וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליברטריאנים עולים למגרש של הגדולים: אלעד מלכא מונה למנכ"ל משרד התקשורת

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 14:11

מלכא הוא מנכ"ל עמותת "האינטרס שלנו" ותומך בהפרטת השידור הציבורי בדומה לשר הנכנס שלמה קרעי. ביטוי מעשי לתפיסת עולמו נתן מלכא בשנת 2017 כשהוביל את תיקון החוק שאיפשר לערוץ 20 לשדר חדשות. השר קרעי: "עומד מאחורי דבריי בנוגע לתאגיד"

שר התקשורת שלמה קרעי הודיע הבוקר (שני) על מינויו של אלעד מלכא לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. אתמול הודיעו במשרד כי המנכ"לית לירן אבישר בן חורין תסיים את התפקיד אחרי שנתיים וחצי. מינויו של מלכא דורש את אישור ועדת גילאור למינוי בכירים בשירות הציבורי.

מלכא, בן 38 בלבד, משמש כמנכ"ל ומייסד עמותת "האינטרס שלנו" המחזיקה באג'נדה ליברטיאנית התומכת בהפרטה גורפת ובכלכלת שוק חופשי. בדומה לשר קרעי התבטא בעבר בעד הפרטת השידור הציבורי.

בשנים האחרונות נכשל מלכא מלהיכנס לרשימת הליכוד לכנסת ולא הצליח להיבחר במקום ריאלי. לפני כעשור נבחר לכהן כחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם סיעת "התעוררות". בין לבין מלכא כיהן גם כמנכ"ל עמותת הימין "האגודה לזכות הציבור לדעת", במסגרתה עסק בתחום השידורים וקידום התחרות.

בראיון לגלובס לפני כשנה אמר מלכא כי "אני חלק מתנועת הליברליזם שצוברת תאוצה בארץ, שורשיה במחאה החברתית, והיא שמה את הנושא הכלכלי על סדר היום. הייתי סטודנט במחאה החברתית שגרמה לדור שלי לפתח שיח כלכלי, וכשזה קרה התעורר גם שיח של שוק חופשי. התנועה שלנו היא חלק מהאבולוציה הזו".

ביטוי מעשי לתפיסת עולמו נתן מלכא בשנת 2017 כשהוביל את תיקון החוק שאיפשר לערוץ 20 לשדר חדשות.

מלכא יחליף בתפקיד כאמור את המנכ"לית היוצאת בן-חורין שמונתה על ידי השר הקודם יועז הנדל בשנת 2020. בן חורין תיזכר כזו שהובילה את רפורמת הדגל שהנדל - פריסת הסיבים האופטיים.

מנכ"ל משרד התקשורת אלעד מלכא. ראובן קפוצ'ינסקי,
מנכ"ל משרד התקשורת אלעד מלכא/ראובן קפוצ'ינסקי
"לא מעט כותרות מאיימות נכתבו מאז שקיבלתי את המינוי, אך כותרות לא ירתיעו אותי. אני עומד מאחורי דבריי"

בתוך כך, בטקס חילופי שרים במשרד התקשורת בירושלים, במעמד שר התקשורת היוצא יועז הנדל והשר הנכנס חבר הכנסת שלמה קרעי, חזר האחרון על כוונותיו באשר לתאגיד השידור.

הנדל אמר: "הגעתי למשרד חבוט וחבול אחרי שקודמי התבלבלו ושמו את התפל כעיקר ועסקו בכתבות ולא בתשתיות. במקום רפורמות יעילות היו צריכים להתעסק עם חדרי חקירות. מעבר לחוסר ההבנה של מה המשרד הזה עושה, הם בזבזו את הזמן. שנים ארוכות בהן אזרחי ישראל פיגרו אחר מדינות בעולם. באפריקה היו סיבים. ברמאללה היו סיבים ופה עדיין חשבו שמשרד התקשורת מתעסק בכתבות בעיתון...".

בהמשך רמז לעתיד התאגיד והוסיף: "המפתח לכל הצלחה זו בנייה ולא הריסה. לפתוח, לייצר תחרות, להרחיב, לפרוס, להקים. התאגיד אגב איננו תחת משרד התקשורת, התקציב מאגף תקציבים. החקיקה של ממשלת נתניהו אחרת, הוציאה מידי שר התקשורת את האפשרות להשפיע עליו".

עוד בוואלה!

תומך בסגירת התאגיד והפרטת גל"צ: שלמה קרעי ימונה לשר התקשורת

לכתבה המלאה
שלמה קרעי ויועז הנדל בטקס חילופי השרים במשרד התקשורת. דוברות משרד התקשורת,
שלמה קרעי ויועז הנדל בטקס חילופי השרים במשרד התקשורת/דוברות משרד התקשורת

"ואני מניח שתגלה שמאחורי המילה הזאת תאגיד ישנם אלפים רבים של עובדים, בימאים, תסריטאים, עובדי במה ושחקנים שעסוקים בלספר את הסיפור הישראלי מכל הזוויות. שמרוממים את שמה של ישראל והופכים אותה למוקד תרבותי שוקק. - היצירה הישראלית היא גם התעשייה הישראלית. שמניעה, בין היתר את גלגלי הכלכלה. מאחורי גופי התקשורת עומדים ישראלים טובים רבים - חילוניים, דתיים, חרדים, שמאל וימין. הם לא אויב וכדאי שישמעו כמה שיותר קולות וגוונים".

קרעי: "לא מעט כותרות מאיימות נכתבו מאז שקיבלתי את המינוי, אך כותרות לא ירתיעו אותי. אני עומד מאחורי דבריי ומתכוון להוביל את שוק התקשורת לכיוון של שוק חופשי ותחרותי. בכל הנוגע למדיניות המשרד, אני מתכוון להתמקצע וללמוד את הדברים לעומק ורק לאחר מכן לפעול, וזאת על מנת ליישם באחריות את המדיניות שלשמה נבחרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully