וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שהגן על נתניהו בביהמ"ש בתיק 4000 מונה למנכ"ל משרד התקשורת

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 15:56

קרעי מתכוון למנות את שמילה, כיום המשנה למנכ"ל המשרד, לתפקיד המנכ"ל בפועל, זאת לאחר הכישלון בהעברת מינויו של אלעד מלכא לתפקיד. שמילה העיד השנה במסגרת תיק 4000 ותמך בתזה של ההגנה

שמילה העיד השנה במסגרת תיק 4000 בעדות שנחשבת לבעלת חשיבות גבוהה שכן היא עסקה בשאלה שבבסיס האישומים בתיק - האם הרגולטור היה שבוי בידי בזק או, שהוא קידם מדיניות שנויה במחלוקת אך עדיין לגיטימית

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי מתכוון למנות את מימון שמילה לתפקיד המנכ"ל בפועל. שמילה משמש כמנהל מינהל הנדסה במשרד התקשורת והוא בעל ותק של 12 שנים במשרד התקשורת, במהלכן כיהן במספר תפקידים ניהוליים בכירים, ומחזיק בתואר ראשון בהנדסת חשמל ומחשבים ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון.

שמילה מגיע לתפקיד לאור סיום תפקידה של לירן אבישר בן-חורין כמנכ"לית משרד התקשורת בתום כ-3 שנות כהונה. בהקשר זה יצוין כי שמילה כבר שימש בעבר בתפקיד, לפחות פעמיים, כממלא מקום.

שמילה ימונה לתפקיד לאחר כישלון של קרעי למנות את אלעד מלכא, הנחשב לאיש שניסח עבורו את הרפורמה שטרם פורסמו פרטיה בשוק התקשורת. אלא שחשש לאי עמידה בתנאי הסף הובילו את קרעי לחשב מסלול מחדש עד שמלכא יעמוד בתנאים.

שמילה העיד השנה במסגרת תיק 4000 בעדות שנחשבת לבעלת חשיבות גבוהה שכן היא עסקה בשאלה שבבסיס האישומים בתיק - האם הרגולטור היה שבוי בידי בזק או, שהוא קידם מדיניות שנויה במחלוקת אך עדיין לגיטימית.

מימון שמילה. דוברות משרד התקשורת,
מימון שמילה/דוברות משרד התקשורת

בעדותו, שמילה אמר בין היתר את הדברים הבאים: "פילבר הוא איש שונה ממה שהכרתי בעבר, הוא דחף ליותר שותפות עם החברות מאשר שימוש בכוח ורגולציה. הוא אמר שהחברות הם לא אויב שלנו, ואנחנו יחד איתם נקדם את שוק התקשורת, וחשוב למצות איתם הליכים ולא ללכת איתם מכות".

"אותי זה עיצבן", הוסיף שמילה, "זה צרם לי מאד שמנכ"ל פרטנר מלין עליי שאני מטיל עליו עיצום כספי, בגלל שהוא עושה עוול לצרכנים. זכור לי כי פילבר קרה לי לפגישה בגלל זה". המשפטים האלה על התנהגותו של פילבר עלולה לסבך את בני הזוג אלוביץ' ואת נתניהו, שכן שמילה מעיד במפורש שהיה כאן משהו שונה בהתנהגות של פילבר.

בנוסף, מקומות רבים בחקירה הנגדית שמילה סיפק לא מעט אמירות נוספות שסייעו להגנה, כמו "הרגשתי שהחוקרים מנסים להוליך אותי שולל, לא פניתי למנדלבליט כי הוא בצד המאשים".

שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
שלמה קרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

עם זאת, כמה מדבריו של שמילה בעדותו בהחלט הועילו לתביעה. בין היתר שמילה סיפר שפילבר הוא זה שרצה וביקש להוריד את התנאים מנוסח אישור עסקת בזק-יס שניסח סמנכ"ל כלכלה במשרד הרן לבאות, מבלי להרחיב בהסבר. בנוסף, שמילה סיפר שהוא לא ידע שאנשי בזק עומדים מאחורי הבקשה שתנאים שונים בנוסח העסקה יוסרו, והודה שהוא "ניקה" בשביל פילבר את הרן ואת דנה (נויפלד, יועמ"שית משרד התקשורת), כלומר ריכך את התנגדותם להסרת התנאים.

קרעי אמר היום (שלישי) כי "שמילה מנהל ותיק ומנוסה הן במשרד והן בשוק התקשורת וידע להוביל את המשרד אל מול האתגרים שנצבים בפנינו. בהזדמנות זאת, אני רוצה להודות למנכ"לית היוצאת לירן אבישר בן חורין על ההתגייסות והעבודה המאומצת בחודשיים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully