וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשברקע דריכות בענף: קשת ותל"י מבטיחות את התשלום ליוצרים

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 14:58

לאחר משא ומתן בין הצדדים הגיעו קשת ויוצרי הקולנוע והטלוויזיה בישראל להסכם שמשמעותו תשלום תמלוגים ליוצרים הישראלים עד סוף 2026. החתימה מגיעה כשברקע הצהרת כוונות שר התקשורת הנוגעות לעתידו של שוק השידורים

באמצעות ההסכם, כלל היוצרים הישראלים העובדים עם קשת, יקבלו תמלוגים שמוערכים בשווי מצטבר של מיליוני שקלים בשנה

קבוצת קשת ותל"י חתמו הבוקר (רביעי) על הסכם תמלוגים ארוך טווח - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. ההסכם עם חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה בישראל מסדיר תשלום תמלוגים ליוצרים שיצירותיהם משודרות על ידי קבוצת קשת. לאחר משא ומתן, הגיעו הצדדים להבנות, אשר משמעותן תשלום תמלוגים ליוצרים הישראלים בשנים הקרובות. ההסכם יהיה תקף עד סוף 2026.

באמצעות ההסכם, כלל היוצרים הישראלים העובדים עם קשת, יקבלו תמלוגים שמוערכים בשווי מצטבר של מיליוני שקלים בשנה.

החתימה מגיעה כשברקע הצהרת כוונות שר התקשורת הנוגעות לעתידו של שוק השידורים כפי שהוא בנוי כיום - תאגיד שידור ציבורי לצד ערוצים מסחריים (קשת, רשת, ערוץ 14, ערוץ 9, הלא טי וי ונוספים). מהלך שאם יתרחש עתיד לזעזע את תעשיית הטלוויזיה, ומעמיד כבר כיום חלק גדול ממנה תחת סימן שאלה באשר העתיד לבוא.

מדובר בצעד משמעותי של קשת, שבא לאבטח את המשך תשלום התמלוגים ליוצרים עבור התוכן המשודר בערוץ ובשלוחותיו הדיגיטליות. בשנה הקרובה תצא הקבוצה עם שורת סדרות דרמה וקומדיה חדשות ולפי גורם בקשת הסכם זה יהיה תקף גם לגביהן ו"יאפשר ליוצרים הישראלים להמשיך ולהתפרנס מהיצירה שלהם".

גוף שלישי - הדרמה הראשונה שצפויה לעלות השנה בקשת 12. יח"צ,
גוף שלישי - הדרמה הראשונה שצפויה לעלות השנה בקשת 12/יח"צ

אופירה לובניצקי, מנכ"לית תל"י: "חתימת ההסכם המסדיר תשלום תמלוגים של קשת לתסריטאים ולבמאים המיוצגים ע"י תל"י דווקא היום, כשעננה מרחפת מעל היקף הפקות המקור ועל השידור כולו הוא הזדמנות לתל"י ולקשת, להדגיש שיצירה ישראלית היא לב ליבה של הישראליות עצמה. מפגש בין השונים בחברה ואופן להדגשת השווה בין כולם. קולה של קשת כחברת שידור מרכזית חשוב לנו, היוצרים, להמשך ההגנה על תעשיית הטלוויזיה והקולנוע בישראל".

סיגל אלבוחר, CFO ומשנה למנכ"ל קשת: "כבית לתוכן ישראלי וליוצרים ישראלים, אנחנו מכירים ומבינים את חשיבות התמלוגים לתסריטאים ובמאים שלוקחים חלק בהפקות שלנו. שמחה באופן אישי להיות חתומה על הסכם שמיטיב עם היוצרים ומכבד את עבודתם ותרומתם לטלוויזיה ולתרבות הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully