וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוב קבע: אלו היו הפייקיונרים של 2022

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 1.1.2023 / 17:09

וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" קיבצו את חמשת הפייקים המובילים של 2022: מי הפאנליסטית שסיפקה לנו שלושה פייקים באותה תוכנית, ומי הפאנליסט שסיפק שלושה פייקים בשלוש רצועות שידור שונות?

התשובה: אלה שזכו להכי הרבה שיתופים, לייקים וגם יצרו את הדבר החמקמק הזה שנקרא "שיח", או אם תרצו - באזז

וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" מסכמים שנה של פייק ניוז, אי דיוקים ועובדות לא נכונות מתוך אולפני הטלוויזיה. קיבצנו את עשרת הפייקים המובילים של 2022. אבל רגע, מה ההגדרה למובילים? התשובה: אלה שזכו להכי הרבה שיתופים, לייקים וגם יצרו את הדבר החמקמק הזה שנקרא "שיח", או אם תרצו - באזז. כל אלו, בשיתוף חוות דעת מעמיקה וסיעור מוחות רב מערכתי (אוקי, כמה ווצאפים מתלבטים), הובילו לדירוג הסופי.

אז מי הפאנליסטית שסיפקה לנו שלושה פייקים באותה תוכנית, ומי הפאנליסט שסיפק שלושה פייקים בשלוש רצועות שידור שונות?

1) טרללת החתולים של ארי שמאי

עורך הדין ארי שמאי טען בתכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 שבארה"ב כבר מחייבים מורים לכנות ילד שמזהה את עצמו בתור חתול כחתול. יומיים קודם לכן פרסם טענה דומה כתב "ישראל היום" אריאל כהנא בכתבה שכתבה על הקהילה הטרנסית בארצות הברית.

העובדות: מדובר בקונספירציה ישנה, שנולה ביוני האחרון בארצות הברית ונשללה מכל וכל על ידי סוכנות רויטרס, שנועדה להסית נגד קהילת הלהט"ב והקהילה הטרנסית. כך, באיחור של חצי שנה, סייעה התקשורת הישראלית "לייבא" פייק ניוז מארצות הברית.

2) הכיסא הריק של סיקולר

בכלל, בנט עצמו הודיע מספר שעות לפני קיום מסיבת העיתונאים על כוונתו שלא להשתתף - מה שמעלה את השאלה האם היה מדובר בטעות מכוונת או סתם חוסר עדכון

עורכת גלובס, (המתהדר במדור "המשרוקית" לבדיקת עובדות) נעמה סיקולר, חובשת בימי שישי את כובע חברת פאנל "שישי" עם אילה חסון/ שם מתברר, המציאות והעובדות לא אחת (ראו בהמשך) אינן נפגשות.

באחת התוכניות טענה בתוקף סיקולר כי כיסא ריק במסיבת העיתונאים המשותפת לרה"מ לפיד ולשרים גנץ ואלהרר לקראת החתימה על ההסכם עם לבנון - אותו כיסא יועד לרה"מ החליפי, נפתלי בנט, שלא הגיע.

העובדות: מדובר בפייק ניוז. לא היה כיסא ריק במסיבת העיתונאים, כל הכסאות היו מאוישים. באופן טבעי בזמן נאומו של לפיד הכסא של לפיד שהיה ממוקם בין אלהרר לגנץ היה ריק, וכשאלהרר נאמה לא היה אף כסא ריק (נאמה בישיבה).

בכלל, בנט עצמו הודיע מספר שעות לפני קיום מסיבת העיתונאים על כוונתו שלא להשתתף - מה שמעלה את השאלה האם היה מדובר בטעות מכוונת או סתם חוסר עדכון.

עוד בוואלה!

על סדר היום: פרומטר הוא לא תירוץ

לכתבה המלאה

סיקולר לא שמעה

בתוכנית אחרת, טענה סיקולר שלא שמעה מספיק את רה"מ לפיד מדבר בנאומו באו"ם על העניין האיראני. ב"בודקים" קיבצו לסרטון אחד לא פחות מאשר 11 קטעים בהם הוזכר הנושא האיראני במהלך הנאום.

סיקולר לא ראתה

בתוכנית נוספת של חסון, סיקולר טענה בתוקף ש"סעיף הנכד" לא קיים בהסכמים הקואליציוניים.

העובדות: תיקון סעיף הנכד מופיע בהסכמים הקואליציוניים. לפי הסיכום בין המפלגות כפי שפורסם בתקשורת, הוא יתוקן עד להעברת תקציב 2023.

3) ריקלין, "נאום העצלנים" והמציאות

בתוכניתו "ריקלין ושות'" בערוץ 14 הסביר המגיש שמעון ריקלין לפני הבחירות שבעיירות הפיתוח מצביעים בכמעט 10% פחות מאשר בתל אביב.

בפועל: בבחירות האחרונות ברוב עיירות הפיתוח אחוז ההצבעה היה גבוה מזה של תל-אביב (13 מתוך 25).

4) אלדד יניב ב-3 פייקים, ב-3 ערוצים שונים

אלדד יניב חזר לאחרונה לאולפנים ובאמתחתו הספק נאה של פייקים ואי דיוקים. ריכזנו עבורכם את המיטב משלושת הערוצים בהם הוא מקבל במה.

ערוץ 12: לאיזה יניב להאמין?

בתכנית "אופירה וברקוביץ'" נשאל אלדד יניב האם הפך לביביסט. בתשובה הסביר יניב שגם היום הוא נגד ביבי והוא לא חושב שצריך להצטרף אליו לממשלה. כעבור דקות ספורות אמר יניב באותו ראיון שעכשיו בני גנץ צריך להצטרף לנתניהו כשר ביטחון. לאיזה יניב להאמין? לשיפוטכם.

ערוץ 14: החיילים, איגרת הרמטכ"ל והעובדות

בתוכנית "הפטריוטים" הסביר יניב שאיגרת הרמטכ"ל נגד הגזענות היא "רק לאולפנים, וחיילים כלל לא קיבלו אותה".

העובדות:
1. קישור לאיגרת הרמטכ"ל נשלח בהודעת סמס לחיילי צה"ל.
2. האיגרת נשלחה לתיבות המייל הצה"ליות.
3. ביחידות קרביות כינסו מפקדים את הלוחמים והקריאו את האיגרת.

ערוץ 13: יניב שוב נופל בעובדות

בתגובה לאמירה של עוה"ד דוד פורר באחת מתוכניות הערוץ טרם השבעת הממשלה בנוגע לשילובו של רון דרמר בממשלה בתפקיד שר אחר, אלדד יניב טען שדרמר לא רוצה לוותר על האזרחות האמריקאית שלו.

העובדות: רון דרמר הוא לא אזרח ארצות הברית משנת 2005, כאשר מונה לציר הכלכלי בוושינגטון.

5) אילה חסון משרבבת את חיות - העובדות מראות אחרת

מגישת חדשות 13 אילה חסון טענה באחת מתוכניותיה שבעבר רצו לקדם את יועמ"שית משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, להיות שופטת, אבל נשיאת ביהמ"ש העליון, חיות, לא רצתה.

העובדות: לא ידוע לנו מה רצתה חיות, אך מבדיקה שעשינו עולה שאסתר חיות כלל לא הייתה חברה בוועדה לבחירת שופטים במועדים בהם היה דיון בעניינה של פרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully