וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההתנגדות בליכוד, במשרד התקשורת נערכים לסגירת תחנות רדיו בתאגיד ומניעת פרסום בכאן

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 14:39

בפגישה בין הצדדים הבהיר מנכ"ל התאגיד כי סגירת תחנות עלולה להביא לפיטורם של קרוב למאה עובדים. אתמול נידון הנושא גם בוועדת הכלכלה של הכנסת, כאשר היו"ר ביטן מצדד בעמדת כאן. לשכת השר קרעי: "נציגי התאגיד הגיעו לא מוכנים וללא תשובות"

במשרד התקשורת נערכים לסגירת תחנות רדיו בתאגיד השידור הציבורי ומניעת פרסום בכאן - כך עולה מדיון במשרד התקשורת שנערך הבוקר (שלישי) בו השתתף הצוות המקצועי של המשרד ומנכ"ל התאגיד גולן יוכפז.

כזכור, בלשכת קרעי מנסים להוביל מהלך מצומצם לפגיעה בהכנסות התאגיד כבר בחוק ההסדרים הקרוב, הכולל איסור על שידור פרסומות וחסויות והפרטת תדרי הרדיו שבשליטתו. המדינה מתקצבת את תאגיד השידור הציבורי בכ-650 מיליון שקל בשנה. בנוסף, לפי הערכות התאגיד מייצר עוד כ-80 -100 מיליון שקל בשנה, כתוצאה ממכירת חסויות ופרסומות.

בפגישה הבהיר מנכ"ל התאגיד כי סגירת תחנות פירושה פגיעה רחבה בגיוון והיא עלולה להביא לפיטורם של קרוב למאה עובדות ועובדים, רובם אנשי רשות השידור שכבר עברו טלטלה קשה עם סגירת הרשות.

בנוסף, הבהיר יוכפז כי הצעד עלול להוביל לפגיעה משמעותית בהיקף תשלומי התמלוגים לאומנים הישראלים שמושמעים ברשתות התאגיד שייסגרו וייועברו לידיים פרטיות (התאגיד משלם מליוני שקלים בשנה לארגוני זכויות היוצרים והאומנים).

שלמה קרעי, גולן יוכפז. 103, אתר רשמי, עיבוד תמונה
שלמה קרעי, גולן יוכפז/עיבוד תמונה, 103, אתר רשמי

אתמול נידון הנושא גם בוועדת הכלכלה של הכנסת, ואולם יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן מהליכוד לא קיבל את עמדת משרד התקשורת וביקש למצוא באופן מהיר פתרון טכני להקצאת תדרים חדשים, כך שלא תהיה פגיעה בתדרי תחנות הרדיו של כאן ובעובדיו.

על פי ההערכות, המטרה מאחורי מהלך זה, היא להכשיר בהמשך הפעלה של תחנת רדיו ימנית-ביביסטית כמו "גלי ישראל" בתדר ארצי. אותה תחנה תוכל למעשה להתחרות בכאן רשת ב' הפופולרית, ובמקביל ליהנות מהכנסות מסחריות נוספות - בעוד על כאן ב' ייאסר לעשות זאת.

עוד עלתה בפגישה שאלת הפרסום ברדיו. מנכ"ל כאן סבור שניסיון למנוע מהתאגיד למכור חסויות ופרסום ברדיו, כפי שמאפשר החוק וכפי שפעל קול ישראל עשרות שנים - יפגע משמעותית בהשקעה בתוכן התאגיד ברדיו בטלוויזיה ובדיגיטל.

יצוין כי גם במשרד האוצר בראשות השר סמוטריץ' מתנגדים למהלך, בטענה כי איסור כזה, במידה וייצא לפועל, מנוגד לגמרי להצהרות קודמות של קרעי לפיהן מטרתו היא הורדת המימון הציבורי של התאגיד - שכן דווקא החסויות והפרסומות הן אלו שמאפשרות לו להשקיע באופן עצמאי ביצירה.

היועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג, אף הוציא חוות דעת ובה פסל את הצעדים שתכנן שר התקשורת להכניס לתקציב, בהם איסור מכירת חסויות ופרסומות. לדבריו, "אין אזכור לעבודת מטה מקצועית כלשהי שבוצעה ומבססת הנמקה כלשהי לתכליתו של המהלך".

בצלאל סמוטריץ' יו"ר מפלגת הציונות הדתית באירוע משותף עם איתמר בן גביר 26 באוקטובר 2022. אבי רוקח
באוצר מתנגדים. השר סמוטריץ/אבי רוקח

בלשכת השר קרעי מציגים תמונה קצת שונה. ממשרדו נמסר בתגובה כי "תאגיד השידור הציבורי קיבל מספר שאלות מבעוד מועד בנוגע למשמעויות תקציב, שידור ותשתיות, אך לצערנו נציגי התאגיד הגיעו ללא תשובות וללא כל הכנה.

"הנתון היחידי שנציגי התאגיד הגיעו איתו הוא לגבי מספר העובדים שעלולים לאבד את עבודתם בעקבות המהלך, למרות שהשר כבר התייחס והצהיר שלא משנה מה יהיו צעדיו, העובדים לא ייפגעו.

"לא נאפשר להתנהלות לא מקצועית וגרירת רגליים מכוונת, לסכל את מדיניות המשרד. נמשיך לפעול להגדלת המגוון וריבוי הדעות בתקשורת לטובת כלל אזרחי ישראל".

ארגון העיתונאים: "הציבור כבר הצביע ברגליים"

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "המהלך המסוכן וההרסני של שר התקשורת לסגירת תחנות הרדיו של כאן יוביל לפיטורי עשרות רבות של עובדים, שכבר עברו טלטלה גדולה עם סגירת רשות השידור, ייפגע בגיוון וידיר אוכלוסיות שלמות שבזכות תחנות אלה זוכות להדהוד קולות ייחודיים.

"המהלך המסוכן יפגע בתעשייה שלמה של יוצרים ומבצעים. התאגיד משלם עשרות מיליוני שקלים מידי שנה תמלוגים ליוצרים ומבצעים. עבור חלק מהיוצרים הוותיקים בישראל התמלוגים האלה מונעים מהם להגיע לפת לחם. גופים פרטיים שיקומו לא יוכלו לעמוד בתשלום של מליוני שקלים בשנה תמלוגים ויוותרו של שידור קולות ייחודיים. תכליתו היחידה של המהלך המדובר היא להעביר נכסים שנמצאים בשימוש הציבור לטובת גופים פרטיים שבחלקם כבר היום שולטים על חלקים גדולים בשוק התקשורת. יו"ר ועדת כלכלה, ח"כ דוד ביטן כבר הצביע אתמול על הכיוון הנדרש לפתרון - על משרד התקשורת לפתוח 3 תדרים ארציים חדשים לטובת רדיו ארצי בבעלות פרטית, ואסור שזה יבוא על חשבון תחנות הרדיו של התאגיד"

"הציבור כבר הצביע ברגליים והבהיר לשר קרעי כי אין לו גב לפגיעה בשידור הציבורי. אנחנו קוראים לשר קרעי להפסיק לאלתר עם הניסיונות שלו לפגוע בתאגיד ולהתמקד בנושאים אחרים הנמצאים תחת תחום סמכותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully