וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס המכון הישראלי לעיתונות ע"ס 50 אלף שקל יוענק למוחמד מג'אדלה

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 10:12

פרשן חדשות 12 ומנהל חטיבת החדשות ומגיש בכיר ברדיו א-נאס בנצרת, הוא הזוכה בפרס המכון הישראלי לעיתונות לשנת 2022. מהישגיו: "חשף את דבר פגישותיו של מנסור עבאס עם בנימין נתניהו ואנשיו"

"בעבודתו העיתונאית חשף מג'אדלה את דבר פגישותיו של מנסור עבאס עם בנימין נתניהו ואנשיו, את נסיעתו של הנשיא יצחק הרצוג לירדן להיוועד עם עבדאללה מלך ירדן, ואת כוונתה של ג'ידא רינא זועבי , חה"כ ממר"צ, לפרוש מהקואליציה, ובכך להאיץ את נפילת הממשלה"

העיתונאי מוחמד מג'אדלה, פרשן חדשות 12 ומנהל חטיבת החדשות ומגיש בכיר ברדיו א-נאס בנצרת, הוא הזוכה בפרס המכון הישראלי לעיתונות לשנת 2022. מהמכון נמסר כי "הפרס למצוינות עיתונאית, יוענק לו על עשר שנות עבודה יסודית, מאומצת וחסרת פשרות בזירה מורכבת וכן על עבודתו העיתונאית המעמיקה והמשובחת בסיקור החברה הערבית ובתיווכה המושכל לצופים, למאזינים ולקוראים בעברית".

חברי ועדת הפרס ציינו: "בעבודתו העיתונאית חשף מג'אדלה את דבר פגישותיו של מנסור עבאס עם בנימין נתניהו ואנשיו, את נסיעתו של הנשיא יצחק הרצוג לירדן להיוועד עם עבדאללה מלך ירדן, ואת כוונתה של ג'ידא רינא זועבי , חה"כ ממר"צ, לפרוש מהקואליציה, ובכך להאיץ את נפילת הממשלה".

בנימוקיהם כתבו עוד: "מג'דאללה נמנה עם העיתונאים הצעירים והמבטיחים בעיתונות ובתקשורת, הערבית והעברית בישראל, והוא דוגמא ומופת לעיתונאי מקצועי וענייני, המחויב בכל מאודו לשליחותו המקצועית. הוא בקיא, רהוט, קולח, חריף ויצירתי. קולו ברור וצלול. מג'אדלה ניחן בחושים עיתונאיים חדים, בכושר אנליטי-ביקורתי מרשים, ובאומץ אינטלקטואלי מעורר הערכה. הופעותיו בנויות לתלפיות, ודיווחיו שזורים לעילא, תוך הקפדה ללא פשרות על כללי האתיקה העיתונאית".

מוחמד מג'אדלה. חדשות 12, צילום מסך
מוחמד מג'אדלה/צילום מסך, חדשות 12

מג'אדלה נבחר על ידי ועדת הפרס, בראשה עמדה נשיאת המכון, שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר, ובה היו חברים - פרופ' מוחמד וותד, דיקאן הפקולטה למשפטים במכללה האקדמית צפת וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי; אווה מדיז'בוז'-לוי, אשת ניהול ותקשורת. בעבר יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מנכ"לית מעריב, סמנכ"לית בשידורי קשת ומנ"כלית רדיו תל אביב; מיכה פרידמן, עיתונאי בעל ותק של 39 שנות פעילות ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונות הכתובה. חברי ועדת הפרס, שהתכנסו בחודש שעבר, בחרו מבין עשרות עיתונאים ועיתונאיות שהגישו מועמדות לפרס, ומבין שמות נוספים שהוצעו על ידי הוועדה עצמה.

דליה דורנר, שופטת ביהמ"ש העליון לשעבר, ונשיאת המכון מסרה: "מוחמד מג'אדלה, עיתונאי צעיר ומבריק, הפך תוך זמן קצר לקול מרכזי בתקשורת הישראלית. הוא משלב בסינרגיה מעוררת התפעלות בין עבודת שטח מעמיקה, פרשנות מבוססת, והתנסחות חריפה ומדויקת. אין כמו מוחמד מג'אדלה ראוי לפרס השנתי למצוינות עיתונאית המוענק על ידי המכון הישראלי לעיתונות, ואנו גאים מאוד בהחלטתנו להעניק לו את הפרס".

המכון הישראלי לעיתונות נחנך לפני שנתיים, והוא פועל לחיזוק חופש העיתונות והשבת אמון הציבור בתקשורת בישראל, ומתמקד בחינוך בני נוער לאוריינות תקשורתית ולצריכה ביקורתית של תקשורת. המכון מעניק את הפרס מדי שנה. ב-2021 זכו בפרס במשותף העיתונאים אהרון רבינוביץ ושירה אלק מ"הארץ" על תחקירם אודות יהודה משי זהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully