וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד השידור, יומן מלחמה: האם זה יהיה הסדין האדום מול הממשלה?

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 15:35

בעקבות חשיפת הסכסוך עם HOT - המפיקים והיוצרים זועמים, כשברקע יועצי משברים נרתמים למאבק. בתוך כך, לוואלה! ברנז'ה נודע כי סדרה חדשה מופקת בימים אלו עבור כאן 11 - שעשויה להפוך לסדין אדום מול הממשלה. כל הפרטים

היוצרים נגד סגירת התאגיד/פורום היוצרים והמפיקים
היוצרים: "שוב ושוב מוכיח קרעי שהוא פשוט לא מבין או החומר, או גרוע מכך, מחלק מתנות לחברים"

בענף הטלוויזיה מגיבים לראשונה על חשיפת וואלה! ברנז'ה אודות דרישת HOT לקבל את תכני ה-VOD של התאגיד ללא תשלום - דרישה שהובילה להתבטאות חריגה של מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז, שהאשים את מנכ"לית HOT טל גרנות בניצול מצבו הבעייתי של התאגיד שנלחם על חייו, עבור "כמה שקלים בשביל בעל הבית". בעקבות הפרסום, דרש שר התקשורת מתאגיד השידור להעביר את תכני ה-VOD שברשותם בחינם לגופי התקשורת המתחרים.

באיגוד המפיקים מסרו בנושא זה כי: "למי קרעי מחלק תכנים בחינם? לציבור? לא, התכנים כבר מונגשים לציבור בחינם באמצעות שידורי כאן, אפליקציית כאן ואפילו ביו טיוב. קרעי מציע את החומר בחינם לגופים מסחריים שגובים מכולנו דמי מנוי יקרים, בהם הוט, יס, פרטנר וסלקום. רצית לצפות בתכני כאן בVOD? תשלם דמי מנוי ותקבל. קרעי מחלק כסף ציבורי לגופים פרטיים, מתנה של משלמי המיסים לבעלי הון. שוב ושוב מוכיח קרעי שהוא פשוט לא מבין או החומר, או גרוע מכך, מחלק מתנות לחברים. במקום שהמדינה והתאגיד יחזירו חלק מהכספים שהושקעו בתוכן מקורי וישקיעו אותו בחדש בהפקות נוספות, קרעי נותן מתנה לסלקום ופרטנר שלא משקיעות שקל ביצירה ישראלית, ולהוט ויס שמצמצמות בעשרות מיליונים את ההשקעה שלהן ביצירה ישראלית. זה בדיוק הפוך משוק חופשי מר קרעי, נשמח להעביר לך שיעור בנושא".

בנוסף, בפורום הדוקומנטרי המייצג אף הוא את היוצרים, הפיקו סרטון תמיכה בתאגיד בהשתתפות אנשי תעשייה (צפו).

יעקב אחימאיר רשת 13. רשת 13, צילום מסך
תומך במאבק התאגיד. יעקב אחימאיר/צילום מסך, רשת 13

בתוך כך, הבוקר פורסם בוואלה! ברנז'ה על הצטרפות של דוברת "יש עתיד" לשעבר נילי רייכמן לטובת מאבק התאגיד. רייכמן, שמתמחה במיתוג ציבורי וניהול קמפיינים ומשברים ניהלה את הקמפיין של יצחק הרצוג לנשיאות המדינה, והובילה את האסטרטגיה התקשורתית של מפלגת "יש עתיד" בבחירות 2013 והליכוד בבחירות 2009. לפי רייכמן, הדבר ייעשה ללא תמורה.

בנוסף, יועץ התקשורת יניב רוזנברג ילווה את יוצאי רשות השידור, המצטרפים למאבק נגד סגירת התאגיד. בין חותמי הקול הקורא שהפיצו בכירים לשעבר ברשות: יאיר שטרן, דליה מזור, מנשה רז, יעקב אחימאיר, שרי רז ודוד ויצטום. רוזנברג, הוביל עבור כחול לבן את הקמפיין לגיוס קולות מהימין ומהציונות הדתית בבחירות 2019 ושימש יועץ תקשורת לגופי תקשורת ובהם yes, רדיו 99 וקבוצת הג'רוזלם פוסט ומעריב.

עוד בוואלה!

גולן יוכפז נגד HOT: "אין דבר בזוי יותר מלנסות לפגוע בתאגיד, כדי שבעלי הבית יוכלו להרוויח עוד כמה שקלים"

לכתבה המלאה

סדין אדום

ברקע המאבק, לוואלה! ברנז'ה נודע כי בכאן 11 עובדים בימים אלו על תוכנית תחקירים דוקומנטרית ה"חושפת את מאחורי הקלעים של יחסי הון-שלטון בישראל". מי שמוביל את התוכנית הוא עורך דה מרקר לשעבר וכיום כתב מרכזי בעיתון הכלכלי גיא רולניק, כשלצדו יופיעו בסדרה עיתונאים נוספים. באחד הפרקים צפוי להשתתף גם הבמאי דורון צברי, הידוע בעמדותיו נגד הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully