וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולן יוכפז נגד HOT: "אין דבר בזוי יותר מלנסות לפגוע בתאגיד, כדי שבעלי הבית יוכלו להרוויח עוד כמה שקלים"

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 20:08

בתאגיד הודו ל"חברים בקשת וברשת" שתומכים במאבקם, אך בצמרת זועמים על מנכ"לית HOT טל גרנות שדורשת לקבל את תכני ה-VOD בחינם, "על גבו של התאגיד, שנלחם על עצם קיומו". HOT: "דבריו מטעים ומצערים". בעקבות הפרסום, השר קרעי הורה לראשי התאגיד להעביר חומרים בחינם

"ראיתי כבר התנהלויות קצת יותר קולגיאליות מהדרך הזו של הוט" - כך לדברי יוכפז

בזמן שבתאגיד השידור נערכים למאבק, בצמרת כאן מכוונים היום (ראשון) את החיצים כלפי הנהלת HOT שלטענתם מנצלת את חולשת התאגיד כדי לקצור רווחים כלכליים.

"אין דבר בזוי יותר בעיניי, מללכת לשר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, בעצם ימים אלה ולנסות לפגוע בתאגיד", אומר היום מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז. "אזכיר לכם, מחויב, בהחלטת מועצה, למכור את תוכן ה-VOD שלו לספריות של גופי שידור, כדי להחזיר מעט כסף לשותפינו היוצרים וכדי להכניס מעט כסף לתקציבו, תקציב שישמש רק ליצירה חדשה. בדרך זו, אנחנו מבקשים, להישען לא רק על תקציב המדינה שמגיע מהציבור.

"אבל, לצערי, ענקית התוכן הוט, החליטה דווקא עכשיו לאיים ולהילחם בעניין הזה, היא דורשת שנעביר לה את ה-VOD שעליו עמלנו ועליו עמלו היוצרים בחינם, כדי שבעלי הבית שלה יוכלו להרוויח עוד כמה שקלים, על חשבון היוצרים, ועל גבו של התאגיד, שנלחם עתה על עצם קיומו ממש. ראיתי כבר התנהלויות קצת יותר קולגיאליות מהדרך הזו של הוט" - כך לדברי יוכפז.

טל גרנות גולדשטיין | גולן יוכפז. אוהד רומנו, סיון פרג', אתר רשמי
טל גרנות גולדשטיין | גולן יוכפז/אתר רשמי, אוהד רומנו, סיון פרג'

באסיפת עובדים שכינס הבוקר לצד יו"ר התאגיד גיל עומר ונציגי ועדי העובדים בארגון, יוכפז התייחס גם להופעות של עיתונאים בכלי תקשורת מתחרים במהלך סוף השבוע, שהביעו תמיכה בתאגיד, לא לפני ביקורת שנשמעה באתר זה על שתיקתם. "בהקשר הזה זכות מבחינתי לציין את חברינו בקשת שנלחמים נגד הפגיעה בתאגיד בחדשות, בתוכניות השונות ובסאטירה, וחברינו ברשת 13 - אילה חסון, מתן חודורוב, גיא לרר ואחרים שלא חששו להביע את עמדתם בעד המשך שידורינו", אמר.

כזכור, בשבוע שעבר נחשפה תוכניתו המלאה של שר התקשורת שלמה קרעי, במסגרתה מתוכנן קיצוץ של לפחות מחצית מתקציב התאגיד, וכן הפרטה מוחלטת של מחלקות נוספות בו, שמשמעותן בפועל סגירת השידור הציבורי.

מהוט נמסר בתגובה: "דבריו של מנכ'ל התאגיד מטעים ומצערים. ידוע שנושא הנגשת תכני התאגיד, שמומנו מכספי משלם המיסים הישראלי, נמצא על שולחנו של משרד התקשורת תקופה ארוכה. והוא כבר הביע עמדתו בנושא על ידי חיוב העברת התכנים ל-vod בתזכיר החוק שפורסם על ידי השר הקודם. הדיון אינו קשור כלל לסוגיות איתם מתמודד התאגיד בימים אלו".

שר התקשורת שלמה קרעי בכנס DIGIT 2023 לעיתונות אונליין, אוניברסיטת רייכמן, 9 בינואר 2023. ניב אהרונסון
שר התקשורת שלמה קרעי בכנס DIGIT 2023 לעיתונות אונליין, אוניברסיטת רייכמן, 9 בינואר 2023/ניב אהרונסון

קרעי לצד HOT

מאוחר יותר הערב פנה שר התקשורת קרעי למנהלי התאגיד בדרישה לשחרור תכני התאגיד לגופי השידור האחרים ללא תמורה. "הנכם נדרשים בזאת לשחרר באופן מיידי את תכני התאגיד על תצורותיהם השונות, לשימוש בידי כל גוף שיחפוץ בכך, ולהפסיק לגבות כל תשלום בגין השימוש בתכנים שהופקו בכספי משלם המיסים הישראלי", כתב.

מלשכתו נמסר כי "הדרישה של השר הגיעה לאור הפרסומים לפיהם תאגיד השידור הציבורי אסר הפצה של תכנים לגופי שידור שלא הסכימו לשלם עבורם".

עוד נמסר כי "דרישתם של מנהלי התאגיד לגבות כסף על התכנים, מובילה למצב בו הציבור משלם פעמיים. הן על תכני התאגיד שנוצרים על ידי משלם המיסים הישראלי והן על תשלום המנוי לגוף התקשורת הנוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully