וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 אלף שקל ליומיים, ללא לינה: תעריפי החלטורות של העיתונאים הבכירים נחשפים

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 21:46

מסמך הכולל הצעות מחיר של מספר עיתונאים מערוצי הטלוויזיה השונים חושף כמה מבקשת מגישת חדשות 13 עבור הגשת כנס מקצועי. וכמה מבקשות נסלי ברדה ויונה לייבזון?

גם בערוץ 14 נהנים המגישים מהצעות עבודה מזדמנות. האחרונה בהן היא ליטל שמש, שמגישה לא פחות מאשר סרטוני הסברה לממשלת ישראל

מסמך הפקתי פנימי שהגיע לידיי וואלה! ברנז'ה חושף את הסכומים שמבקשים מספר עיתונאיות בכירות בחברות החדשות עבור הנחיית הרצאות וכנסים. לפי המסמך, מגישת המהדורה המרכזית של חדשות 13 הילה קורח - שנחשבת לפעילה ביותר בתחום - דורשת תעריף של 60 אלף שקל עבור הנחיית כנס שנתי של איגוד מקצועי. מדובר ביומיים של הנחיה, ללא לינה. לא ברור אם באיגוד שכרו לבסוף את שירותיה.

במסמך מופיעות גם דרישות התשלום של אחת ממגישות תוכנית הבוקר של קשת 12 נסלי ברדה, שמבקשת 45 אלף שקל עבור משימה דומה. כתבת חדשות 12 בארה"ב יונה לייבזון דורשת 32,000 שקל עבור הנחיה בסדר גודל כזה. מגישת רשת 13 לשעבר וכיום אתר ynet שרון כידון מבקשת ע"פ המסמך סכום של 28,000 שקל בלבד.

בחדשות 12 יש לא מעט עיתונאים המבצעים עבודות צדדיות בתשלום, אחת השיאניות בכך היא דנה ויס שאף מצלמת סרטוני תדמית עבור פירמת עורכי דין, מהגדולות בישראל.

גם בערוץ 14 נהנים המגישים מהצעות עבודה מזדמנות. האחרונה בהן היא ליטל שמש, שמגישה לא פחות מאשר סרטוני הסברה לממשלת ישראל.

הילה קורח טקס המשואות. טויטר, צילום מסך
הילה קורח טקס המשואות/צילום מסך, טויטר

עיתונאי חדשות 12, לפחות כמו מתחריהם בחדשות 13 - במיוחד אלו מהמסך, אשר ממנפים את היותם "פנים מוכרות" - מקדישים חלק לא מבוטל מזמנם להרצאות, הנחיית כנסים והשתתפות במיזמים שונים של חברות כאשר בכובעם השני הם מסקרים אותם.

מפעל החלטורות (השלמות ההכנסה) נוצר בין היתר גם מאופי התחום והמתח בין המשכורות הנמוכות יחסית, לבין ההכרה הציבורית והכוח להם זוכים העובדים. במובן הזה, חלטורות נתפסות פעמים רבות בהבנה או בהעלמת עין, למרות שאלו נושאות לא פעם אופי של ניגוד עניינים.

מייצוג 1 המייצג את הילה קורח נמסר בתגובה: "אין כמו עניין ישראלי בכיס של אחרים. בכל מקרה, לפרטים והזמנות ניתן לפנות לייצוג 1".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully