וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: הוט תשלם לקשת על שימוש בתכנים בפלטפורמת נקסט

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 12:49

עם זאת, ביהמ"ש הורה להוט לשלם לפי ההסכם הישן - ולא בסכום שנדרש על ידי קשת במהלך המו"מ, שיוכרע הליך גישור בין הצדדים. הוט: "הוראות החוק מחייבות את קשת לאפשר את שידוריה לציבור הצופים בחינם"

בית המשפט המחוזי בת"א התכנס היום (שני) לדון בבקשת קשת להוצאת צו מניעה זמני נגד הוט, במעמד שני הצדדים. המלצת השופט היא שהוט תשלם לקשת על תכניה בפלטפורמת נקסט, לפי ההסכם המסחרי הקודם בין הגופים, עד שיוכרע הליך גישור של חודש בין הצדדים, אצל נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר דן גרוניס. במידה ולא תתקבל הסכמה בגישור, הנושא יחזור להחלטת בית המשפט המחוזי.

קשת הסכימה להצעת השופט. כזכור בהוט ביקשו מס' ימים לדון בהצעה, אם לא יסכימו להצעת השופט, הוא יכריע בנושא ב-11.5.הרקע לבקשה הוא סיום ההסכמים של הוט עם קשת לשידור תכני ערוץ 12 בכבלים ובשירות האינטרנט; ב-30.3 הסתיים ההסכם על שימוש בתכני קשת ב-VOD בכבלים; לאור דין ודברים ניתנה הארכה עד ה-3.4, אך הוט הסירה את תכני קשת מה-VOD רק מספר שבועות לאחר מכן, ב-26.4. במקביל, ב-13.4 הסתיים ההסכם על שימוש בתכני קשת בנקסט, ומאז הוט ממשיכה לעשות שימוש מלא בתכני קשת על גבי הפלטפורמה - בעיקר בצפייה נדחית ללא רישיון מתאים - שימוש אשר לטענת קשת מהווה הפרה של החוק.

הוט וקשת. צילום מסך, עיבוד תמונה
הוט וקשת/עיבוד תמונה, צילום מסך

בפנייתה לבית המשפט, קשת ביקשה לאסור על הוט לעשות כל שימוש בתכניה ב-VOD, start over ו-catch up - למעט העברה מלאה, בזמן אמת, ללא קטיעה או עריכה של ערוץ 12, כפי שכתוב בחוק באופן ברור ומפורש. החל מה-26.4, תכני קשת אינם זמינים בשירותי ה-VOD‏ בפלטפורמות הכבלים של ‏HOT ו-NextTV. התכנים ממשיכים להיות זמינים ב-VOD של yes, סטינג TV, סלקום TV ופרטנר TV.

כאמור, ברקע הדברים, הוט מנהלת מול קשת חזית משפטית ורגולטוריות בקרב נגד מיזם ה-OTT המשותף של קשת עם RGE, שקמפיין ה"בקרוב" שלו עלה בימים האחרונים.

מקשת נמסר בתגובה: מברכים על הצעת בית המשפט ומוכנים להיכנס להליך גישור ומשא ומתן כן והוגן על התכנים וזכויות היוצרים. גם היום אנחנו מציעים להוט להתקשר בהסכמים בתנאים מסחריים הוגנים, בדומה להסכמים שנחתמו רק לאחרונה עם שאר הפלטפורמות.

מהוט נמסר: "הוראות החוק מחייבות את קשת לאפשר את שידוריה לציבור הצופים בחינם. HOT שוקלת את הצעת בית המשפט להעביר את המחלוקת בסוגיות המסחריות הנוספות, ככל שישנן, להליך הגישור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully