וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדלת האחורית: FREETV של קשת תשלם לערוץ 14 מיליוני שקלים בשנה

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 11:05

כשמדובר בכסף, העקרונות זזים הצידה: מיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE חתם עם ערוץ 14 על הסכם אספקת שידורים - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. המטרה: "לא להצטייר כגוף שמאלני". המחיר: עד מיליוני שקלים בשנה שיועברו לקופת ערוץ 14

למעשה, המצב לאשורו כעת הוא שאם שאר חברות הסטרימינג לא יסדירו את נושא התשלום עם ערוץ 14 - FREETV היא היחידה שתשדר ב-OTT את שידורי הערוץ

בפעם הבאה שעיתונאי בחדשות 12 יכנה את עיתונאי ערוץ 14 שופרות, כדאי שיידע גם מי מממן אותם: במיזם הסטרימינג FREETV של קשת ו-RGE חתמו על הסכם הפצה עם ערוץ 14 כך שייכלל בתפריט הערוצים שיוגשו למנויי החברה. למעשה, קשת, באמצעות חברת הטלוויזיה החדשה, היא הראשונה שחתמה על הסכם מעין זה עם הערוץ, שכזכור נוסק לאחרונה בהיקפי הצפייה, ובשבוע שעבר אף עקף לרגע את ערוץ 12 עצמו.

ההערכה בענף היא כי בהנהלת המיזם המשותף לקשת הבינו כי לא יוכלו לאפשר מצב בו יצטיירו כ"שמאלנים", או כפי שניסח זאת בכיר המעורב בפרטים: "החשש האמיתי היה הפקרת הזירה של צופי הימין הקשה ואיבוד מנויים פוטנציאליים שלא יגיעו ללא נוכחות טלוויזיונית לערוץ".

המודל המסחרי בשירותי הפצה טלוויזיוניים מסוג זה הנו לרוב מבוסס מנויים. ככל ש-FREETV תצליח לגייס לשירותיה יותר לקוחות - כך התשלום לערוץ 14 יגדל. לפי הערכות, בתסריט האופטימי עבור הצדדים, קשת תצטרך לשלם מדי שנה מיליוני שקלים ואף למעלה מכך לקופת בעלי ערוץ 14 יצחק מיראוושווילי. למעשה, המצב לאשורו כעת הוא שאם שאר חברות הסטרימינג לא יסדירו את נושא התשלום עם ערוץ 14 - FREETV היא היחידה שתשדר ב-OTT את שידורי הערוץ.

ערוץ 20 בהשקת ערוץ 14. מאיר אילפור,
ערוץ 20 בהשקת ערוץ 14/מאיר אילפור

בהקשר זה יצויין על רקע נתוני הצפייה המרשימים, בערוץ 14 כבר מאיימים מזה זמן כי חברות הטלוויזיה הרב ערוציות שלא יסדירו עם הערוץ את הסכמי התשלום, לא יוכלו לצפות בו. בתוך כך, בקשת האשימו בימים האחרונים את הוט כי זו עוברת על החוק ומפרה זכויות יוצרים ודרשו הסרה של תכנים משירותי הכבלים וה-OTT.

מחברת הוט נמסר בתגובה כי: "קשת מנצלת לרעה את כוחה המונופוליסטי בתחום הערוצים המסחרים, בניגוד לחוק התקשורת והתחרות. קשת, הינה ערוץ ברודקאסט המשודר באופן חינמי לציבור בישראל על פי חוק. לאחר שקשת כשלה במאמציה להאריך את הוראת השעה שאפשרה לה לגבות סכומי עתק בגין שידוריה, היא מנסה, תוך הפעלת לחצים פסולים, לרוקן מתוכן את חוק הפצת שידורים ונוקטת פרקטיקות פסולות כדי להעשיר את קופתה".

בית קשת. אורטל דהן,
בית קשת/אורטל דהן

שירות הסטרימינג FREETV עתיד להיות מושק בקרוב. לפי המודל שמציע המיזם, הכוונה היא לנגוס בחברות הטלוויזיה הרב ערוציות הוותיקות הוט ו-yes אך גם באלו האינטרנטיות (OTT) של פרטנר וסלקום. מחירי החבילות צפויות להיות דומות למחירי שירותי הסטרימינג המוכרים, מלבד לתכני קשת ו-RGE שכוללים שידורי ספורט ותכני ילדים (בבעלות RGE ספורט 5, לוגי ועוד), כאן 11, רשת 13, חינוכית וערוץ 14. בחברה אף חתמו על הסכם עם אולפני הרצליה להפקות מקור בלעדיות בתחום התחקירים והדוקו.

בערוץ 14 אישרו כי נחתם הסכם. מחברת FREETV נמסר בתגובה: "FREETV מאמינה בערכו של התוכן ומכבדת את היוצרים והיצירה שלהם. על אף שאינה מחוייבת לכך, בחרה free להתחייב להשקעה בתוכן מקומי וזאת על אף שמתחרותיה בוחרות שלא לנהוג כך. מעבר לכך - אנחנו לא מתייחסים להסכמים מסחריים ספציפיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully