וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוף השידור הגדול באירופה נגד נתניהו: פגיעה בשידור הציבורי תעמיד בספק את חברותה בארגון

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 18:03

מנכ"ל איגוד השידור האירופי במכתב אזהרה לרה"מ: "ללא חטיבת חדשות מתפקדת, תאגיד השידור הישראלי לא יעמוד עוד בהתחיבותיו כגוף שידור ציבורי, מה שמעמיד בספק את זכאות הארגון לחברות ב-EBU"

אירוויזיון 2023: נועה קירל מוכרזת רשמית כנציגת ישראל/מערכת וואלה!
לדברי מנכ"ל איגוד השידור האירופי – "ללא חטיבת חדשות מתפקדת, תאגיד השידור הישראלי לא יעמוד עוד בהתחיבותיו כגוף שידור ציבורי, מה שמעמיד בספק את זכאות הארגון לחברות ב-EBU"

בארגון השידור האירופאי EBU שלחו הערב (שלישי) מכתב חריף לראש הממשלה נתניהו בו מזהיר הארגון מפני השלכות אפשריות לפגיעה בתאגיד השידור הציבורי.

מנכ"ל איגוד השידור האירופי, נואל קורהן, הביע במכתב לנתניהו, שעותק ממנו מסר גם לנשיא המדינה יצחק הרצוג, נוכח מה שהגדיר ה"התבטאויות האחרונות של שר התקשורת הישראלי, שלמה קרעי, שערערו על חופש העיתונות ואיימו על חטיבת החדשות של התאגיד".

לדברי מנכ"ל איגוד השידור האירופי - "ללא חטיבת חדשות מתפקדת, תאגיד השידור הישראלי לא יעמוד עוד בהתחיבותיו כגוף שידור ציבורי, מה שמעמיד בספק את זכאות הארגון לחברות ב-EBU".

קורהן כתב עוד במכתבו לנתניהו: "חדשות ומידע עצמאיים מהווים מרכיב אינטגרלי של ארגוני תקשורת בשירות הציבורי ותורמים תרומה מרכזית לפלורליזם התקשורתי בדמוקרטיות ... מתוך מחשבה על האינטרס העיקרי של הציבור, אנו סומכים על הממשלה החדשה שתשמור גם על עצמאות כאן ותאפשר לתאגיד להמשיך ולמלא את ייעודו בחברה הדמוקרטית".

"האחריות של ה-EBU היא להבטיח שהוא תומך בכל חברי האיגוד במשימתם לשרת את האינטרסים של הציבור הרחב בצורה הטובה ביותר. התפתחויות האחרונות עלולות לערער את יכולתיו של התאגיד הישראלי לעמוד בהתחייבויותיו כחבר בארגון הבינלאומי שלנו של ארגוני מדיה בשירות הציבור".

שלמה קרעי, 9 ביוני 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
שלמה קרעי, 9 ביוני 2021/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

שר התקשורת שלמה קרעי הודיע אתמול על מינויו של אלעד מלכא לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. מלכא, בן 38 בלבד, משמש כמנכ"ל ומייסד עמותת "האינטרס שלנו" המחזיקה באג'נדה ליברטיאנית התומכת בהפרטה גורפת ובכלכלת שוק חופשי. בדומה לשר קרעי התבטא בעבר בעד הפרטת השידור הציבורי.

בתוך כך, בטקס חילופי שרים במשרד התקשורת בירושלים, במעמד שר התקשורת היוצא יועז הנדל והשר הנכנס קרעי, חזר האחרון על כוונותיו באשר לתאגיד השידור.

בהמשך רמז לעתיד התאגיד והוסיף: "המפתח לכל הצלחה זו בנייה ולא הריסה. לפתוח, לייצר תחרות, להרחיב, לפרוס, להקים. התאגיד אגב איננו תחת משרד התקשורת, התקציב מאגף תקציבים. החקיקה של ממשלת נתניהו אחרת, הוציאה מידי שר התקשורת את האפשרות להשפיע עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully