וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וחושך על פני תהום: האם המלחמה של HOT בקשת יורדת לפעולות נקם?

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 16:55

תקלות מסיביות ב-HOT גרמו להחשכת המסך של ערוץ 12 במהלך שידורי הפריים טיים. גורמים בקשת רומזים כי התקלה ועיתויה "תמוהים". HOT בתגובה: "מדובר בתקלה נקודתית שהשפיעה על מספר לקוחות מצומצם"

התקלה, שבסיסה ככל הנראה במערך הסיבים של HOT, פגעה כאמור בכל מי שמנוי לפלטפורמה וניסה לצפות בערוץ 12 - מהחדשות ועד התוכנית הפופולרית "הזמר במסכה"

היד הנעלמה? תקלות טכניות מסיביות בחברת HOT גרמו אמש (שני) להחשכת המסך של ערוץ 12 במהלך שידורי הפריים טיים. התקלה העיבה על השידורים בערוץ באלפי משקי בית, בשעת צפיית שיא.

התקלה, שבסיסה ככל הנראה במערך הסיבים של HOT, פגעה כאמור בכל מי שמנוי לפלטפורמה וניסה לצפות בערוץ 12 - מהחדשות ועד התוכנית הפופולרית "הזמר במסכה".

האם מדובר בפרומו או הפגנת כוח של HOT לקראת הבאות? כידוע, HOT נכשלה במאבקה נגד קשת, במטרה למנוע את התחרות בשוק הסטרימינג עם מיזם הסטרימינג Free Tv שעתיד לעלות בקרוב. ואכן, גורמים בקשת רומזים בפני וואלה! ברנז'ה כי התקלות דווקא בשעות הפריים טיים "תמוהות". גם גורמים אחרים בענף לא שוללים אפשרות כי הטיפול האיטי בהן קשור לחזית בין הגופים סביב מיזם ה-OTT.

קשת ו-HOT. יח}"צ, עיבוד תמונה
קשת ו-HOT/עיבוד תמונה, יח}"צ

לפני כחצי שנה אישרה מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בתנאים ומגבלות את בקשתה של קשת לפתיחת מיזם פלטפורמת טלוויזיה רב-ערוצית חדש תחת המותג FREETV, שיפעל על גבי האינטרנט. בהודעת הרשות נכתב כי "צעד זה יביא להגברת התחרות בין חברות התוכן בישראל לטובת הציבור הישראלי, תוך שמירה וחיזוק היקפי ההפקות הישראליות המקומיות".

לאישור קדמו מספר רב של דיונים ולחץ רב הן מצד קשת, שאף עתרה לבג"ץ בנושא, והן מצד שחקנים אחרים בשוק שעתידים להיפגע מהגברת התחרות, הגדולה בהן היא חברת HOT. בנוסף, אישור המועצה לקשת ניתן בכפוף לכלל המצגים וההתחייבויות שניתנו למועצה, ואחרי שמועצת הכבלים והלווין המליצה בתחילת השבוע - אף היא תחת מגבלות - לאשר את המיזם. האישור בתנאים הינו לתקופה מוגבלת המקבילה לתקופת האישור של הרשות לתחרות או עד לחקיקה בעניין, לפי המוקדם.

לאחרונה HOT גם הגישה בג"צ נגד הרשות השנייה בנושא, אך דווקא היא זו שנחשפה במסגרת דיוני ועדת הכלכלה, על כך שאינה כוללת את הכנסותיה מה-OTT כחלק ממחויבות ההשקעה שלה לתוכן ישראלי וליוצרים ישראלים. לאחרונה עלה במאבק של תל"י בהוט , ואחרי לחצים רבים, הגיעו הצדדים להסכמות.

מ-HOT נמסר בתגובה כי: "מדובר בתקלה נקודתית שהשפיעה על ערוצים בודדים בקרב מספר מצומצם של לקוחות סטרימינג בלבד. אנו מתחקרים את מקור התקלה ומודים על ההבנה". בקשת בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully