטר בשל ציוץ שהביע. ערוץ הכנסת: "פריי הושמט מתוך שיקולי עריכה מקצועיים"

ישראל פריי - חשיפה עם חיים אתגר/קשת 12

אחרי שפוטר מערוץ דמוקרט TV תחת אירוע מוזר ושנוי במחלוקת, ואף זומן לחקירת משטרה בעקבות ציוץ שכתב, בערוץ הכנסת מבינים את האקלים הפוליטי החדש - וגנזו לאחרונה סצנות שלמות בהן מופיע פריי מסרט שעתיד לעלות בקרוב בערוץ - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

כחודשיים לפני הבחירות פנו לפריי בבקשה להשתתף בסרט של הבמאי עמית פרבמן מחברת ההפקות corners עבור ערוץ הכנסת ש"יתאר את סיפור השבטים בחברה הישראלית באמצעות הבחירות". הקונספט כלל ליווי של כמה דמויות מוכרות ביום הבחירות, אחת מהן היא פריי.

ואכן, ביום הבחירות התלווה לפריי צוות צילום לשיחות והצבעה בקלפי, כאשר לפי גורמים בחברת ההפקה, רוב השיחות שהוקלטו נסובו בכלל אודות תהליכי עומק במגזר החרדי ויחסי דת ומדינה תוך התמקדות בביוגרפיה האישית של פריי, חרדי בעצמו. לפי הגורמים, החומרים שהתקבלו היו איכותיים וכן ההתרחשויות שהתלוו לצילומים, ופריי עצמו כבר עודכן במועד השידור.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי אחרי שהעבודה על הסרט הסתיימה, כשהחלקים בהם מופיע פריי שזורים בתוכה, בערוץ הכנסת נתנו לחברת ההפקות הוראה לצנזר את מרבית החלקים בהם הוא מופיע ולצמצם את הופעותיו למינימום. במקביל, הוחלט לדחות את שידור הסדרה למועד סמוך להשבעת הממשלה.

רובי ריבלין 31 במאי 2021. ראובן קסטרו
נאום השבטים. נשיא המדינה לשעבר רובי ריבלין/ראובן קסטרו

בעקבות תלונה של ארגון ימין, נפתחה חקירה

כזכור, לפני כחודשיים פרסם פריי ציוץ שבו שיבח את המחבל מוחמד מינאווי, שתכנן לבצע פיגוע ונעצר ביפו. המחבל מוחמד מינאווי אמר בחקירתו כי "חיפש חיילים, ומשלא מצא ביפו - התמהמה, מה שאפשר את תפיסתו על ידי לוחמי היס"מ". בעקבות הדיווחים צייץ פריי: "תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד תל אביב, ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו - הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה".

בעקבות הציוץ הוא הושעה, ולפני כשבוע כאמור פוטר. בהמשך, בעקבות תלונה של ארגון הימין "בצלמו", הוא אף זומן לחקירת משטרה.

בתלונה נטען כי מדובר בהסתה לטרור ואלימות וכי מדובר בעידוד ושבח למעשה טרור. לדברי פריי, חוקר המשטרה שזימן אותו אמר לו כי החקירה קיבלה את אישור הפרקליטות, זאת בשל היותו עיתונאי, וכי החקירה היא בעקבות ציוץ שכתב.

בהמשך כתב פריי כי "השלטון החדש כבר פה. והוא אלים, פשיסטי, מטיל אימה, מתיר את דמם של מתנגדים פוליטיים, ועכשיו רוצה להפחיד אותי. המדינה היקרה שלנו עוברת לשליטת כוחות אנטי-דמוקרטיים, שר המשטרה הוא לאומן מוצהר, לי אין כוונה להוריד את הראש".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ערוץ הכנסת: "ההחלטה הולמת את ערכי הערוץ"

ישראל פריי בחר שלא להגיב לדברים.

מערוץ הכנסת נמסר בתגובה: "בשבוע הבא ישדר ערוץ הכנסת את הסרט 'נאום השבטים'. מדובר במסמך תיעודי מקיף שמסקר את ליל הבחירות מכל זווית אפשרית. לטובת הסרט צולמו עשרות מרואיינים שאמורים לשקף את את כל קצות הקשת הפוליטית, ולאפשר לצופים לקבל את התמונה הרחבה והמשקפת ביותר, של המצב הפוליטי בישראל. ישראל פריי היה אחד המרואיינים בסרט. אולם, משיקולי עריכה מקצועיים, הושמט הראיון עמו (כמו גם ראיונות של אישים נוספים) מהעריכה הסופית.
במקביל וללא קשר לעריכת הסרט פורסם ציוץ מעורר מחלוקת שבו קרא פריי למחבל שנתפס בדרך לביצוע של פיגוע 'גיבור שבעולם מתוקן היה מקבל מדליה'.

"כך שהסתבר, בדיעבד, שההחלטה גם הולמת את ערכי הערוץ וחובתו להימנע משידור משדרים שיש בהם פגיעה חמורה ברגשות הציבור.

"ערוץ הכנסת סבור כי אין מקום לאמירות כמו זו שפריי אמר, ואנחנו עומדים על כך שהוא לא ראוי להיות מרואיין בהפקה מרכזית של הערוץ שמסקרת את ליל הבחירות בצורה המקצועית, מאוזנת ואחראית כפי שנוהג הערוץ בכל המשדרים שלו אבל חשוב להדגיש שהשיקולים הראשוניים להוצאתו מהסרט היו מקצועיים וכל ניסיון למסגר אותם כצנזורה של הערוץ אינם מדוייקים כלל ועיקר. ערוץ כנסת ימשיך להיות הערוץ האחראי והמאוזן ביותר בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully