וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומך בסגירת התאגיד והפרטת גל"צ: שלמה קרעי ימונה לשר התקשורת

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 20:42

ראש הממשלה המיועד נתניהו מינה את חה"כ שלמה קרעי לשר התקשורת. קרעי הוא תומך נלהב בסגירת תאגיד השידור הציבורי והפרטת גלי צה"ל והגיש כבר הצעות חוק בנושא עוד לפני הקמת הממשלה

מיד עם קבלת התפקיד, אמר קרעי על הפרטת תאגיד השידור כי "נלמד את הנושא ונפעל כדי שיהיה לנו כאן שוק תקשורת תחרותי"

יממה לפני השבעת הממשלה, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הודיע היום (רביעי) כי חבר הכנסת שלמה קרעי ממפלגתו ישמש כשר התקשורת הבא. ההחלטה התקבלה במסגרת חלוקת התיקים של נתניהו לחברי הליכוד.

מעבר להיותו תומך נלהב במהפכה המשפטית שמתכנן גוש נתניהו ובהגבלת כוחו של בית המשפט העליון, שלמה קרעי, שימונה לשר התקשורת, הוא תומך נלהב בסגירת תאגיד השידור הציבורי והפרטת גלי צה"ל והגיש כבר הצעות חוק בנושא עוד לפני הקמת הממשלה.

מיד עם קבלת התפקיד, אמר קרעי על הפרטת תאגיד השידור כי "נלמד את הנושא ונפעל כדי שיהיה לנו כאן שוק תקשורת תחרותי".

ח"כ שלמה קרעי, ליכוד, 20 במאי 2021. ., אתר רשמי
ח"כ שלמה קרעי, ליכוד, 20 במאי 2021/אתר רשמי, .

"התאגיד תחילה, גל"צ אחר כך"

אחת ההערכות שמושמעות במסדרונות הליכוד היא שסגירת התאגיד או מחלקת החדשות שלו (המהווה מבחינת הליכוד את הסדין האדום) תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית, אך במפלגה לא פוסלים חקיקה שתקטין באופן משמעותי את תקציבו

קרעי מוביל מטעם הליכוד ונתניהו את המאבק בתקשורת, ונחשב לסמן הקיצוני ביותר בנושא. לפי כחודש, בעקבות דיווח כי מפלגת הליכוד מעוניינת לסגור את התאגיד, מסר קרעי כי "לא מכיר את הדיבורים על זה בחדרי המשא ומתן, אך זו התוצאה שאליה אני מוביל בשלוש השנים האחרונות בקידום סדר יום של שוק תקשורת חופשי ותחרות". הוא ציין: "אין שום סיבה שנמשיך לממן שידור ציבורי בכמעט מיליארד ש"ח בשנה. התאגיד תחילה, גל"צ אחר כך. אפשר גם במקביל".

כך או כך, במהלך החודש האחרון תוכנית העבודה של קרעי הלכה והתבהרה. חשוב להבין: במוקד הוויכוח לא עומדת רק אידיאולוגיה, אלא גם ולמעשה בעיקר כסף גדול. המרוויחים הגדולים מצמצום כוחו של התאגיד יהיו הערוצים המסחריים (12, 13 ו-14) שייהנו מנתח השוק ש"יתפנה".

הנושא כלל לא עלה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, אך נראה כי הסוסים כבר יצאו מהאורווה ותומכי ליכוד בולטים הסבירו במהלך החודש האחרון מדוע קיימת "חובה" להפריטו. אחד מהם הוא ארז תדמור, שומר ברדיו 103 כי "התאגיד הוא לא שידור ציבורי, הוא שידור של צד אחד במפה הפוליטית". כשנשאל מדוע לפגוע באחד מגופי התקשורת המגוונים בישראל מבחינה פוליטית, עם עשרות עובדים דתיים לאומיים וחרדים, הסביר כי "אין ייצוג לליכוד". האזינו לשיחה.

עם זאת, אחת ההערכות שמושמעות בימים אלו במסדרונות הליכוד היא שסגירת התאגיד או מחלקת החדשות שלו (המהווה מבחינת הליכוד את הסדין האדום) תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית, אך במפלגה לא פוסלים חקיקה שתקטין באופן משמעותי את תקציבו. המשמעות בפועל, כאמור, תהיה "להרוג ברכות" את הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully