וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליך הגישור בין הוט וקשת הגיע למבוי סתום, ההחלטה חוזרת לביהמ"ש

וואלה! ברנז'ה

23.6.2023 / 11:35

קשת 12 הודיעה כי הליך הגישור עם הוט שהתנהל בחודש האחרון לא הביא להשגת הסכם בין הצדדים. במהלך תקופת הגישור ולפי החלטת ביהמ"ש, הוט שילמה לקשת על תכניה בפלטפורמת נקסט בהתאם להסכם בין הצדדים שפקע לאחרונה

קשת 12 הודיעה לבית המשפט כי הליך הגישור בין הוט וקשת, שהתנהל בחודש האחרון בפני המגשר השופט בדימוס אשר גרוניס, לא הביא להשגת הסכם בין הצדדים. כזכור, במהלך תקופת הגישור ולפי החלטת ביהמ"ש, הוט שילמה לקשת על תכניה בפלטפורמת נקסט בהתאם להסכם בין הצדדים שפקע לאחרונה. כעת, בחלוף חודש הגישור, ההחלטה בבקשה שהגישה קשת לצו מניעה נגד הוט חוזרת להכרעת בית המשפט. קשת מיוצגת בהליך על ידי עורכי הדין מוטי ארד ואמיר ונג ממשרד גולדפרב גרוס זליגמן ושות'.

הרקע לסכסוך בין קשת להוט הוא שב-13.4 הסתיים ההסכם על שימוש בתכני קשת בהוט נקסט, ומאז לטענת קשת הוט עשתה שימוש שלא כדין בתכני קשת על גבי הפלטפורמה - כולל שירותי צפייה נדחית (start over, catch up ו-VOD) ללא רישיון מתאים - שימוש המהווה הפרה של החוק.

הוט וקשת. צילום מסך, עיבוד תמונה
הוט וקשת/עיבוד תמונה, צילום מסך

הערוצים המסחריים מעמידים לפלטפורמות הרב-ערוציות את שירותי הצפייה הנדחית תחת רישיונות מסחריים, כפיצוי חלקי על אובדן הכנסות הערוצים מפרסומות, בשל מתן האפשרות לדלג על פרסומות בצפייה נדחית. האפשרות לדלג על הפרסומות פוגעת באופן משמעותי במודל הכלכלי של הערוצים המסחריים, ולכן הם מוכרים את הרישיונות לשחקנים אחרים בשוק. לקשת הסכמים מסחריים עם כל הפלטפורמות האחרות - יס, סלקום ופרטנר, הכוללים רישיונות בתשלום לשירותי צפיה נדחית.

מקשת נמסר בתגובה: "צר לנו שהוט מושכת זמן רק כדי לעקוף את החוק ולהמנע מתשלום על התוכן שהיא משדרת. הוט פוגעת באופן ישיר בתוכן ישראלי ובזכויות יוצרים ישראלים ובינלאומיים. ההפרות של הוט חמורות במיוחד שכן מדובר בגוף תוכן אשר מוביל במשך שנים מאבק באתרים פיראטיים באינטרנט ובכלל כך מגיש בקשות לצווי-מניעה נגדם - וכעת מפר זכויות יוצרים כאחרון הפיראטים ברשת. אנו סומכים על בית המשפט שיביא את סאגת הפרת החוק הנמשכת של הוט לסיומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully