וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מה לחשוש מסגירה. בליכוד יסתפקו בתאגיד רזה וצייתן

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 16:06

האם בליכוד מתכננים לסגור את חטיבת החדשות של התאגיד? ארז תדמור שוחח על כך ברדיו 103 וטען כי בתאגיד אין מספיק ייצוג לליכוד. בינתיים, בכיר בליכוד מכחיש לוואלה! ברנז'ה כי סגירה על הפרק. הערכות: במפלגת השלטון ינסו להקטין את תקציבו

אחת ההערכות שמושמעות בימים אלו במסדרונות הליכוד היא שסגירת התאגיד או מחלקת החדשות שלו (המהווה מבחינת הליכוד את הסדין האדום) תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית, אך לא פוסלים חקיקה שתקטין באופן משמעותי את תקציבו

יומיים לדיווח הראשוני על הכוונה בליכוד לסגור את תאגיד השידור, ותוכנית העבודה הולכת ומתבהרת. חשוב להבין: במוקד הוויכוח לא עומדת רק אידיאולוגיה, אלא גם ולמעשה בעיקר כסף גדול. המרוויחים הגדולים מצמצום כוחו של התאגיד יהיו הערוצים המסחריים (12, 13 ו-14) שייהנו מנתח השוק ש"יתפנה".

בכיר בליכוד אומר היום לוואלה! ברנז'ה כי אין כל כוונה לסגור או להפריט את התאגיד, והנושא כלל לא עלה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, אך נראה כי הסוסים כבר יצאו מהאורווה ותומכי ליכוד בולטים מסבירים מדוע קיימת "חובה" להפריטו. אחד מהם הוא ארז תדמור, שאומר ברדיו 103 כי "התאגיד הוא לא שידור ציבורי, הוא שידור של צד אחד במפה הפוליטית". כשנשאל מדוע לפגוע באחד מגופי התקשורת המגוונים בישראל מבחינה פוליטית, עם עשרות עובדים דתיים לאומיים וחרדים, הסביר כי "אין ייצוג לליכוד". האזינו לשיחה.

עם זאת, אחת ההערכות שמושמעות בימים אלו במסדרונות הליכוד היא שסגירת התאגיד או מחלקת החדשות שלו (המהווה מבחינת הליכוד את הסדין האדום) תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית, אך במפלגה לא פוסלים חקיקה שתקטין באופן משמעותי את תקציבו. המשמעות בפועל, כאמור, תהיה "להרוג ברכות" את הארגון.

חוק התאגיד עבר בממשלת נתניהו

בהקשר זה יש לציין כי חוק התאגיד עבר בממשלת נתניהו, ואותו הוביל איש הליכוד שר התקשורת אז גלעד ארדן. עוד יצוין כי בראיון בוואלה! ברנז'ה לפני כשנה חשף מנכ"ל התאגיד אז אלדד קובלנץ כי קיבל משליחיו של נתניהו רשימה של כ-120 "מומלצים" להעסקה בתאגיד, ואף שוחח בתקופת הקמת התאגיד עם יועצו הבכיר של ראש הממשלה אז ועד המדינה היום ניר חפץ והתכתב רבות עם מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה הנוסף היום שלמה פילבר, אף הוא איש אמונו של נתניהו. השניים - חפץ ופילבר - ניסו להשתלט על משרות המפתח בתאגיד השידור שנמצא באותה עת בהליכי הקמה.

בין היתר, פילבר כתב אז לחפץ: "יושב עם אלדד (אלדד קובלנץ, מנכ"ל התאגיד) בסוף השבוע על כל השיבוצים שנשארו לקראת הפגישה עם ראש הממשלה בסוף שבוע הבא. חטיבת החדשות, רשת ב', עורך מבט, רשת ג'".

ב-29 בדצמבר 2015 כתב פילבר: "הצעתי למנחם הורוביץ לבוא להיות מנהל חטיבת החדשות (של התאגיד המוקם). מקובל על הבוס (נתניהו). הבוס הציע לו גם דברים אחרים. אם מפעילים עליו מכבש נכון אנחנו בבינגו".

"בשנה הראשונה להקמת התאגיד לא הייתה מועצה ובעצם הממשק היה מול משרד התקשורת, שזה בסדר גמור, זה סביר. מה שמדהים הוא שהלחצים לא היו רק ממשרד התקשורת...", אמר קובלנץ בראיון. "פילבר המליץ על 120 איש, ומתוכם לקחנו רק את אלו שהיו ראויים. תראה, אני מאד ענייני ובאמת קר כקרח בדברים האלו. ולא אכפת לי אם פילבר הציע או מאשה לובלסקי. קח לדוגמה את אלעד טנא (לשעבר מנהל חטיבת הדיגיטל בתאגיד ד.ו). הוא הגיע בזכות המלצות, נבחר עניינית והצליח מאד בתפקידו.

"אני זוכר גם את הדיל של ראש הממשלה עם מזכ"ל ההסתדרות לדחות את ההקמה, שזה היה רמז ברור שאם לא נתחיל להתיישר לכל הבקשות אז התאגיד לא יקום. אני שמח שלא נכנענו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully