וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה הוכרז בתאגיד; לב המחלוקת: תוספות שכר לעובדים

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 15:39

בארגון העיתונאים דורשים שכל עלייה במדד תלך לשכר העובדים ושחלק מהתוספת יחולק על בסיס רוחבי לכלל העובדים. החשש: המאבק יפגע בזה האסטרטגי מול נסיונות החקיקה של קרעי

במוקד המחלוקת עומדת דרישה של הארגון שמנכ"ל התאגיד גולן יוכפז אינו מוכן לקבל - שכל העלייה במדד של תקציב השכר (חוק התאגיד הצמיד את תקציב התאגיד למדד), תלך לשכר העובדים ושחלק מהתוספת יחולק על בסיס רוחבי לכלל העובדים

ארגון העיתונאים והעיתונאיות וועד העובדים בתאגיד השידור הכריזו הבוקר (ראשון) על סכסוך עבודה, זאת על רקע מבוי סתום במו"מ מול הנהלת התאגיד. בארגון אומרים כי בהנהלת התאגיד לא מוכנים לחתום על "הסכם קיבוצי הוגן הנותן מענה לדרישות כלכליות וארגוניות סבירות ומאוזנות של נציגות העובדים". בהנהלת התאגיד, מנגד, דבקים בעמדתם כי לא יקבלו החלטות שיסכנו את עתידו הכלכלי של הארגון, או כאלה שיימנעו ניהול תקין של התאגיד. בימים האחרונים כאמור, פוצצו נציגי ועד העובדים את ישיבת המו"מ האחרונה, ואף סירבו להיענות לבקשת מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז לשוב ולהידבר.

רקע קצר: הצדדים ניהלו מו"מ אינטנסיבי לחתימה על הסכם קיבוצי במשך תקופה ארוכה, עוד בטרם כניסתו של יוכפז לתפקיד המנכ"ל. עם כניסתו ולאור האיומים מצד שר התקשורת לפגוע בהמשך שידורי התאגיד, פנה יוכפז לנציגות העובדים וביקש להשהות את המו"מ על מנת לשלב ידייים במאבק נגד איום הסגירה. בארגון אומרים כי נעתרו לבקשה מתוך הבנה שעם סיום המאבק כנגד איום סגירה, יחודש המו"מ.

במוקד המחלוקת עומדת דרישה של הארגון שמנכ"ל התאגיד גולן יוכפז אינו מוכן לקבל - שכל העלייה במדד של תקציב השכר (חוק התאגיד הצמיד את תקציב התאגיד למדד), תלך לשכר העובדים ושחלק מהתוספת יחולק על בסיס רוחבי לכלל העובדים. כזכור, הסכם המסגרת שנחתם מול ההסתדרות העלה אמנם בפועל את שכר כל העובדים במגזר הציבורי אבל לא הצמיד אותו למדד. עובדי התאגיד אינם חלק מהסכם ההסתדרות משום שהם אינם חברים באירגון. עוד יצוין כי שכר המנכ"ל ניתן להעלאה רק על פי החלטת האוצר, זאת כחלק מתנאי השכר של מנהלים בשירות הציבורי.

כנס תמיכה של ארגון העיתונאים בתאגיד השידור. ראובן קסטרו
כנס תמיכה של ארגון העיתונאים בתאגיד השידור/ראובן קסטרו
בארגון מזהים את ההתחממות על הקווים של שר התקשורת קרעי שלא מסתיר את כוונותיו, ומאמינים כי יוכפז יעדיף שלא להיכנס לעימות חזיתי מול העובדים בעיתוי הזה

אלא שכעת, כך טוענים בארגון, "על אף הצהרות ההנהלה על הרצון להגיע להסכם במהירות האפשרית, חזר מנכ"ל התאגיד מחלק משמעותי של ההבנות שכבר הושגו בין הצדדים במו"מ הקיבוצי ביניהם, והציג עמדות קיצוניות בנוגע לתוספות שכר, שמשמעותן שחיקת שכר משמעותית".יחד עם זאת, יצוין כי מעולם לא נחתמו אי אלו הסכמות בנושא, וועד העובדים ידע היטב שעם כניסת מנכ"ל חדש יחודש המו"מ להסכם קיבוצי הין בהיבטיו הארגוניים והן בהיבטיו הכלכליים, וכך אכן קרה.

ההערכה היא כי בארגון העיתונאים מזהים חלון הזדמנויות להפעלת לחץ טרם חתימת הסכם, זאת אחרי אישור תקציב המדינה. בארגון מזהים את ההתחממות על הקווים של שר התקשורת קרעי שלא מסתיר את כוונותיו לפגוע בתאגיד, ומאמינים כי יוכפז יעדיף שלא להיכנס לעימות חזיתי מול העובדים בעיתוי הזה. בארגון רומזים כי ללא הסכם קיבוצי, הם יתקשו לרתום את העובדים לסיבוב נוסף של המאבק.

מנכ"ל ארגון העיתונאים אלי גרשנקרוין מסר: "אחרי 6 שנים שבהן עובדי התאגיד מצליחים להעמיד שידור ציבורי מצטיין כנגד כל הסיכויים, מגיע להם הסכם קיבוצי הגון שיסדיר את תנאי העסקתם ושכרם, וזאת על רקע יוקר המחיה המשתולל. אני קורא להנהלת התאגיד לשבת עם נציגות העובדים ולהגיע להסכמות שייתרו את הפעלת סכסוך העבודה".

יו"ר ועד עובדי תאגיד השידור אלירן גבאי מסר: "עובדי התאגיד המתינו זמן רב להסכם קיבוצי ואנו נפעל במלא העוצמה אם נידרש כדי להביא את ההנהלה להבנה כי הסכם קיבוצי הינו דבר קריטי להמשך פעילותו התקינה של התאגיד. לא נאפשר עוד שחיקת שכר מתמשכת. במיוחד בזמן שהמחירים במשק עולים בעשרות אחוזים ובמקביל התאגיד תוקצב כך שיוכל לאפשר העלאות שכר. אנו דורשים מההנהלה להסדיר זאת בהקדם".

מתאגיד השידור נמסר בתגובה: "לא נגיב בכלי התקשורת לעניינים שקשורים לעובדות ועובדי התאגיד. נענה לוועד, כמקובל, באופן רשמי ומסודר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully