וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסכם ליסה פרץ"; בהארץ סוגרים מעגל עם הפרשה

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 10:30

כמעט שנתיים אחרי חשיפת הפרשה, הארץ-TheMarker וארגון העיתונאים סיכמו על אימוץ תקנון למניעת התעמרות בעבודה. ההסכם מפרט את סוגי ההתנהגויות שניתן להגדירם כהתעמרות

הבחירה בעיתון הארץ איננה מקרית, שכן בין כתלי העיתון נולד לפני למעלה משנה אחד המקרים היותר מפורסמים בהקשר זה - בעקבות תחקיר שחשף עדויות וטענות רבות להתעמרות מצד עורכת גלריה לשעבר ליסה פרץ

הנהלת קבוצת "הארץ", יחד עם ועד העיתונאיות של הארץ וארגון העיתונאים והעיתונאיות סיכמו על אימוץ תקנון למניעת התעמרות בעבודה, בהתבסס על נוסח התקנון למניעת התעמרות בכלי תקשורת שגובש על ידי הצוות של הארגון, ובהתאם להסכם הקיבוצי שנחתם לפני מספר חודשים. בארגון אומרים כי "תהליך התאמת והטמעת התקנון היה בשיתוף פעולה מלא בין הנהלת הארץ לבין ועד העיתונאיות בקבוצה".

התקנון נועד להגדיר ולמנוע מקרי התעמרות בעבודה ולקבוע את דרכי הטיפול בתופעה. הבחירה בעיתון הארץ איננה מקרית, שכן בין כתלי העיתון נולד לפני למעלה משנה אחד המקרים היותר מפורסמים בהקשר זה - בעקבות תחקיר באתר "זמן ישראל" שחשף עדויות וטענות רבות להתעמרות מצד עורכת גלריה לשעבר ליסה פרץ. הפרסום אף הוביל בהמשך לסיום עבודתה בעיתון.

עם זאת, פרץ בוודאי איננה המקרה היחיד, כתבות דומות פורסמו גם על שהתרחש בעבר הרחוק בתחנה הצבאית גל"צ, וכן בתאגיד השידור - בו חשף הארץ בסדרת כתבות שורת מקרים של התעמרות (והטרדות), שהובילו לועדת בדיקה חיצונית ולשינויים פרסונליים בארגון.
.

בית הארץ. צילום : ראובן קסטרו, קשת
בית הארץ/קשת, צילום : ראובן קסטרו

התקנון מגדיר בין היתר התעמרות בעבודה כהתנהגות חוזרת ונשנית כלפי אנשים, במספר אירועים נפרדים, שיש בה כדי ליצור סביבה עוינת במסגרת העבודה - ומפרט את סוגי ההתנהגויות שניתן להגדירם כהתעמרות כזו.

מנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות אלי גרשנקרוין: "אנחנו מברכים את קבוצת 'הארץ' על הצעד החשוב ורואים בו צעד משמעותי לקידום נורמות של סביבת עבודה ראויה ונטולת התעמרות. כאשר עיתונאי או עיתונאית מפוחדים, מאוימים, מבודדים, או מרגישים שסמכויותיהם הוצרו - שיקול דעתם המקצועי עלול להיפגע. סכנה זו לחופש העיתונות מחייבת מאבק בלתי מתפשר בהתעמרות".

ארגון העיתונאים והעיתונאיות יזם את כתיבת התקנון למניעת התעמרות בכלי תקשורת בעקבות שורת פרסומים של מקרי התעמרות שפורסמו בכלי התקשורת השונים. את התקנון גיבשו צוות מומחים ובהם: ד"ר אורית קמיר, משפטנית בכירה ומומחית למניעת התעמרות בעבודה; הפסיכולוג התעסוקתי איתן מאירי, מומחה בטיפול בנפגעי התעמרות; ענת סרגוסטי, אחראית חופש העיתונות בארגון העיתונאים והעיתונאיות; עו"ד ד"ר מורן סבוראי; זיו ברקוביץ', רכזת איגוד מקצועי בארגון העיתונאים והעיתונאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully