וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ציוץ: העיתונאי ישראל פריי נעצר בחשד להסתה לטרור

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 18:02

לפי המשטרה, פריי ייחקר בחשד להסתה ולהמרדה. פריי, עיתונאי חרדי, מזוהה עם השמאל ומרבה לסקר את הנעשה בשטחים, כינה את המחבל מהפיגוע בשועפאט בה נהרגה הלוחמת נועה לזר "גיבור". עורכת דינו של פריי: "מעצר פוליטי שמטרתו להלך אימים"

בווידאו:ישראל פריי בצאתו מהחקירה, 27 בדצמבר 2022/באדיבות המצולם
זו פעם ראשונה בישראל בה נפתחת חקירה נגד עיתונאי בשל הבעת דעה, זאת כשברקע הקמת הממשלה החדשה וגל החקיקה הלאומני. לפי גורמים בשמאל, מעצרו של פריי הינו חציית חציית קו אדום שנועד להשתיק את חופש הביטוי

משטרת ישראל עצרה היום (שלישי) את העיתונאי ישראל פריי והוא נלקח לחקירה בתחנת לב תל אביב.

לפי המשטרה, פריי ייחקר בחשד להסתה ולהמרדה, זאת בשל ציוץ שכתב לפני מספר חודשים בו שיבח מחבל על כך שבחר להרוג חיילים ולא אזרחים. פריי, עיתונאי חרדי, מזוהה עם השמאל ומרבה לסקר את הכיבוש ואת הנעשה בשטחים. בראיון לפני כשבועיים כינה השר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר את פריי "תומך טרור".

בשעה האחרונה מופצות קריאות ברשתות החברתיות להגיע לתחנת לב תל אביב להתייצב לצד פריי.

זו הפעם ראשונה בישראל בה נפתחת חקירה נגד עיתונאי בשל הבעת דעה, זאת כשברקע הקמת הממשלה החדשה וגל החקיקה הלאומני. לפי גורמים בשמאל, מעצרו של פריי הינו חציית חציית קו אדום שנועד להשתיק את חופש הביטוי.

מעט לפני המעצר, פרסם פריי טור בעיתון "הארץ" ובו קרא לנטוש את אשליית הממלכתיות ואל מול עליית הפאשיזם לשלטון בישראל להתנהג כמתנגדי משטר. פריי קרא להקמת מחנה שוויון על בסיס זכויות אדם, צדק וסולידריות.

לפני מספר שבועות נחשף בוואלה! ברנז'ה כי פריי צולם לסרט שישודר בקרוב בערוץ הכנסת - וברגע האחרון בהנהלת הערוץ נתנו הוראה לגנוז קטעים בהשתתפותו.

סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת בבית הנשיא | ישראל פריי  5 באפריל 2021. ראובן קסטרו
סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת בבית הנשיא | ישראל פריי 5 באפריל 2021/ראובן קסטרו

"השלטון החדש כבר פה"

פריי: "השלטון החדש כבר פה. והוא אלים, פשיסטי, מטיל אימה, מתיר את דמם של מתנגדים פוליטיים, ועכשיו רוצה להפחיד אותי. לי אין כוונה להוריד את הראש"

כזכור, לפני כחודשיים פרסם פריי ציוץ שבו שיבח את המחבל מוחמד מינאווי, שתכנן לבצע פיגוע ונעצר ביפו. המחבל מוחמד מינאווי אמר בחקירתו כי "חיפש חיילים, ומשלא מצא ביפו - התמהמה, מה שאפשר את תפיסתו על ידי לוחמי היס"מ". בעקבות הדיווחים צייץ פריי: "תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד תל אביב, ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו - הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה".

בעקבות הציוץ הוא הושעה, ולפני כשבוע כאמור פוטר. בהמשך, בעקבות תלונה של ארגון הימין "בצלמו", הוא אף זומן לחקירת משטרה. בתלונה נטען כי מדובר בהסתה לטרור ואלימות וכי מדובר בעידוד ושבח למעשה טרור. לדברי פריי, חוקר המשטרה שזימן אותו אמר לו כי החקירה קיבלה את אישור הפרקליטות, זאת בשל היותו עיתונאי, וכי החקירה היא בעקבות ציוץ שכתב.

בהמשך כתב פריי כי "השלטון החדש כבר פה. והוא אלים, פשיסטי, מטיל אימה, מתיר את דמם של מתנגדים פוליטיים, ועכשיו רוצה להפחיד אותי. המדינה היקרה שלנו עוברת לשליטת כוחות אנטי-דמוקרטיים, שר המשטרה הוא לאומן מוצהר, לי אין כוונה להוריד את הראש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"נפעל שישלח לכלא לשנים רבות"

ממשטרת ישראל נמסר כי "לאחר בחינת התלונות בחטיבת החקירות באח"מ, התקבל בחודש שעבר מפרקליטות המדינה אישור לפתיחה בחקירה. לאחר מספר ניסיונות של משטרת ישראל לזמן את העיתונאי לחקירה, בהם הודיע כי אין בכוונתנו להתייצב לחקירה, הוציא בית המשפט בעניינו צו מעצר. הבוקר נעצר החשוד על ידי תחנת לב ת"א לחקירה בחשד לעבירות הסתה לטרור והסתה לאלימות".

מארגון הימין "בצלמו" שהגיש את התלונה במשטרה ופנה ליועמ"ש שיאשר את החקירה נמסר בתגובה: "אנחנו מברכים על מעצר המסית אחרי שסרב להתייצב לחקירה. לא מדובר בעיתונאי אלא באדם שמסית לאלימות טרור ורצח. מקומו של האיש הזה מאחורי סורג ובריח ולא בשום עמדה ציבורית. נפעל שהפרקליטות והמשטרה ימצו את הדין עם תומך הטרור והוא ישלח לכלא לשנים רבות. לא ניתן לאף אדם להסית לרצח אנשים".

"היום זה פריי - מחר זה כולנו"

לסקי: "מדובר ב"עוד סימן שהמשטרה הופכת להיות משטרה פוליטית, וזה עוד בטרם חוקק חוק בן גביר המסוכן. זה מעצר פוליטי שמטרתו להלך אימים ולהתשיק את מי שלא מיישר קו וזה תמרור אזהרה לכל מי שרואה בעצמו אופוזיציה לשלטון החדש"

עורכת הדין גבי לסקי, המייצגת את פריי מוסרת כי פריי נחקר במשטרה על פי חוק המאבק הטרור. עוד מציינת לסקי לאחר פגישתם כי לפריי בוצע תרגיל חקירה מצד אדם שהתחזה למקור המבקש להיפגש איתו לטובת סיפור עיתונאי. פריי, אשר דיווח על כך מראש למקורביו וחשד כי מדובר בתגריל משטרה, בחר להתייצב. לדבריה, בעת המעצר הוא נאזק בידיו וברגליו.

לסקי אמרה עוד כי מדובר ב"עוד סימן שהמשטרה הופכת להיות משטרה פוליטית, וזה עוד בטרם חוקק חוק בן גביר המסוכן. זה מעצר פוליטי שמטרתו להלך אימים ולהתשיק את מי שלא מיישר קו וזה תמרור אזהרה לכל מי שרואה בעצמו אופוזיציה לשלטון החדש. היום זה פריי - מחר זה כולנו".

מארגון העיתונאים והעיתונאיות נמסר: "מעצרו של ישראל פריי מצביע על ליקוי מאורות של משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. מלכתחילה זימונו לחקירה בשל ציוצים שחוסים תחת חופש הביטוי, הוא בעינינו טעות קשה, גם אם הם בוטים ומקוממים. יתירה מזאת, אנו רואים בחומרה רבה את פרקטיקת המעצר האלימה. המשטרה הודיעה כי בידיה צו מעצר מבית המשפט, ולמרות זאת נציגיה התחזו למקור עיתונאי וזימנו אותו למפגש במסווה של כוונה להעביר לו מידע לסיקור. ארגון העיתונאים והעיתונאיות איננו תומך באי הופעה לחקירה, אם זימונו של העיתונאי נעשה על פי הכללים הנדרשים, אולם ההתייחסות אליו כאל פושע מסוכן תוך התחזות היא בעצמה פגיעה חמורה בחופש העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully