וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בגלובס: עד 30 עובדים יפוטרו מהעיתון

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 14:02

המספרים נחשפים: לוואלה! ברנז'ה נודע כי בעיתון מעוניינים לקדם עד סוף השנה את פיטוריהם של 25-30 עובדים, כמחציתם מתוך המערכת. בעיתון תולים את הגל בירידה חדה בהכנסות מפרסום, ומתוכן שיווקי. עוד בתוכנית: איחוד מערכות והעלאת מחירים למנויים

ההערכה היא כי לפחות מחצית ממספר המפוטרים יגיע מתוך שורות מערכת התוכן של האתר, והשאר יגיעו מתוך מחלקות העיתון השונות

חמש שנים מאז רכשה מו"לית גלובס אלונה בר און יחד עם שותפתה ענת אגמון את גלובס, והעיתון הכלכלי עומד בפני אחד מגלי הפיטורים הגדולים שידע. ההערכה היא כי בין 25-30 עובדים ייאלצו לעזוב את העיתון בשבועות הקרובים. זאת כאשר מספר העובדים הכולל בעיתון לא עולה על 200.

ההערכה היא כי לפחות מחצית ממספר המפוטרים יגיע מתוך שורות מערכת התוכן של האתר, והשאר יגיעו מתוך מחלקות העיתון השונות.

בהנחה וגל הפיטורים יצלח את המשוכות המשפטיות ואת הסכמת ועד העובדים וארגון העיתונאים, יהיה מדובר למעשה בקיצוץ המשמעותי ביותר מאז עבר העיתון לבעלים החדשות. כזכור, עם רכישתו, עשרות עיתונאים ותיקים סיימו את עבודתם בעיתון, זאת כחלק ממודל עסקי שהשלב האחרון בו היה הקמת חומת תשלום למנויים - מהלך שעדיין לא ברור עד כמה צלח, אם בכלל.

גם הפעם, ההערכה היא כי בעיתון ייפרדו בעיקר מעובדים ותיקים, שעלות שכרם נחשבת לגבוהה יותר, אך לוואלה! ברנז'ה נודע עוד כי גם עורכים וכתבים חדשים יותר על כוונת ההנהלה.

במהלך הימים הקרובים צפויות ישיבות של נציגי ההנהלה עם ארגון העיתונאים, לדון בהיקף המפוטרים. כזכור, עובדי גלובס חתומים על הסכם קיבוצי. עם זאת, עובדי ההנהלה אינם חתומים על הסכם זה.

בניין מערכת גלובס. ראובן קסטרו
בניין מערכת גלובס/ראובן קסטרו

ברקע: גל נטישה שקט

בעיתון תולים את גל הפיטורים בירידה חדה בהכנסות מפרסום וכן בצניחה בהכנסות מתוכן שיווקי וכנסים - זרוע שנחשבה בעבר למשמעותית בעיתון, ובה הושקעו לא מעט תקציבים וכוח אדם

במערכת העיתון ממתינים לרשימת המפוטרים המלאה שתוציא ההנהלה, אך יש כמה עובדים שכבר בשבועות האחרונים בחרו לעזוב את המערכת, זאת בתום שנה בה סבל העיתון גם כך מגל נטישה שקט ומתחלופת עובדים גבוהה בהרבה מהנהוג בענף, כאשר כתבים ועורכים רבים עזבו את המערכת, ומשרותיהם לא אוישו מחדש.

רק בימים האחרונים ראשת מערכת החדשות גלית פורת סיימה את עבודתה כעבור שנה בלבד מאז הגיעה לעיתון. גם כתבת הצרכנות הפיננסית אתי אפללו בחרה לעזוב את העיתון פחות משנה מאז הגיעה אליו. שתיהן הגיעו לגלובס לאחר שנים ארוכות בכלכליסט. אליהן מצטרפת רשימה ארוכה של נוטשים נוספים בחודשים האחרונים, בהם כתבת הפרסום, כתבת התעופה והתיירות, כתב המקרו ואחרים.

בעיתון תולים את גל הפיטורים בירידה חדה בהכנסות מפרסום וכן בצניחה בהכנסות מתוכן שיווקי וכנסים - זרוע שנחשבה בעבר למשמעותית בעיתון, ובה הושקעו לא מעט תקציבים וכוח אדם. לפי גורם המעורה בפרטים, בהנהלה מתכוונים גם להעלות בהמשך את המחירים למינויים. לפי הגורם, הכוונה ב"תוכנית ההתייעלות" היא לאחד בין מערכות הפרינט לדיגיטל, מהלך שלא ברור מה טיבו והיקפו, שכן בפועל, שתי המערכות פועלות כבר כיום כמעט לחלוטין תחת מטה תוכן משותף.

אלונה בר און. שלומי יוסף, מערכת וואלה! NEWS
אלונה בר און/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יוסף

תרבות גבוהה

גורם הבקיא בפרטי המו"מ עם ועד העובדים מעיד כי בעיתון מסבירים כי המוסף השבועי G של העיתון מייצר מדי חודש הפסדים. כזכור, רק לפני 3 שנים בעיתון בחרו להשקיע אסטרטגית במה שכינו אז "חבילת סוף השבוע החדשה". מנגד, כך לפי הגורם, בהנהלה טוענים כי דווקא מוסף התרבות החדש שהושק השנה רווחי, ו"מביא מפרסמים שלא היו קודם בעיתון".

בשבוע שעבר שלחה מו"לית גלובס מכתב לעובדים, בו בישרה על תוכנית הקיצוצים, זאת לצד תשבוחות למהלכי העיתון בשנים האחרונות. בין היתר כתבה כי "לצד שיפור התוכן - שיפרנו מאד גם את הצד התפעולי והעסקי. העברת ההפצה לבוקר, סגירת בית הדפוס, השקת חומת התשלום, ועוד עשרות (!) מהלכים ניהוליים מורכבים נוספים, הביאו לשיפור חד במצבו העסקי של גלובס, ולגידול של עשרות אלפי מינויים דיגיטליים משלמים שקוראים את התוכן שלנו".

עם זאת, יש לציין שבסקר TGI האחרון, המודד את היקף החשיפה לעיתונות הכתובה, גלובס הגיע לנתון הנמוך ביותר לעיתון כלכלי בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully