וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילה חסון או רביב דרוקר: תוכנית אחת, שני מגישים - מי מהם מביא יותר צופים?

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 9:03

שלושה חודשים לעליית "אזור בחירה", ונראה כי במשימה העיקרית שעמדה בפניה - שיקום אחת הרצועות הבעייתיות ביותר של ערוץ 13 - היא רושמת הצלחה יחסית. במבחן הרייטינג, המרחק מ"תוכנית חיסכון" עדיין גדול, אבל חסון מובילה על פני דרוקר בפער מובהק

לפחות בקרב הבלימה, בשלב הזה, מנכ"ל חדשות 13 אבירם אלעד יכול לסמן וי משמעותי ראשון. אגב, מדובר ב-וי כפול - שכן מדובר ברצועה "אסטרטגית" שהיקף הצפייה במהדורה מושפע ממנה ישירות

כשמגיע - מגיע: בדיוק שלושה חודשים לאחר עלייתה של התוכנית "אזור בחירה", ונראה כי המשימה העיקרית שעמדה בפניה - שיקום אחת הרצועות הבעייתיות ביותר של ערוץ 13 מול המתחרה העיקרית חדשות 12 - רושמת הצלחה יחסית.

התוכנית בפורמט החדש, בהגשת שניים מהטאלנטים החזקים ביותר של חדשות 13 - אילה חסון ורביב דרוקר - אמנם רחוקה מלעקוף את המתחרה הוותיקה והיציבה "תוכנית חיסכון", אבל לפחות בקרב הבלימה, בשלב הזה, מנכ"ל חדשות 13 אבירם אלעד יכול לסמן "וי" משמעותי ראשון בדמות עלייה של 10% בהיקף הצפייה הכולל ברצועה. אגב, מדובר ב"וי" כפול - שכן מדובר ברצועה "אסטרטגית" שהיקף הצפייה במהדורה מושפע ממנה ישירות.

תזכורת קלה: רצועת 19:00 של ערוץ 13 סבלה בשנתיים האחרונות מירידה זוחלת בהיקפי הצפייה, זאת אחרי ניסיונות חוזרים ונשנים לשקמה. תחילה היה זה פורמט חדש של אברי גלעד, שהוזז אז מתוכנית הבוקר ויובא אליה כדי להגיש את "מדד ישראל". התוכנית נכשלה כישלון חרוץ ולאחר חודשיים ירדה מהאוויר. במקומה שובצו מנחים מתחלפים מחברת החדשות - אך זו נותרה מופקרת ללא מיתוג או בידול, וסבלה מנחיתות קבועה.

"אזור בחירה" עם אילה חסון, רשת 13, 18 באוקטובר 2022. רשת 13, צילום מסך
"אזור בחירה" עם אילה חסון, רשת 13, 18 באוקטובר 2022/צילום מסך, רשת 13
מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי ממוצע התוכנית בימים בהם מגישה חסון עומד על 6% צפייה ממשקי הבית היהודים, בעוד ממוצע התוכנית בהנחיית דרוקר עומד על 4.7%

"אזור בחירה" עלתה לאוויר כאמור בדיוק לפני שלושה חודשים (ב-18/10), כשבועיים לפני הבחירות האחרונות לכנסת, במה שנראה כפיילוט, או "בלון ניסוי" שתפס טרמפ על הדרמה שליוותה את הסבב החמישי בו גרף גוש נתניהו ניצחון.

למרות קמפיין ששידר "הגשה זוגית" של חסון ודרוקר, בפועל התוכנית הוגשה מיומה הראשון ברוטציה של השניים, גם מתוך מגבלות כוח אדם ואילוצים - ובעיקר בשל היעדר נכונות מצד שניהם להגיש האחד לצד השני.

אילה חסון ורביב דרוקר, רייטינג. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
אילה חסון ורביב דרוקר, רייטינג/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

נכון לכיום, ממוצע התוכנית עומד על 5.3% מול ממוצע של 4.8% לתוכנית בשנת 2022 (עד העלייה לאוויר). אחד הנתונים המעניינים שעולים הוא שחסון גוברת על דרוקר בלא מעט מהימים בהם היא מגישה, לעיתים בפער עצום, שמתכנס לממוצע של עד 25% יותר. ההערכות הן כי אלמלא חודש השידורים של המונדיאל, הפער בין השניים היה גדול עוד יותר.

לא זו אף זו, פעם אחת, חסון אף עקפה את המהדורה המרכזית במספר הצופים, כפי שקרה בשבוע שעבר כשאחריה הגיש את המהדורה אודי סגל. לרוב היא "רק" נצמדת אליה עם נתונים נאים (במושגי הערוץ). כך לדוגמה, ב-10/1 השיגה חסון 6.5% צפייה מול 7.9% למהדורה.

מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי ממוצע התוכנית בימים בהם מגישה חסון עומד על 6% צפייה ממשקי הבית היהודים, בעוד ממוצע התוכנית בהנחיית דרוקר עומד על 4.7%. עם זאת ולמרות העליה, תוכנית חיסכון של קשת 12 עדיין נהנית מיתרון גדול ויציב (ראו טבלה) גם מול חסון (פער של 4.6 נק') וגם מול דרוקר (5.6 נק').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully