וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי: תקציב התאגיד יקוצץ בחצי, כבר בחוק ההסדרים הקרוב

עודכן לאחרונה: 14.1.2023 / 22:10

בריאיון לחדשות 12 שר התקשורת שלמה קרעי הבהיר שינסה להביא את הקטנת תקציב התאגיד כבר בחוק ההסדרים הקרוב. גם קשת 12 זכתה להתייחסות: "כשהרפורמה שלי תושלם בעז"ה, ערוצים לא יוכלו לשדר חרפה אינטלקטואלית כמו אופירה וברקו"

שלמה קרעי בערוץ 14/באדיבות ערוץ 14

שר התקשורת שלמה קרעי פרט הערב את לוח הזמנים הצפוי להפרטת תאגיד השידור הישראלי. בריאיון ל"פגוש את העיתונות" של חדשות 12 עם עמית סגל ובן כספית, אמר קרעי כי הוא שואף ש"תקציב התאגיד יופחת במאות מיליונים, יותר ממחצית תקציבו, כבר בחוק ההסדרים הקרוב".

קרעי חזר על הצהרותיו מהימים האחרונים בשלל ראיונות שהעניק, על רצונו בביטול רגולציה, הורדת חסמים ו"הגדלת התחרות", תוך שהוסיף: "אני מתכוון להסיר את המחיצות בין הציבור לתקשורת. היום, כתבים משרתים את המלייה שלהם. בחזון שלי, כתבים ישרתו את הציבור.

"כשהרפורמה שלי תושלם בעז"ה, ערוצים לא יוכלו לשדר חרפה אינטלקטואלית כמו אופירה וברקו בלי שזה יכאב להם בכיס - על ידי הציבור, לא על ידי הרגולטור". אופירה וברקו נחשבים כשנואים במיוחד בקרב המכונה "בלפור" (סביבתו הקרובה של ראש הממשלה), כאשר מנגד, זוג המגישים עצמו תוקף אותם רבות באולפן.

מאוחר יותר צייץ מנכ"ל תאגיד השידור גולן יוכפז כי "קיצוץ של מאות מיליונים מתקציב התאגיד פרושו אחד - סגירת תאגיד השידור הציבורי, שהפך בארץ ובעולם לסמל של איכות ויצירה ישראלית אמיתית. התאגיד, כגוף שידור עצמאי, ימשיך בנחישות בפעילות ועשייה, למרות האיומים על עצם קיומו".

אופירה וברקו. מתוך "אופירה וברקו" קשת 12, צילום מסך
אופירה וברקו/צילום מסך, מתוך "אופירה וברקו" קשת 12

עוד דיבר קרעי על הסרת חסמים שיאפשרו מתן רשיונות נוספים לתחנות הרדיו האזורי, זאת כשברקע הערכות כי מאחורי המהלך קיימת כוונה לאפשר לתחנת הרדיו המזוהה עם ראש הממשלה "גלי ישראל" להגדיל את כוחה.

בשבוע שעבר דיבר קרעי גם על קידום חלופה לוועדת המדרוג בה שותפים כל הערוצים המסחריים, זאת כשברקע כאמור טענות היסטוריות של כאן 11 ושל ערוץ 14 על עיוות במדידת הנתונים, שנובעת מצריכת תוכן הולכת וגדלה באינטרנט. במהלך זה גלום אינטרס נוסף של ערוץ 14, שלפני פחות משנה דרש מהרשות לתחרות שזו תבחן האם קשת ורשת "מנצלות לרעה את מעמדן בשוק הפרסום". במסגרת אותה דרישה, ביקשו בערוץ כי ועדת המדרוג תפוקח ע"י המדינה. עם זאת, מאז חתום הערוץ על הסכם שיתוף פעולה עם ועדת המדרוג וחזר לפרסם את נתוניה.

"קרעי הכריז מלחמה על השידור הציבורי בישראל"

"שידור ציבורי בחברה דמוקרטית מאפשר שידורים איכותיים בעלי ערך חברתי ותרבותי, שאינם תלויים בבעלי ממון ואינטרסנטים ובשיקולים מסחריים בלבד"

ארגון העיתונאים המייצג את עובדי תאגיד השידור, מסר בתגובה לדברים: "האמירה של השר קרעי כי בכוונתו לקצץ במאות מיליונים את תקציב תאגיד השידור הציבורי היא הכרזת מלחמה על השידור הציבורי. שידור ציבורי בחברה דמוקרטית מאפשר שידורים איכותיים בעלי ערך חברתי ותרבותי, שאינם תלויים בבעלי ממון ואינטרסנטים ובשיקולים מסחריים בלבד.

"אנו מתנגדים בצורה נחרצת לכל ניסיון לפגוע בשידור הציבורי בכלל ובתאגיד השידור הציבורי בפרט. בתוך שנים ספורות תאגיד השידור הפך להיות לתו תקן של שירות ציבורי מצטיין הכולל חדשנות טכנולוגית, תוכן איכותי, הפקות מקומיות, חטיבת חדשות עצמאית משפיעה, והכל על בסיס עבודה מקצועית חסרת פשרות של מאות עובדי התאגיד. לכן כל הדיבורים על סגירה או הפרטה של תאגיד השידור, אינם אלא ניסיון לאיים על עיתונאי התאגיד ולהרתיע אותם מלעשות את עבודתם נאמנה, תוך פגיעה בפרנסתן של מאות משפחות. אנו קוראים להפסיק עם ניסיונות ההפחדה ולתת לעובדי התאגיד להמשיך לבצע את העבודה המצוינת שהם עושים".

אגודת העיתונאים בירושלים מסרה בתגובה: "הכרזת המלחמה של השר קרעי על הרשות הרביעית, התקשורת ובפרט על השידור הציבורי באה במהלך מתואם ומקביל להפיכה אחרת של שר המשפטים, יריב לוין נגד הרשות השופטת. מדובר בשיטת הסלמי לפירוק הדמוקרטיה הישראלית, מהלך שנגדו מפגינים רבבות אזרחים הערב בכיכר הבימה.

עוד נמסר כי "אגודת העיתונאים ירושלים תיאבק ביחד עם התאגיד ומאות חבריה וחברותיה המאוגדים בכוונות לרסק את השידור הציבורי. בזמן שהשר קרעי בא עם רשימה של כלי תקשורת שהוא מתכנן לסגור, תוך חניקת תאגיד השידור הישראלי, הנשיא ביידן מגדיל את תקציב השידור הציבורי. טוב יעשו נתניהו וקרעי אם ילמדו מראשי מדינות דמוקרטיות אחרות שמטפחים את החופש העיתונאי ולא רואים בו איום".

  • עוד באותו נושא:
  • שלמה קרעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully