וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ של בן גביר: כתבי המשטרה מחרימים את שיחת הרקע השנתית

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 12:54

מרד כתבים שני, תוך שבוע, נגד שר בממשלה: כתבי המשטרה של חדשות 12 ו-13 יחרימו את הרמת הכוסית השנתית של השר לביטחון לאומי. הסיבה: לא הזמין את כתב "הארץ" ג'וש בריינר - שמרבה לבקר את יד ימינו חנמאל דורפמן. בן גביר: "תם עידן הפוליטיקאי הימני הפרייאר"

בווידאו: השר בן גביר: האנרכיסטים מבקשים להבעיר את מדינת ת"א/צילום: רוני כנפו

המהפכה המשטרית מגיעה לקשרים האינטימיים ביותר של השרים על כתבי התחום, הפעם אלו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מול כתבי המשטרה, שחלקם הודיע שיחרים את הרמת הכוסית השנתית שמקיים השר, זאת בשל אי-הזמנתו של כתב "הארץ" יהושע (ג'וש) בריינר לאירוע.

הרמת הכוסית השנתית היא האירוע השנתי המרכזי שמקיים השר, המהווה גם מעין שיחת רקע ותדרוך לכתבים. מדובר במסורת ארוכת שנים וחוצת ממשלות ושרים.

בריינר פרסם השבוע ב"הארץ" כי חנמאל דורפמן, המשמש כיד ימינו של בן גביר, מתפקד כראש המטה שלו וחותם בתואר זה על מסמכים רשמיים מטעם המשרד - הוא אינו עובד מדינה. לפי הפרסום, על אף שחלפו כשלושה חודשים מאז כניסתו של בן גביר לתפקיד, עד כה לא הוסדר מעמדו של דורפמן, ולא ברור האם ועל ידי מי הוא מועסק כעובד.

בתגובה להחרמת בן גביר את בריינר, הודיע כתב המשטרה של חדשות 13 יוסי אלי כי יחרים את האירוע. בעקבותיו אמר גם משה נוסבאום מחדשות 12 כי לא יגיע בשל אותה סיבה.

לפני כשבוע אירע אירוע דומה, בקבוצת הכתבים הפוליטיים, כאשר בקבוצת "דוברות הליכוד" - המשמשת כקבוצת הפצת הודעות של מפלגת הליכוד ומנוהלת על ידי דוברו של ראש הממשלה יונתן אוריך - הסירו את כתב חדשות 12 ירון אברהם מהקבוצה. באקט כמעט הצהרתי, הוסר לאחריו גם כתב ישראל היום אריאל כהנא.

"דוברות הליכוד" משמשת מרחב ציבורי להודעות רשמיות מטעם הליכוד לציבור העיתונאים, והסיבה להסרת אברהם הייתה דברים שאמר לאחר הצהרת ראש הממשלה לפני ימים אחדים, בהם תקף את נתניהו על התנהלותו מול התקשורת.

בתגובה וכאקט של סולידריות, עזבו את הקבוצה מספר כתבי ישראל היום, הכתבים המדיניים של וואלה! ושל גלי צה"ל ברק רביד ויניר קוזין, ואחרים.

עוד בוואלה!

מחאת הכתבים הפוליטיים: נטישה המונית של קבוצת דוברות רה"מ

לכתבה המלאה

"אי אפשר לקרוא לדבר הזה עיתונות"

מדוברות השר לביטחון לאומי נמסר בתגובה: "כתבי משטרה יקרים מעריכים אתכם אבל גם אתם חייבים להבין שתם עידן הפוליטיקאי הימני הפרייאר. אתם יודעים היטב, שג'וש בריינר הוא לא עיתונאי, אלא מנהל נגד השר קמפיין על בסיס יום יומי. מותר לו כמובן להיות איש שמאל קיצוני ולנהל נגד השר קמפיינים, אבל אי אפשר לקרוא לדבר הזה עיתונות.

"שמחים מאוד לראות את האחווה ביניכם, אולי זו הזדמנות גם לאחוות נוספות, כמו שיח פתוח עם בריינר על אתיקה עיתונאית - תכלס הוא הורס לכם ופוגע באמינות.

"אגב, זו לא מסיבת עיתונאים או הצהרה לתקשורת שאליהן בריינר מוזמן תמיד, אבל זו כן הרמת כוסית אישית שלא חייבים להזמין אליה פעיל פוליטי שחוצה את כל גבולות האתיקה. ואגב כשהדובר של בני גנץ לא הזמין עיתונאים וחסם אותם בווצאפ לא ראינו את האחווה הזאת וחבל".

"בכל מקרה, מי שבא ברוך הבא, יותר ממוזמן, ומי שלא - לגמרי מבין, חג כשר ושמח. עוד ניפגש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully