וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים להתעלם מהחוק? דני זקן מונה למ"מ מפקד גל"צ ללא בחינת היועמ"ש

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 16:54

דורסים את שומרי הסף וממנים את אנשי שלומם: לא רק שזקן לא צלח את ועדת האיתור לתפקיד מפקד גל"צ, לוואלה! ברנז'ה נודע כי המינוי שלו נעשה במחשכים והיועמ"שית למדה עליו מהתקשורת

לוואלה! ברנז'ה נודע כי זקן לא הגיע אפילו לשלב האחרון - שכלל 3-4 מועמדים שהומלצו על ידי הוועדה, לקראת גיבוש החלטה סופית בנושא

במשרד המשפטים לא אישרו ולא הכירו את החלטת שר הביטחון יואב גלנט למנות את דני זקן לממנה מקום מפקד גל"צ - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. למעשה, במשרד הביטחון פעלו להכשרת מינויו של זקן לתפקיד זאת למרות העובדה שזקן לא עבר את ועדת האיתור.

כזכור, אחרי מספר הארכות כהונה של ממלאת מקום המפקד היוצאת גלית אלטשטיין, הקים שר הביטחון הקודם בני גנץ ועדת איתור למפקד קבע לתחנה. ההחלטה התקבלה במשרד הביטחון, לאחר שגנץ הבין כי יתקשה לסגור את התחנה הצבאית כפי שרצה, שכן יידרש לכך רוב בממשלה ואולי אף בכנסת. ברקע עמדה השלמה של סדרת שינויים שעברה התחנה, הגדול בהם הוא קיצור תוכניתו של השדרן יעקב ברדוגו, המזוהה עם נתניהו - החלטה בעקבותיה החליט לפרוש מהתחנה. בהקשר זה יצוין כי זקן מגיש כיום יחד עם ברדוגו תוכנית משותפת ברדיו "גלי ישראל", המזוהה אף היא עם רה"מ. ברדוגו גם נחשב לזה שדחף למינויו של זקן לתפקיד.

בראש הוועדה החיצונית שהקים גנץ עמד אלוף במיל' אמיר אבועלפיה, לצד אלופים נוספים. הוועדה בחנה עשרות מועמדים, וגם פנתה ביוזמתה למספר מפקדים קודמים. בהקשר זה, לוואלה! ברנז'ה נודע כי זקן לא הגיע אפילו לשלב האחרון - שכלל 3-4 מועמדים שהומלצו על ידי הוועדה, לקראת גיבוש החלטה סופית בנושא.

דני זקן. יח"צ,
דני זקן/יח"צ

זקן, 58, משמש ככתב המדיני-ביטחוני של העיתון גלובס. בעבר שימש במגוון תפקידים עיתונאיים שונים ברשת ב' של קול ישראל. כיום הוא מגיש כאמור תוכנית יומית עם יעקב ברדוגו בגלי ישראל ועד לאחרונה שימש מעת לעת כפאנליסט בערוץ 14.

בעקבות הודעת שר הביטחון גלנט על מינוי ממלא מקום נוסף למפקד גל"צ לתקופה של שישה חודשים, פנתה "הצלחה" בדחיפות לבית המשפט העליון כדי שיקבע דיון דחוף בעתירתה ויוציא צו ביניים האוסר על מינוי ממלא המקום הנוסף עד לדיון בעתירה.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "החלטת השר למנות את דני זקן לתפקיד מ"מ מפקד גל"צ לא נבחנה מבחינה משפטית ע"י הייעוץ המשפטי לממשלה, והודעה על כך נמסרה לייעוץ המשפטי לממשלה דקות ספורות לפני פרסום ההחלטה בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully