וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר נגד יוזמת קרעי: "חשש להגדלת תלות התאגיד בממשלה"

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 18:37

לפי חדשות 13, היועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג, הוציא חוות דעת ובה פסל את הצעדים שתכנן שר התקשורת להכניס לתקציב, בהם איסור מכירת חסויות ופרסומות. "אין אזכור לעבודת מטה מקצועית כלשהי שבוצעה ומבססת הנמקה כלשהי לתכליתו של המהלך"

"אין אזכור לעבודת מטה מקצועית כלשהי שבוצעה ואשר מבססת הנמקה כלשהי לתכליתו של המהלך והשפעתו על עצמאות התאגיד"

היועץ המשפטי של משרד האוצר עו"ד אסי מסינג פסל היום (שלישי) את צעדי שר התקשורת שלמה קרעי שנועדו לפגוע בתאגיד השידור הציבורי. בחוות הדעת של היועץ נכתב על הטיוטה שרצה קרעי להכניס לתקציב כי "מוצע לבטל את אחד מהיסודות העומדים בבסיס עצמאות התאגיד והוא מקורו התקציבי הבלתי תלוי" - כך מדווח מתן חודורוב מחדשות 13.

כזכור, בתחילת השבוע נודע כי בלשכת קרעי מנסים להוביל מהלך מצומצם לפגיעה בהכנסות התאגיד, הכולל איסור על שידור פרסומות וחסויות והפרטת תדרי הרדיו שבשליטתו.

היועץ המשפטי של משרד האוצר התייחס לכוונת קרעי. לדבריו, "שינויים אלה יוצרים חשש להגדלה משמעותית של תלותו של התאגיד בממשלה, וזאת בניגוד לכל האמור בדברי ההסבר להצעת החוק ולמסקנות. לפי חוות הדעת, "אין אזכור לעבודת מטה מקצועית כלשהי שבוצעה ואשר מבססת הנמקה כלשהי לתכליתו של המהלך והשפעתו על עצמאות התאגיד כאמור. כלל לא ברור כיצד המוצע בטיוטת הצעת ההחלטה של משרד התקשורת עולה בקנה אחד עם מי ממטרותיה של התכנית הכלכלית השנתית ומה ההצדקה לשילובו בה".

שר התקשורת שלמה קרעי בכנס DIGIT 2023 לעיתונות אונליין, אוניברסיטת רייכמן, 9 בינואר 2023. ניב אהרונסון
שר התקשורת שלמה קרעי בכנס DIGIT 2023 לעיתונות אונליין, אוניברסיטת רייכמן, 9 בינואר 2023/ניב אהרונסון

היועץ המשפטי של האוצר הוסיף כי אם תקציב התאגיד ישולב עם זה הכללי, כלל לא ברור מה יהיו המקורות התקציביים וכי "תידרש פעולה מאזנת בהיקפים של מאות מיליוני שקלים". בנוסף, טוען מסינג כי המועד האחרון להעברת שינויים מבניים חל ב-26 בינואר, בעוד שקרעי הגיש את הצעותיו ב-9 בפברואר - זאת לאחר שרה"מ נתניהו הקפיא את המהלך להפרטתו, זאת כדי "לרכז מאמץ" ברפורמה המשפטית.

המדינה מתקצבת את תאגיד השידור הציבורי בכ-650 מיליון שקל בשנה. בנוסף, לפי הערכות התאגיד מייצר עוד כ-80 -100 מיליון שקל בשנה, כתוצאה ממכירת חסויות ופרסומות.

לפי הפרסומים, גורמים במשרד האוצר אוצר אישרו שקרעי מנסה לקדם במסגרת חוק ההסדרים הקרוב מהלך שיגביל את יכולתו של התאגיד למכור פרסומות וחסויות, וכך למעשה לגדוע כ-13% מהכנסותיו.

עם זאת, יצוין כי בלשכת השר הכחישו באופן רשמי את המהלך.

משר התקשורת שלמה קרעי נמסר: "מכתב מסינג הוא בדיוק החתרנות הפקידותית מהסוג שנבחרנו למגר. חוק ההסדרים הוא רכיב חשוב ביכולתה של ממשלה למשול ולהגשים מדיניות. אחריותך היא לוודא שמדיניות שרי הממשלה הנבחרת לא מושמת לאל בידי פקידים בעלי סדר יום משלהם".

"הטענה כאילו עבודת המטה בוצעה במשרד האוצר על פני חודשים, עבודת מטה שנועדה בכלל לקדם את מדיניותה של הממשלה הקודמת, שהודחה על ידי הציבור הישראלי - היא טענה שמוטב היה לולא נטענה", הוסיף השר. "עבודת מטה היא אמצעי להגשמת מדיניות של ממשלה נבחרת, ולא להיפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully