וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי דיבר על סגירת התאגיד, בקהל התפרצו: "אין דמוקרטיה בלי שידור ציבורי"

עודכן לאחרונה: 9.1.2023 / 15:37

שר התקשורת העניק ביממה האחרונה ראיונות בהם חזר על עמדתו כי יש להפריט את התאגיד וכי יקדם את סגירת גל"צ. אלא שגל"צ נמצאת תחת משרד הביטחון. בנוסף, הבטיח להציע חלופה לוועדת המדרוג - שכלל לא תחת סמכותו. בתאגיד, בינתיים, לא מגיבים

שלמה קרעי בערוץ 14/באדיבות ערוץ 14
קרעי רמז בכך למינויה הזמני של גלית אלטשטיין בזמן כהונת גנץ ולשורת מהלכים שהובילה כממלאת מקום מפקדת, בראשם פיטוריו של יעקב ברדוגו

שר התקשורת שלמה קרעי חזר היום (שני) על עמדתו כי יקדם חקיקה להפרטת תאגיד השידור והוסיף כי "התאגיד ממשטר את השיח. כשיש משטור של תוכן - זה לא טוב. אין מקום בעידן הזה לשידור ציבורי", אמר השר בריאיון לרועי כ"ץ בכנס "DIGIT" באוניברסיטת רייכמן. עם זאת, הוא הדגיש: "בעיניי כל הרגולציה על התוכן מיותר". במהלך דבריו פרצו צעקות מהקהל (ראו בוידאו).

בעניין סגירת גלי צה"ל אמר קרעי כי "שרי הביטחון לדורותיהם ניסו לסגור את התחנה". לטענתו, גם שר הביטחון הקודם בני גנץ רצה לעשות זאת, "עד שהבין שהוא יכול לשלוט בתחנה". קרעי רמז בכך למינויה הזמני של גלית אלטשטיין בזמן כהונת גנץ ולשורת מהלכים שהובילה כממלאת מקום מפקדת, בראשם פיטוריו של מקורבו של ראש הממשלה נתניהו יעקב ברדוגו. לדברי שר התקשורת, "צריך להסיר גורמים שפוגעים בשוק החופשי וכשיש שחקן שמקבל מאות מיליוני שקלים בשנה והמועצות שמנתקות בין התכנים והציבור - זה דבר לא טוב".

לירן עצמור מפוצץ את הראיון עם שר התקשורת שלמה קרעי/צילום גולשים
עם זאת, יצוין כי לפי חוות הדעת שהוציא בזמנו היועמ"ש לגנץ , את גלצ אפשר לסגור בחקיקה או בהחלטת ממשלה, ולא רק בהחלטת שר הבטחון. על פניו קרעי יכול להוביל כל אחת מהאופציות הללו

בשיחה נראה קרעי נחרץ פחות מאשר אתמול בערב, בראיון שנתן לערוץ 14, הנחשב ל"ערוץ הבית של נתניהו" (זאת כשברקע קריאה מ"בלפור" מלפני כמה חודשים להתראיין רק לערוץ זה).

בראיון הבלעדי שהעניק קרעי ל"אולפן הפתוח" של בועז גולן, אמר כי בכוונתו לקדם מספר מהלכים, בראשם הפרטת התאגיד. עוד אמר קרעי כי ידון עם שר הביטחון על סגירת גל"צ, למרות שזו כלל נמצאת תחת סמכותו של שר הביטחון גלנט. עם זאת, יצוין כי לפי חוות הדעת שהוציא בזמנו היועמ"ש לגנץ , את גלצ אפשר לסגור בחקיקה או בהחלטת ממשלה, ולא רק בהחלטת שר הבטחון. על פניו קרעי יכול להוביל כל אחת מהאופציות הללו.

בנוסף, דיבר קרעי על קידום חלופה לוועדת המדרוג בה שותפים כל הערוצים המסחריים, זאת כשברקע כאמור טענות היסטוריות של כאן 11 ושל ערוץ 14 על עיוות במדידת הנתונים, שנובעת מצריכת תוכן הולכת וגדלה באינטרנט. אלא שועדת המדרוג הנה ועדה פרטית בה מחזיקים הערוצים בתשלום, וכלל לא ברור עד כמה קיימת בכלל בנמצא טכנולוגיה מהימנה יותר בשלב זה.

במהלך זה גלום אינטרס נוסף של ערוץ 14, שלפני פחות משנה דרש מהרשות לתחרות שזו תבחן האם קשת ורשת "מנצלות לרעה את מעמדן בשוק הפרסום". במסגרת אותה דרישה, ביקשו בערוץ כי ועדת המדרוג תפוקח ע"י המדינה. עם זאת, מאז חתום הערוץ על הסכם שיתוף פעולה עם ועדת המדרוג וחזר לפרסם את נתוניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מביידן לקרעי

"כמו בוושינגטון, הגיע הזמן שגם בירושלים יחדלו מהניסיונות להלך אימים על השידור הציבורי ויכירו בחשיבות שמירת קולו העצמאי"

עוד דיבר קרעי בערוץ 14 על כוונתו לבטל את מודל התשלום לארכיון כאן 11 וכוונתו להפוך אותו לחינמי - גם למתחרים. ברקע, כזכור, עומדת דרישה של התאגיד נגד ערוץ 14 על שימוש בחומרי ארכיון בשנה האחרונה, מעבר למותר לפי החוק. כיום ארכיון התאגיד הדיגיטלי חינמי אבל לא מונגש כולו לציבור. מה שלא מונגש דורש עלות תפעולית זניחה - והתאגיד יכול על פי חוק לגבות עליה תשלום.

בנוסף, קרעי הצהיר כי "יחלק כספי ממשלה ליצירת תוכן בין כלל הערוצים" ולא נימק, וכי "חברות הסלולר יקבלו תמריץ ויקימו אנטנות לקליטה במקומות הבעייתיים ביהודה ושומרון".

בתאגיד בחרו שלא להגיב לדברים. באגודת העיתונאים ירושלים מסרו: "מתברר ששבוע לאחר שנכנס לתפקידו, שר התקשורת, שלמה קרעי כבר סיים ללמוד את הנושא והחליט ש'אין מקום לשידור ציבורי בישראל. אגודת העיתונאים ירושלים המאגדת מאות מעיתונאי תאגיד השידור הישראלי ועובדיו, קוראת לשר לקחת שיעור נוסף מנשיא ארה"ב, ביידן שמצא לנכון להגדיל את תקציב השידור הציבורי דווקא בערש השוק החופשי והתחרות הרב ערוצית. כמו בוושינגטון, הגיע הזמן שגם בירושלים יחדלו מהניסיונות להלך אימים על השידור הציבורי ויכירו בחשיבות שמירת קולו העצמאי במפת התקשורת הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully