וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הייתם ביום בו ערוץ 14 עקף את קשת 12?

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 11:26

גם אם מדובר בניצחון חד פעמי ונסיבתי הרי שמדובר בהון יח"צני שבערוץ 14 לא היססו לעשות בו שימוש. וגם, בחרנו את חמשת השקרים הבולטים של רה"מ נתניהו ב"הפטריוטים". ומי באמת אחראי לשיבוש הראיון איתו? שלוש הערות על תקלות מכוונות, וכאלו שלא

שולי מול נתניהו

עשירית הנקודה, גם אם היא חד פעמית, כמעט נסית במונחי צפייה, היא תורן גבוה שמאפשר לערוץ 14 לתלות עליו דגל יח"צני ולספר לצופיו המגויסים: "עשינו זאת. כבשנו גם את המבצר האחרון"

הבוקר (ראשון) התפרסמו נתוני הצפייה הרשמיים של ועדת המדרוג, ששמו קץ לוויכוח (המגוחך, יש לציין), בין קשת 12 לערוץ 14 באשר למי ניצח ביום חמישי האחרון בשעת הפריים טיים - הסרט ששידרה קשת "לשחרר את שולי" או התוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 - בה התארח ראש הממשלה נתניהו. התוצאה, לסקרנים, היא 9.4% לנתניהו מול 9.3% לשולי. ניצחון ששטובע בהגדרה הקלאסית של מתחם הטעות הסטטיסטית.

ואולם, ברור שלא עשירית נקודת הרייטינג היא זו שגררה את סמנכ"ל חדשות 12 גיא סודרי להתנגחות במגיש הפטריוטים ינון מגל בטוויטר. עשירית הנקודה, גם אם היא חד פעמית, כמעט נסית במונחי צפייה, היא תורן גבוה שמאפשר לערוץ 14 לתלות עליו דגל יח"צני ולספר לצופיו המגויסים: "עשינו זאת. כבשנו גם את המבצר האחרון". גם אם מדובר בלא יותר מתקלה, סביר שבקשת מבינים היטב את מה שנכתב מעל דפים אלו ממש לפני למעלה מחודש: "גם בקשת צריכים להיות מודאגים", נכתב למחרת היום בו ערוץ 14 זכה לשדר את מהדורת החדשות השנייה הנצפית בישראל. "לראשונה, נדמה שהשינויים בהרגלי הצפייה מגיעים גם לשחקן הגדול, היציב והחזק בשטח. כרגע עדיין מדובר בטפטופים, אבל בקשת מכירים היטב את טיבן של מגמות, שמתחילות לעיתים בקול ענות חלושה ועלולות להסתיים במפח נפש". ביום חמישי, הייתה זו הפעם השנייה.

בנימין נתניהו הפטריוטים ערוץ 14 ינון מגל. ערוץ 14, צילום מסך
בנימין נתניהו הפטריוטים ערוץ 14 ינון מגל/צילום מסך, ערוץ 14

כאמור, בשגרה שאינה חג או מועד, קשת עדיין שומרת על פער ברור ומובהק במערכת החד קוטבית החדשה שנוצרה מול שלושה מתחרים קטנים. מנכ"ל קבוצת קשת אבי ניר ומנכ"ל ערוץ 12 חיליק שריר, נערכים לתסריטים שונים של זליגת צופים, ולא מעט בכירים בענף מעריכים שגם הקו העיתונאי המוצק והלעומתי של חדשות 12 למהפכה המשטרית הוא חלק מבידול מול המתחרים החדשים שנוצרו - חדשות 14.

2) תקלה לטובת כל הצדדים

במהלך הריאיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בתכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 נרשמה תקלה בשידור של הערוץ למשך כדקה - ולטענת הערוץ, מדובר בפעולה זדונית מצד גורמים שחיבלו בשידור. כדי לנעוץ את האצבע המאשימה הלא רשמית שהופנתה כלפיי מובילי המחאה, הגישו כבר למחרת בערוץ תלונה במשטרת ישראל נגד חברת ההפצה של השידור. בערוץ טוענים בתוקף שלא מדובר בתקלה פנימית של הערוץ, ומתבססים על המעבר המהיר של yes לחברת הפצה שונה - מה שאפשר לצופי הלוויין לקבל את השידור ללא תקלות. בנוסף, שוגר הבוקר מכתב התראה לחברה.

הטענה הזו, שנבדקה ועוד תיבדק, נתפסה ציבורית כעוד פייק ניוז או ספין מבית היוצר של הערוץ שנועד להעלות את תחושת הפרנויה בימין הביביסטי ולייחס למחאה תכונות כמעט עתידניות של תקיפות סייבר ומנגנוני דיפ סטייט מתוחכמים. מובילי המחאה הדפו את הטענה. חבל, לא בטוח שהיא לא מסייעת לה.

3) ואלו עיקרי הפייקים

תחקירני מיזם בדיקת העובדות 'בודקים' בטוויטר, איתרו 8 פייקים מהראיון של ראש הממשלה בערוץ 14. הנה החמישה הבולטים.

פייק מספר 1: נתניהו טוען שצה"ל תקף מטרות חיזבאללה.

העובדות: מבדיקה של הודעות דובר צה"ל לא ידוע על תקיפה של מטרות חיזבאללה.

פייק מספר 2: נתניהו אמר שהיה ראש האופוזיציה בתקופת ההתנתקות.

העובדות: טומי לפיד ז"ל היה ראש האופוזיציה בתקופת ההתנתקות. נתניהו עצמו הצביע בעד תכנית ההתנתקות בחלק מההצבעות. הוא התפטר מהממשלה זמן קצר לפני ביצוע התכנית, אך לא היה ראש האופוזיציה בשום שלב בזמן ההתנתקות.

פייק מספר 3: נתניהו טען שממשלת ישראל הקודמת עשתה הסכם עם חיזבאללה.
העובדות: ההסכם היה עם ממשלת לבנון, לא עם חיזבאללה.

‏פייק מספר 4: טען שאת ההתנתקות ביצעה ממשלת שמאל.
העובדות: כמובן שההתנתקות בוצעה בהובלת הליכוד.

פייק מספר 5: ‏נתניהו טען שהממשלה הורידה את מחיר החשמל.
העובדות: מחירי החשמל היום יותר יקרים מאשר ערב הקמת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully