וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רזי ברקאי: מפקד גל"צ הזמני דני זקן - שלוח של ברדוגו; עוד חודש אעזוב את התחנה

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 9:20

ותיק שדרני התחנה הצבאית רזי ברקאי התייחס לראשונה למהלכים של מפקד גל"צ הזמני דני זקן, ואמר כי אם ייאלץ לחתום על קוד אתי שמונע ממנו להביע דעות, יעזוב מידית. את זקן עצמו כינה - שלוח של יעקב ברדוגו

נושא: רזי ברקאי בחדשות 13/באדיבות חדשות 13

ותיק שדרני התחנה הצבאית גלי צה"ל רזי ברקאי התייחס היום (רביעי) לראשונה למהלכים של מפקד גל"צ הזמני דני זקן, ואישר כי חוזהו לא יוארך. ברקאי אמר בראיון לברוך קרא ב"אזור בחירה", חדשות 13: "אם אכן, וכנראה שזה נכון שהולך להיות מנוסח בימים הקרובים מסמך שכותרתו 'הקוד האתי החדש של גלי צה"ל', שיאסור עלי ועל חברים וחברות שלי להביע את דעותיהם תוך כדי השידור אני לא אתחייב למסמך הזה וזה אומר שבעוד ארבעה שבועות אני עוזב את גלי צה"ל. מפקד התחנה הנוכחי הוא שלוחו של ברדוגו בזה אני אסתפק".

כזכור, ברקאי עזב את גל"צ כבר לפני שנה וחצי לאחר עשרות שנות שידור, אך המשיך לשדר מדי שבוע תוכנית. נזכיר, ברדוגו הוא מקורבו ויועצו של רה"מ, שאף קיבל ממנו לדבריו הצעה לשמש כשר תקשורת. הוא שידר עם זקן תקופה ארוכה בתחנת הרדיו הביביסטית "גלי ישראל", ונחשב לזה שהוביל את מינויו של זקן למרות שהאחרון לא הגיע אף לא לחמשת המועמדים המובילים בוועדת האיתר המקצועית.

בתחילת השבוע נחשף כי בכוונת זקן לבצע שינויים דרמטיים בלוח השידורים של התחנה ולהדיח שדרים ותיקים שהשמיעו טון ביקורתי כלפי הממשלה ותוכנית ההפיכה המשטרית — בין היתר, רזי ברקאי, רינו צרור ויעל דן. החוזה של שלושתם אמור להסתיים בקרוב, ולפי הדיווח, אין בכוונתו של זקן להאריכו.

רזי ברקאי. ראובן קסטרו
רזי ברקאי/ראובן קסטרו

ההערכה היא כי זקן מתכנן להוציא לפועל את המהלכים כבר בתחילת יולי, ובכך "לשלם את דמי הרצינות שלו" — בתקווה שיקבל מינוי קבוע למפקד גל"צ. זקן אמר כבר בכמה הזדמנויות כי לא היה מרוצה מהאופן שבו סיקרה התחנה את המאבק בהפיכה המשטרית, ורק לאחרונה הביע ביקורת מרומזת על כך כאשר "שתל" בברכת חג השבועות מסר לפיו יש להקשיח את הביקורת כלפי תופעת הסרבנות בצה"ל.

עוד בוואלה!

הטיהור הפוליטי, והמרוויחים: ברדוגו ישובץ בבוקר בגל"צ, מגעים עם ירון אברהם

לכתבה המלאה
דני זקן. יח"צ,
דני זקן/יח"צ
בתחנה עדיין לא הוחלט סופית באיזו שעה לשבץ את ברדוגו והאם תוכניתו היא שתחליף את הרצועה הביקורתית שמגיש כיום רינו צרור בין 10-11 בבוקר

אתמול נחשף בוואלה! ברנז'ה כי זקן מתכונן תוך כמה חודשים להחזיר את יעקב ברדוגו למשבצת הגשה בשעות הבוקר. לוואלה! ברנז'ה נודע כי הכוונה היא להעניק הפעם לברדוגו במה להביע את דעותיו במסגרת פובליסציסטית, אך טרם נמצאה הנוסחה הסופית למהלך. גורמים בתחנה סבורים שהדבר יהווה פיצוח כפול - מצד אחד הוא לא ייחשב כעיתונאי מן המניין, ומצד השני הדבר יאפשר לו להתבטא באופן משוחרר וחריף אפילו עוד יותר מכפי שזכור למאזיני התחנה מהתקופה שבה הגיש את יומן הערב לצד ירון וילנסקי.

כך או כך, בתחנה עדיין לא הוחלט סופית באיזו שעה לשבץ את ברדוגו והאם תוכניתו היא שתחליף את הרצועה הביקורתית שמגיש כיום רינו צרור בין 10-11 בבוקר.

בתוך כך, עוד נודע לוואלה! ברנז'ה כי זקן מנהל מגעים מתקדמים עם כתב חדשות 12 ירון אברהם, על מנת שזה יגיש את אחת הרצועות הצפויות להתפנות בעקבות הדחתם של מגישי התחנה הותיקים. עבור זקן, מעריכים גורמים בתחנה, הליהוק של אברהם עשוי לרכך את הזעם הצפוי על מהלכיו בתחנה ומחוץ לה, שכן על פי תפיסתו - אברהם, בניגוד למגישים מערוץ 14 שגם חלקם על הכוונת, נתפס כעיתונאי "נייטרלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully