וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 14 התחרט, וישלם הוצאות משפט לערוץ 12 ולעיריית ירושלים

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 13:25

ערוץ 14 ישלם הוצאות משפט לעיריית ירושלים, לחברת "כפיים" ולערוץ 12, אחרי שחזר בו מעתירה שהגיש ברגע האחרון: הוצאת צו שיחייב את העירייה להסביר למה לא איפשרה לו לשדר הערב את טקס "זוכרים, שרים ומספרים"

ערוץ 14 ישלם הוצאות משפט לעיריית ירושלים, לחברת "כפיים" ולערוץ 12, אחרי שחזר בו מעתירה שהגיש ברגע האחרון: הוצאת צו שיחייב את העירייה להסביר למה לא איפשרה לו לשדר הערב את טקס "זוכרים, שרים ומספרים".

לדברי העירייה, "העותרת איחרה את המועד להגשת הצעה במסגרת 'קול קורא', ועתירתה, לרבות בקשה זו, אינה אלא מנהגו של 'היורה צרורות ארוכים בחשיכה שמא יפגע במשהו'".

כזכור, בשבוע שעבר פנה הערוץ לביהמ"ש המחוזי בירושלים בדרישה שיוציא צו שחייב את עיריית ירושלים והחברה העירונית "אריאל" להסביר מדוע לא יאפשרו לערוץ לשדר הערב (שני) את אירוע ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמתקיים כמדי שנה בבריכת הסולטן, ומופק ע"י ערוץ 12.

בהקשר זה יצוין כי בין קשת 12 ועיריית ירושלים קיים קשר חם. עוד יצוין כי קשת מפיקה בירושלים גם את ועידת "המשפיעים" השנתית שלה, לה העירייה נותנת חסות.

טקס יום הזיכרון בירושלים. צילום מסך, צילום מסך
טקס יום הזיכרון בירושלים/צילום מסך, צילום מסך

בעתירה של ערוץ 14, שהוגשה באמצעות עורכי-הדין יגאל דנינו ושרית בר, נטען כי לפני כארבעה חודשים ביקשו נציגי הערוץ מנציגי עיריית ירושלים לשדר את האירוע בשידור חי, אולם לא נענו. רק כמה ימים קודם להגשת העתירה, טענו בערוץ, נודע להם מפרסום של העירייה שגם השנה ישודר האירוע בערוץ 12.

"מדובר בהליך הפוגע בחופש הביטוי והעיתונות, ובהליך שנעשה במחשכים, בלא הליך פומבי, תחרותי ושוויוני כנדרש לפי כל דין לרבות דיני המכרזים", טענו בערוץ 14. עוד טענו כי החלטת העירייה והחברה העירונית אריאל "להפקיע את שידור האירוע, למסחר אותו לידי חברה פרטית, ולתת אותו באופן בלעדי בידי ערוץ טלוויזויה אחד, סותרת את ערך השיתוף וההנגשה לכולם שבבסיס יום הזיכרון, ובכך הם פועלים בניגוד לחוק הזיכרון ולאינטרס הציבורי".

מחברת אריאל נמסר אז בתגובה כי "חברת אריאל פרסמה 'קול קורא' לבחירת מפיק לאירוע 'שרים, זוכרים ומספרים' בבריכת הסולטן בירושלים, במסגרתו נדרש, בין היתר, מכל מפיק, לפרט עם איזה ערוץ טלוויזיוני בכוונתו להתקשר, לצורך שידור האירוע. חברת כפיים נבחרה להפיק את האירוע ובעקבות בחירה זו, נכרת ונחתם חוזה שידור בלעדי בין חברת כפיים ובין ערוץ 12, כפי שהגישה כפיים בהצעתה ל'קול קורא'. ראוי לציין, כי למרות הפנייה המאוחרת של ערוץ 14, אפשרנו לערוץ להעביר בשידור ישיר את הטקס המרכזי לחללי מערכות ישראל בבית 'יד לבנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully