וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיהור הפוליטי, והמרוויחים: ברדוגו ישובץ בבוקר בגל"צ, מגעים עם ירון אברהם

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 21:30

מסתמן: מ"מ מפקד התחנה דני זקן מתכונן להחזיר את יעקב ברדוגו למשבצת הגשה בשעות הבוקר, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. המועמד המוביל להחליף את אחד ממגישי התחנה הותיקים: כתב חדשות 12 ירון אברהם

יעקב ברדוגו ביומן הצהריים של גל"צ, 21.3.2023/צילום מסך
בתחנה עדיין לא הוחלט סופית באיזו שעה לשבץ את ברדוגו והאם תוכניתו היא שתחליף את הרצועה הביקורתית שמגיש כיום רינו צרור בין 10-11 בבוקר

הטיהור הפוליטי בגל"צ, ומי שאולי ייצא נשכר ממנו: מ"מ מפקד התחנה דני זקן מתכונן תוך כמה חודשים להחזיר את יעקב ברדוגו למשבצת הגשה בשעות הבוקר. לוואלה! ברנז'ה נודע כי הכוונה היא להעניק הפעם לברדוגו במה להביע את דעותיו במסגרת פובליסציסטית, אך טרם נמצאה הנוסחה הסופית למהלך. גורמים בתחנה סבורים שהדבר יהווה פיצוח כפול - מצד אחד הוא לא ייחשב כעיתונאי מן המניין, ומצד השני הדבר יאפשר לו להתבטא באופן משוחרר וחריף אפילו עוד יותר מכפי שזכור למאזיני התחנה מהתקופה שבה הגיש את יומן הערב לצד ירון וילנסקי.

כך או כך, בתחנה עדיין לא הוחלט סופית באיזו שעה לשבץ את ברדוגו והאם תוכניתו היא שתחליף את הרצועה הביקורתית שמגיש כיום רינו צרור בין 10-11 בבוקר.

בתוך כך, עוד נודע לוואלה! ברנז'ה כי זקן מנהל מגעים מתקדמים עם כתב חדשות 12 ירון אברהם, על מנת שזה יגיש את אחת הרצועות הצפויות להתפנות בעקבות הדחתם של מגישי התחנה הותיקים. עבור זקן, מעריכים גורמים בתחנה, הליהוק של אברהם עשוי לרכך את הזעם הצפוי על מהלכיו בתחנה ומחוץ לה, שכן על פי תפיסתו - אברהם, בניגוד למגישים מערוץ 14 שגם חלקם על הכוונת, נתפס כעיתונאי "נייטרלי".

ירון אברהם. קשת 12, צילום מסך
בדרך לבוקר. אברהם/צילום מסך, קשת 12

בתחילת השבוע פורסם בדה מרקר כי בכוונת זקן לבצע שינויים דרמטיים בלוח השידורים של התחנה ולהדיח שדרים ותיקים שהשמיעו טון ביקורתי כלפי הממשלה ותוכנית ההפיכה המשטרית — בין היתר, דובר על רזי ברקאי, רינו צרור ויעל דן. החוזה של שלושתם אמור להסתיים בקרוב, ולפי הדיווח, אין בכוונתו של זקן להאריכו.

לדברי גורמים ששוחחו עם דה מרקר, זקן מתכנן להוציא לפועל את המהלכים כבר בתחילת יולי, ובכך "לשלם את דמי הרצינות שלו" — בתקווה שיקבל מינוי קבוע למפקד גל"צ. זקן אמר כבר בכמה הזדמנויות כי לא היה מרוצה מהאופן שבו סיקרה התחנה את המאבק בהפיכה המשטרית, ורק לאחרונה הביע ביקורת מרומזת על כך כאשר "שתל" בברכת חג השבועות מסר לפיו יש להקשיח את הביקורת כלפי תופעת הסרבנות בצה"ל.

עוד בוואלה!

גלצ הפכה לבובת סמרטוטים שפוליטיקאים מכל קצוות הקשת עושים בה כבשלהם. זה הזמן לסגור

לכתבה המלאה
דני זקן. יח"צ,
שינויים דרמטיים. זקן/יח"צ

בתוך כך, בשבוע שעבר הודיע זקן כי בכוונתו להפסיק את שיתוף הפעולה עם הערוצים המסחריים. מדובר בשת"פ היסטורי הכולל את שידור המהדורה המרכזית בתחנה מדי ערב בשעה 20:00.

אלא שמוקדם יותר, התראיין שר התקשורת שלמה קרעי בוואלה! ברנז'ה לראיון עמוס כותרות, ואמר דברים מהם משתמע שזקן עצמו לא ממש פעל בעצמאות יתרה בכל הנוגע לקבלת ההחלטה. בראיון, ששודר במלואו ערב חג שבועות, אמר קרעי כי העביר לאחרונה מסר בנוסח זה לזקן. זקן הכחיש כי הופעלו עליו לחצים בנושא.

בהקשר זה, נזכיר כי בג"ץ יידרש בקרוב להחלטה בנושא סוגיית חוקיות מינוי ממלא המקום דני זקן שהתמנה לחצי שנה ישירות על ידי השר גלנט מבלי שצלח את ועדת האיתור המקצועית.

מגל"צ נמסר: "לא נתייחס להשערות כאלו ואחרות באשר לשיבוצים בשידורי התחנה". בחדשות 12 טרם הגיבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully