וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרון ברק על הכוונה לסגור את התאגיד: "איום ונורא, פשוט איום ונורא"

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 16:14

נשיא העליון לשעבר אהרון ברק התראיין בהרחבה לערוצים 12 ו-13, אבל דבריו על התאגיד נותרו בחוץ

אהרון ברק על תאגיד השידור הישראלי/טוויטר
ברק ניסה לקדם במהלך הראיון שיח בונה למציאת פשרות ותיקונים בנושא מערכת המשפט, ולו כדי למנוע את הרפורמה הקיצונית שעלולה לחולל שינוי משטרי בישראל. גם בנושא התאגיד אמר דברים דומים

נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק התראיין אמש (שבת) בהרחבה לחברות החדשות של ערוצים 12 ו-13, והביע את דאגתו מפני השלכות המהפכה המשפטית שמובילים רה"מ בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין.

ואולם, כתב המשפט של חדשות 13 ברוכי קרא פרסם היום קטע שלא נכנס אתמול לראיון ששודר, בה מסביר ברק שעריצות הרוב של הממשלה החדשה לובשת צורות נוספות, לא רק הרס המערכת המשפטית, אלא גם למשל הכוונה לסגור את תאגיד השידור הציבורי.

בתשובה לשאלה מה הוא חושב על הכוונה הרשמית של שר התקשורת שלמה קרעי, שלא זכתה להכחשה מצד נתניהו, לסגור את תאגיד השידור הישראלי, אמר ברק כי "זה איום ונורא, פשוט איום ונורא. אני לא מאמין שזה מה שהם יעשו. אני לא מאמין שזה מה שיעשה".

ברק ניסה לקדם במהלך הראיון שיח בונה למציאת פשרות ותיקונים בנושא מערכת המשפט, ולו כדי למנוע את הרפורמה הקיצונית שעלולה לחולל שינוי משטרי בישראל. גם בנושא התאגיד אמר דברים דומים: "אם אתם (הקואליציה ד.ו) לא מרוצים מהתאגיד, בוא נראה מה יש, אילו דברים לא ראויים נעשו על ידי התאגיד. נבחן את זה, ברוח, בלב פתוח ובנפש חפצה... (אבל) הרצון לסגור הוא עריצות הרוב. 'אני עכשיו הרוב ואנחנו נעשה מה שאנחנו רוצים'".

שלמה קרעי, 9 ביוני 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
שלמה קרעי, 9 ביוני 2021/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

נשיא העליון לשעבר ברק אינו היחיד שמזהיר מפני השלכות אפשרות של פגיעה בתאגיד. בארגון השידור האירופאי EBU שלחו בשבוע שעבר מכתב חריף לראש הממשלה נתניהו בו הזהירו מפני מפגיעה בכאן 11.

מנכ"ל איגוד השידור האירופי, נואל קורהן, הביע במכתב לנתניהו, שעותק ממנו מסר גם לנשיא המדינה יצחק הרצוג, נוכח מה שהגדיר ה"התבטאויות האחרונות של שר התקשורת הישראלי, שלמה קרעי, שערערו על חופש העיתונות ואיימו על חטיבת החדשות של התאגיד".

לדברי מנכ"ל איגוד השידור האירופי - "ללא חטיבת חדשות מתפקדת, תאגיד השידור הישראלי לא יעמוד עוד בהתחיבותיו כגוף שידור ציבורי, מה שמעמיד בספק את זכאות הארגון לחברות ב-EBU".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully