וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה חודשים אחרי לידתו, מיזם הרדיו של ידיעות אחרונות שוקע

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 16:24

פחות משנה אחרי שהושק בליווי טאלנטים ותחת היעד השאפתני להפוך למותג דיגיטלי שיתחרה בתחנות האזוריות, היקף פעילותו של רדיו ynet יקוצץ בכמחצית. גורם בקבוצה: "רק מי שמביא טראפיק יישאר". כך נראית כרוניקה של כישלון ידוע מראש. פרשנות

פחות משנה מאז הושק הרדיו הדיגיטלי של קבוצת ידיעות אחרונות, והיקף פעילותו עומד לרדת לכמחצית. בימים האחרונים, כך נודע לוואלה! ברנז'ה, קיבלו כ-15 עובדי המחלקה המונה כ-30 עובדים מכתבי זימונים לשימועים, וההערכה היא כי בזאת לא יסתיים המהלך.

לפי גורמים, הכוונה בעתיד הקרוב להשאיר בתחנת הרדיו רק רצועות שנחשבות למצליחות, בעיקר בהיבט של הפופולריות בקרב המאזינים. בכיר בקבוצה אמר בסוף השבוע לוואלה! ברנז'ה: "הבריף שקיבלנו ברור, כל תוכנית שלא מצליחה במבחן הטראפיק, תרד בקרוב מהאוויר. אלו שיישארו יהיו המגישים של התוכניות המואזנות (יחסית), בין היתר זו של שרון כידון וישי שנרב וזו של כתב הבידור של אתר ynet רן בוקר". בנוסף, גם רצועות הפודקאסטים כמו "הכותרת" של אטילה שומפלבי - הנחשבות למואזנות - יישארו בלוח השידורים של המיזם.

אודי סגל ודוריה למפל. צילום מסך, צילום מסך
כישלון במבחן הטראפיק. אודי סגל ודוריה למפל/צילום מסך, צילום מסך

הבטן הרכה של נוני

בקבוצה זיהו את הנחיתות היחסית אל מול האיחודים שנוצרו בשנים האחרונות בין הפרינט לרדיו, כפי שאלו נעשו בחדשות 12 ו-N12 של קשת, וכן בסינרגיה שבין אתר וואלה! למעריב ולרדיו 103

הדיווח הראשון אודות כוונת הקבוצה להקים תחנת רדיו עצמאית היה במרץ 2022, עם פרסום בוואלה! ברנז'ה אודות "הקמת מיזם רדיו דיגיטלי עצמאי", זאת מתוך אסטרטגיה ושאיפה לנגוס בתקציבי הפרסום של תחנות הרדיו האזוריות, וגם באלו המשווקים על ידי שפ"א (שירותי פרסומת אזורי), הנחשב לגוף מכירת הפרסומות הגדול והחזק בפלטפורמה. בקבוצה זיהו את הנחיתות היחסית אל מול האיחודים שנוצרו בשנים האחרונות בין הפרינט לרדיו, כפי שאלו נעשו במיזם הפודקאסטים של חדשות 12 ו-N12 של קשת, וכן בסינרגיה שבין אתר וואלה! למעריב ולרדיו 103 הנמצאים תחת אותה קבוצה.

לפי ההערכות, קבוצת ידיעות אחרונות השקיעה מיליוני שקלים במיזם שכולל אולפנים חדשים ומושקעים בקומה השלישית בבניין הקבוצה בראשל"צ. באולפנים הותקנו מצלמות מתקדמות וכן מוטמעות, שישדרו וידיאו בשידור חי, וכן אולפני פודקאסט, אולפנים להקלטת מבזקים וכמובן אולפן הקלטות ל"עברית" מבית ידיעות אחרונות. בנוסף, הקבוצה השקיעה באפליקציה ייעודית למיזם. מי שמונה לעמוד בראש המערך החדש הוא לשעבר רכז הכתבים של ynet יוסי פישר שהוגדר גם כאחראי על הרדיו באתר.

בתוך כך, בקבוצה ניסו לקדם את השת"פ בין רדיו 102 ל-ynet כאשר הכוונה הייתה "ליהנות" ממבזקי החדשות של הרדיו, ולייצר מעין סינרגיה תוכנית. כזכור, מי ששימש אז כמנכ"ל הרדיו היה אבי משולם, שלמרות הכחשות חוזרות ונשנות כי פניו לידיעות אחרונות - מונה לבסוף לעורך העל של העיתון והאתר. ואולם, רדיו 102 לא נחשב מעולם לשחקן מוביל בשדה האקטואליה, וקשה לראות את הערך המוסף האמיתי שנגזר מאותה סינרגיה, מלבד תוכן חינמי.

בית ידיעות אחרונות בראשון לציון. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"לא DNA של רדיו". בית ידיעות אחרונות/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

בלי סדר יום

גם ברשתות החברתיות, הרדיו החדש לא הצליח לייצר מאגר עוקבים משמעותי והתבסס על כמה אלפי מאזינים בודדים, ולעיתים אף פחות מכך. בנוסף, אולי במבחן החשוב ביותר לתחנה מבוססת אקטואליה, הרדיו כשל כשלא הצליח לייצר כותרות אפקטיביות

כך או כך, בידיעות אחרונות ישנו פוסק אחד, והוא אינו העורך הראשי אלא המו"ל נוני מוזס. תוכניותיו כללו רצועות שלמות ולו"ז שידור 24/7 לכל דבר ועניין. בין היתר גויסו לרצועת הבוקר לשעבר מגישת מהדורת החדשות של התאגיד דוריה למפל ומגיש מהדורת חדשות 13 אודי סגל, דובר איכילוב אבי שושן ופליטת הריאליטי רנין בולוס וכן הזוג רן שריג ודנה ספקטור - כזכור עיתונאית ידיעות אחרונות. כעת, כך נודע לוואלה! ברנז'ה, מסתמן כי כל אלו יסיימו בקרוב את תפקידם במיזם.

קשה לשים את האצבע על הסיבה המרכזית לשקיעת המיזם, אך למצויים בפרטים, הדיווח אודות הצמצוצים לא הגיע בהפתעה. למעשה, מראש היה נראה כי בידיעות אחרונות - שלא כדרכו של מו"ל הקבוצה נוני מוזס - לא באמת קיבלו החלטה נחושה לקפוץ למים הקרים עם השקעה מאסיבית ונדרשת (גם בטאלנטים), אלא הפריחו מעין בלון ניסוי, שלפי כל הסימנים התפוצץ באוויר עם נתוני האזנה נמוכים וקושי לייצר זהות ובידול אל מול הזירה הרוויה של הרדיו. גם ברשתות החברתיות, הכתובת הייתה על הקיר והרדיו החדש לא הצליח לייצר מאגר עוקבים משמעותי והתבסס על כמה אלפי מאזינים בודדים, ולעיתים אף פחות מכך. בנוסף, אולי במבחן החשוב ביותר לתחנה מבוססת אקטואליה, הרדיו כשל כשלא הצליח להוביל או לקדם סדר יום משמעותי, או לייצר כותרות אפקטיביות.

לכל אלו, יש שמצרפים גם את חוסר ההבנה בקבוצה במכונה "DNA של רדיו", הדורש אופי ניהול ופענוח שפת מאזינים שונה מזו הנדרשת בפרינט או באתר חדשות. במקרה הזה, רוחו של רדיו 102 - שאינו נחשב לרדיו עתיר מאזינים או שחקן מוביל בתחום - נחשפה כנטל ולא כנכס.

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "קבוצת ידיעות אחרונות זימנה עובדים מרדיו YNET לשימועים לקראת פיטורים, מעל ראשה של נציגות העובדים, ללא קיום חובת ההיוועצות כנדרש במקרה זה עם ארגון העובדים היציג. על החברה היה ליידע מבעוד מועד על כוונותיה ואף להציג נתונים רלוונטיים העומדים מאחורי המהלך. אנו דורשים מהחברה להקפיא את השימועים ולזמן אותנו לפגישה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully