וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל פריי לא לבד: מלחמת ההלשנות נגד עיתונאים, והקורבנות

דוד ורטהיים ואראל סגל

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 13:11

אראל סגל ודוד ורטהיים דנו במעצרו של פריי. ורטהיים: "מדובר במכונה רבת זרועות שמתלוננת ותובעת עיתונאי שמאל במטרה להתיש אותם". סגל: "כשעיתונאי מהימין נעצר אף אחד לא מדבר על זה". ומה חושב על כך אלחנן גרונר ("הקול היהודי") שבעבר נחקר אף הוא?

בווידאו:ישראל פריי בצאתו מהחקירה, 27 בדצמבר 2022/באדיבות המצולם
ורטהיים: "הזרוע הראשונה כוללת עמותות כאלה ואחרות שעובדות בחיפוש אמירות ועובדים שאפשר להתלונן עליהם - לנציב פניות, לרשות השנייה ובעצם לכל גורם אפשרי. מהצד השני יש מנגנון שמגיש תביעות נגד עיתונאים ברשת וכשברקע תקשורת מתקרנפת שפועלת עבור האינטרסים שלה, לא של

דיון קולני הבוקר באולפן 103 בתוכניתם של אראל סגל ודוד ורטהיים, על מעצרו של העיתונאי ישראל פריי, בחשד להסתה, לאחר שצייץ על חיילי צה"ל. פריי לא התייצב למרות שזומן חמש פעמים למשטרה, ובסופו של דבר נעצר.

ורטהיים: "יש כאן הרגשה שזה לא מקרי. שעיתונאים משמאל שעל כל אמירה מוצלחת או לא מוצלחת שלהם משלמים ביוקר - ומדובר בשיטה. הנושא הזה לא מדובר מספיק אבל מדובר במכונה מיומנת בעלת כמה זרועות, שמטרתה להתיש ולהפחיד עיתונאי שמאל ומגישים ערבים. הזרוע הראשונה כוללת עמותות כאלה ואחרות שעובדות בחיפוש אמירות ועובדים שאפשר להתלונן עליהם - לנציב פניות, לרשות השנייה ובעצם לכל גורם אפשרי. מהצד השני יש מנגנון שמגיש תביעות נגד עיתונאים ברשת וכשברקע תקשורת מתקרנפת שפועלת עבור האינטרסים שלה, לא של הציבור".

סגל: "אני לא אוהב את זה. אבל יש לי כלל שאכיפה בררנית היא רשע, אם יש חבר כנסת כמו מיכאל בן ארי מתבטא כפי שהתבטא ואתה עושה לו חקירה אין לך ברירה להתייחס באותה דרך לאנשים שמביעים דעות מהצד השני"

סגל הגיב: "הגישו נגדי תלונות על ציוצים והיו לא מעט אנשים שנחקרו בשנים האחרונות מצד הימין, כולל עיתונאים, ואף אחד לא דיבר על זה. מר פריי אמר דברים שיכולים להישמע כתמיכה בטרור, אני לא אוהב את זה. אבל יש לי כלל שאכיפה בררנית היא רשע, אם יש חבר כנסת כמו מיכאל בן ארי מתבטא כפי שהתבטא ואתה עושה לו חקירה אין לך ברירה להתייחס באותה דרך לאנשים שמביעים דעות מהצד השני". עוד אמר סגל, "אני נגד חקירות בגלל התבטאויות פוליטיות".

בהמשך עלה לשידור העיתונאי אלחנן גרונר ('הקול היהודי') שבעבר נחקר בהקשר של ציוץ שכתב שלכאורה הפר צו איסור פרסום. "זומנתי לחקירה שהתבררה כחקירת שווא. הצו ניתן לאחר הפרסום שלי בטוויטר עם תמונה של חוקר שהגיע מחוייך בהלווית הרצח של אהוביה סנדק ז"ל. החקירה מא' עד ת' לא הייתה חוקית. גם אגודת העיתונאים והרבה כלי תקשורת מחו על החקירה. אני היום תובע את המשטרה ואת הפרקליטות על כל הסאגה הזו. לא היה מדובר בהסתה. המשטרה לא יכולה לזמן אדם לחקירה בלי אישור פרקליטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully